Malování je relax a my v MAGu rádi píšeme o věcech, co nás v dnešní uspěchané době uklidňují, inspirují a baví. Jednou z nich je malba hlínou. A to si pište, že tu si také budete chtít vyzkoušet! Takže protože umění spojuje - začněte ve svém okolí hledat pohodového keramika :-). A jak na to?

Materiál a pomůcky:

  • šlikr (keramická hlína naředěná vodou)
  • přírodní práškové pigmenty
  • misky, lžičky
  • malířské plátno (nebo silný tvrdý papír), štětce, tužka, lak ve spreji

Každý keramik má kyblík plný šlikru, který teď netradičně využijeme k malování obrazu.

Můj obrázek je inspirován loňskou prázdninovou cestou po švédském Laponsku, kde jsem podobné sámské motivy objevila na jedné přehradní nádrži ve městě Jokkmokk. Městečko leží co by sobím parůžkem dohodil od polárního kruhu a je to startovací místo pro všechny dobrodruhy, kteří putují, stejně jako my, do národního parku Sarek...

A pokud se vám rozlepí boty hned první den, jako mému příteli, tak kolem této úžasné přehrady projedete celkem 4x a to už je pořádná dávka inspirace!

Malba hlínou

Šlikr rozdělíme do misek a pro obarvení přisypeme do každé z nich trochu práškového pigmentu.

Pigmenty se šlikrem dobře rozmícháme. Pokud je šlikr příliš hustý, přilijeme trochu vodu (příliš hustý šlikr by mohl po zaschnutí praskat a loupat se).

Když je šlikr hladký a bez hrudek, začneme malovat. Motiv si na plátno (nebo na papír) můžeme předkreslit tužkou.

Hliněný obraz necháme na plátně zaschnout a poté můžeme rovnou zarámovat nebo opatřit paspartou. Obraz je dobré přelakovat lakem ve spreji.

Autorka a foto: Michala Šmikmátorová

Nápad pochází z Golema 4/2015.