Kabelky patří na Fleru mezi úplně nejoblíbenější zboží a my se tomu vůbec nedivíme! Proto vám dnes moc rádi představujeme Karolínu, která pod značkou Mirrage navrhuje kabelky nadčasových střihů oživené zajímavými kombinacemi materiálů a vzorů. Hmm, že byste si ještě stihli udělat radost pod stromeček? :)

Řekněte nám na úvod něco o sobě. Jak jste se dostala k tvoření?
Jmenuji se Karolína, narodila jsem se v Opavě a jsem vcelku výřečná. Ale dostat písmena na papír je už trošku problém :-). Jako většina tvůrců zde na Fleru i já jsem od narození tvořivý člověk. Láska k ruční práci a řemeslu mě doprovází od malička. Důkazem toho jsou zájmové kroužky typu Dovedné ruce, které jsem navštěvovala. Jasnou volbou tedy bylo i studium na umělecké škole. Zvolila jsem si ale obor, který byste nejspíše nečekali - Výtvarné zpracování keramiky a porcelánu.
Poté jsem pokračovala studiem vysoké školy v oboru Dějiny umění. V tomto období se zrodila myšlenka přivydělat si při studiu nějakou ruční prací. S konceptem mi pomohla renesanční maminka, která mě zasvětila do řemesla a stále mi aktivně pomáhá. V té době mě ani nenapadlo, že se tím jednou budu živit, ale jsem za to ráda, jelikož pracovních příležitostí v oboru, který jsem vystudovala, je opravdu málo.

Věnujete se tvorbě profesionálně? Kolik času jí věnujete?
Ano, věnuji. Je to dost náročné, ale na druhou stranu jsem pánem svého času. Obrovskou výhodou je svoboda v rozhodování, kdy si naplánuji dovolenou, ale zase vím, že zakázky na mě čekají a nikdo jiný za mě práci neudělá. Čas se snažím dělit mezi práci, rodinu a přátele. Největší podíl ale vyplňuji tvořením. Ačkoliv je celý proces zdlouhavý (od nápadu, výrobu, přes grafiku, prodej a komunikaci se zákazníky), tak je to rozmanitá práce, která mě baví. Nejhezčí odměnou jsou poté vracející se zákazníci.

Hlavním důvodem byla slabost pro vkusné kabelky. Méně je pro mne více. Mám ráda jednoduché nadčasové střihy, ale rozhodně nesmějí být nudné. Zajímavost jim dodává kombinace různých materiálů. Například koženek, bavlněných látek od zahraničních designérů nebo tkaných materiálů, které jsou svojí strukturou samy o sobě poutavé. Tkané látky se brzy staly typickým znakem kabelek Mirrage. Některé jsou navrženy téměř minimalisticky, nechávají vyniknout pouze svému střihu. Jiné jsou doplněny o barevný akcent například v podobě proužků, broží, zipů nebo štepování. Takové kousky outfit oživí, ale pořád se krásně kombinují.

Na začátku musí být nápad a těch není málo. Často se stává, že se některé podaří rozpracovat po půl roce a jiné dokonce až po roce. Návrh se naskicuje na papír a prochází úpravami. Poté se vytvoří střih a ušije prototyp, který je ještě dlouho testován, aby se vychytalo vše do poslední mouchy. V mnoha případech je prototypů více. Nakonec se ušijí v různých barevných variantách. Kombinování látek rozmanitých struktur a barev mě baví asi nejvíce. Tím ale práce nekončí, ještě je potřeba kabelky nafotit a vložit na web.

Určitě moje máma. V různých věcech se neshodneme, ale velmi dbá na detaily a já se můžu spolehnout, že konečný výrobek bude perfektní. Velmi důležitá je zpětná vazba od zákazníků, ať už v podobě interní pošty, komentářů, hodnocení nebo osobního kontaktu.

Doporučte Fler tvůrce, které máte ráda.
Steampunkové šperky od TikŤakJinak, super náramky od Ooops, trička a zavinovací šaty od Hubi, měkoučké a hřejivé nákrčníky od dressign, sukně a šaty od Jarosy, ocelové šperky od Acid-designs, vlasové doplňky od Samodivy, vintage věcičky od Erisky a mnoho dalších šikovných tvůrců.

Můj oblíbený je model Chiara, ani velká ani malá. Je to kabelka mnoha tváří. Velmi elegantní, ale také praktická. Nejraději ji nosím na předloktí, to působí velice sofistikovaně, ale když mám plné ruce, připnu snímatelný popruh a jednoduše ji přehodím přes rameno.

Nosíte své výrobky, nebo jste kovářova kobyla?
Nosím a moc ráda. Na každou příležitost jich mám několik. Kabelkami také vybavuji své příbuzné a kamarády. Je to ideální dárkové zboží :-).

Čemu se ráda věnujete ve volném čase, když netvoříte?
Přestože je moje práce časově náročná, mám spousty koníčků. Miluji cestování a poznávání nových míst. Lákají mě velká města nabitá kulturou a uměním, ale také malebný venkov. Často navštěvuji své kamarády, kteří se mi rozprchli po celé České republice a do zahraničí. Nejvíce volného času si užívám přes víkendy, které ráda trávím v přírodě nebo ve společnosti přátel. Mou neskonalou vášní je sport. Při něm si plně odpočinu od denního frmolu a dobiji baterky na další den. Je pravda, že nejvíce nápadů vymyslím právě při běhání. Takže vlastně pracuji nonstop ;-).

Jak vypadá váš ideální den?
Můj ideální den není určitě jenom jeden, baví mě rozmanitost. Ať už je to den pracovní nebo dovolenkový, je pro mě nejdůležitější, když nejsem pod nátlakem a vše zvládám bez stresu.

Jaké máte pracovní plány pro příští týden a jaké pro příští rok?
V tuto dobu se psychicky připravuji na vánoční období. Plány jsou velké, jenom to chce čas vše uskutečnit. Do budoucna bych byla ráda, kdyby se Mirrage dále rozvíjela a přibývali další spokojení zákazníci.