V předchozím článku o tom, jak vzniká ilustrace, jste mohli vidět dokončenou kresbu. Dnes se mnou můžete ve videu sledovat, jak se zahalí do barev :-)

Většinou, než se vrhnu na malbu a barvy, si připravím několik rychlých náčrtů barevných variací, abych se mohla rozhodnout pro paletu barev, které budu chtít při malování použít. Zjistila jsem, že to je praktické hned ze dvou důvodů.

Za prvé, když pak přijde na to pustit se do malování, vím, jak spolu různé barvy budou působit a jaké "nálady" asi dosáhnou.

A za druhé, barevná paleta, kterou si většinou nechávám i na pracovní ploše, mě trošku omezuje a brání mi používat příliš mnoho barev na jednu ilustraci. Práce v počítači, respektive ve Photoshopu a jemu podobných programech, k tomu trošku svádí. Když maluji naživo, většinou se mi ani nechce otevírat všechny tuby s barvami, takže přirozeně mám připravených pár favoritů a ty pak mísím mezi sebou, čímž si tak nějak samospádem zajistím barevnou harmonii ve výsledném díle. Ale... když sednu s tabletem v ruce k počítači - víte přece, jak lákavě vypadá ta nabídka všech možných barevných odstínů, a zvlášť když maluju obrázky do dětských knížek. Člověk by to vše chtěl mít krásně veselé a hodně barevné a ejhle - za chvíli se nestačí koukat, jak ošklivě se mu to vymklo z rukou. Ne nadarmo se říká, že by se na ilustraci neměla nějaká barva vyskytovat pouze jednou. No - a právě k tomu všemu mi slouží barevná paleta. :)

Pro obrázek draka a jeho kamarádky jsem si vybrala možnost A, i když jsem to barevné schéma nedodržela úplně do puntíku... Vybrali byste si stejnou možnost, nebo máte jiného favorita?

Když jsem pro vás video připravovala, snažila jsem se myslet na vaše komentáře u videa předchozího, takže obraz teď není tolik zrychlený. Chvíli jsem uvažovala i nad tím, že bych k videu připojila namluvený komentář, aby to celkově nebyla taková nuda, přeci jenom to má skoro osm minut... Jenomže pak mi došlo, že dost dobře nevím, o čem bych měla mluvit, co by vás zajímalo. Takže pokud máte nějaké dotazy, případně nějaká zajímavá témata, o kterých byste chtěli něco slyšet, určitě napište do komentářů pod článkem.

A teď už všem přeji příjemné koukání... :)

Zdraví vás Magda, pravá ruka Mauricova :)

Redakční dovětek:
Jak jsme vám v MAGu slíbili, když budete pilně psát pěkné blogy, budeme ty nejzajímavější z nich vytahovat na oči širokému obecenstvu do MAGu. A jak jsme slíbili, plníme :-) Takže - pište blogy!