Stále víc a víc se obracíme k přírodě. K přirozeným věcem, přirozeným materiálům. Nastupující z-generace ji dokonce prý klade na jedno z prvních míst svého života, a byť možná pro někoho romanticky, snaží se začlenit do svého moderního života prvky života našich předků. Takovými kousky jsou i materiály, které jste dříve našli v každém stavení, na každém dvoře, na každé zahrádce. Len, peří, úlomky větví... Ti všichni hrají prim v tvorbě dnešních nováčků. Ale abychom nebyli jen nostalgičtí, nabídneme i karbonové šperky, pro jejichž podstatu se ovšem také vracíme k přírodě ;-)

ringblackmyblackring

Fler.cz/ringblackmyblackring

Registrace: 22. 12. 2020
1. zboží: 23. 12. 2020

Jaký je příběh vaší tvorby?

Úplně první karbonový prsten jsem vyrobil pro sebe a svoji ženu Lucii, jako originální svatební prsten. Původně to mělo být vše. Nikdo jiný neměl mít další takový.

Lidé okolo nás se na prsteny neustále vyptávali. Každému se líbila jeho originalita, váha, černá barva i materiál. Následovaly výjimky - pár svatebních prstenů, pár prstenů pro nejlepší kamarádky a kamarády jako dárek.

Právě tyto výjimky mě přesvědčily o tom, že karbonový prsten nabídnu také široké veřejnosti. Výsledkem je značka RINGBLACK.

Černá je nejtmavším odstínem všech barev. Je to barva plná kontroverze, různých názorů, ale zároveň sjednocuje a spojuje. Univerzálnost. Dlouhověkost. Důstojnost. Respekt. Neviditelnost. Vyzývavost. Přitažlivost. Fantazie. Jednoduchost. Komplexnost. 
Černá je osmá barva duhy.

Jaké to je, když usedáte k výrobě?

Dříve bych řekl, že je to práce jako každá jiná. Není to ale tak. Jsem rád, že mohu vytvářet něco úplně originálního, jedinečného. Něco, co lidé ocení, co v nich vzbudí zájem, touhu a emoce. Jsem vděčný za svobodu, kterou mi tvůrčí práce poskytuje. Takže i když často nestíhám, když si nevím rady nebo když jsem na důležité rozhodnutí úplně sám, jsem vděčný za to, že mám něco svého. Mám něco, co nikdo jiný nemá a mohu se v tom realizovat.

Co si myslíte, že je pro tvůrčí proces nejdůležitější?

Čas, vnitřní motivace a podpora nejbližšího okolí. Čas proto, že během tvůrčího procesu trefíte spousty slepých uliček, které nikam nevedou, a vy se musíte vrátit pěkně na začátek. Vnitřní motivace mi pomáhá se všemi novými začátky a podpora nejbližších je pro mě důležitá, aby alespoň jeden další člověk uvěřil v to, co dělám. Pokud uvěří jeden, ostatní se postupem času přidají.

A co vás v tvorbě ovlivňuje a doprovází?

Rád při práci poslouchám podcasty. Zajímaví lidé jsou mi vždy inspirací a jejich příběhy, ač s mým ne vždy souvisí, dokážou posouvat i můj vlastní příběh. Snažím se hledat inspiraci ve všem okolo sebe. Věřím, že opravdová kreativita je výsledkem toho, jak moc je člověk těmto věcem okolo sebe otevřen.

Kde vaše věci vznikají?

U mě je to sklep a zahradní dílna. Sklep má funkci kanceláře a tvořivé dílny. Výroba a kompletace probíhá v zahradní dílně. Prostoru málo, ale útulno. Na vánoční objednávky a práci venku v – 10 °C budu vždy rád vzpomínat.

Jak vypadá cesta vašeho výrobku na Fler?

Cesta na Fler je už to nejjednodušší. Pro mě je to už taková odměna za práci, která tomu všemu předcházela. Vše už bylo vyvinuto, vyzkoušeno, opraveno a upraveno. Už se mohu pohodlně usadit za počítačem a hrát si s obrázky a se slovy. Popisek a produktová fotka je určitě to, s čím se každý uživatel Fleru potýká. Vím, že mám skvělý, světově bezkonkurenční výrobek, který se ale v obou zmíněných věcech musí ještě hodně co učit. S fotkami mi občas pomohou kamarádi a já jim jsem za to neskutečně vděčný. Nicméně věřím, že další upgrade bude už v režii profíků, kteří můj výrobek přetaví v opravdový klenot.

Líbí se vám Fler? Co konkrétně vás na něm okouzlilo?

Moc se mi líbí jednoduchost a rychlost, s jakou může každý kreativní člověk začít nabízet svůj potenciál.

Co inspirativního můžete doporučit ostatním?

Čím dříve uděláte správný počet chyb a špatných rozhodnutí, tím dříve můžete začít s těmi správnými. Nebojte se dělat chyby a jděte tam, kam vás to táhne.

Co považujete za svůj dosud největší úspěch?

Momentální nezávislost.

A váš veliký sen?

Chci dostat prsteny Ringblack do celé Evropy, Austrálie a na Nový Zéland.

Lapen

Fler.cz/lapen

Registrace: 4. 1. 2021
1. zboží: 8. 1. 2021

Jaký je příběh vaší tvorby?

Již třináct let pracuji v interiérovém studiu, kde jsem obklopena designovým nábytkem a dalšími krásnými věcmi. Toto prostředí mě hodně inspirovalo k tvorbě lapačů do takové podoby, v jaké teď jsou. Jednoduché, minimalistické, moderní. Prostě je dělat trochu jinak, než je obvyklé.

V práci jsou pro nás dekorace důležitým prvkem v interiéru, který může změnit celý dojem z interiéru.

Nápad vznikl již před mnoha lety, ale až teď byl na výrobu a projekt pořádně čas. Fler znám dlouho a často na něm hledám různé dekorace a doplňky. Proto pro mě bylo otevření obchodu na Fleru dalším přirozeným krokem.

Jaké to je, když usedáte k výrobě?

Je to pro mě klid v okolním shonu. Vypnu myšlení a plně se soustředím jen na to, co právě dělám.

Kreativní práce je nesmírně naplňující, to všichni víme. Proto když na výrobu nemám čas, věnuji se alespoň chvilku něčemu, co mě stejnou měrou potěší. Ať už je to jen přečtení pár stránek v knize, péče o květiny nebo cokoliv podobného.

Dívat se bděle kolem sebe, ať už jsem v kreativním prostředí a mezi podobnými lidmi, kteří nás motivují, nebo v přírodě.

Vidím pak všude kolem sebe různé barevné kombinace, textury, odstíny, které jsou pro mě velkou inspirací.

A dát si čas. Netlačit na věci a nechat je přirozeně plynout.

No nejčastěji můj pes, který strká čumák do všeho toho peří a nesmírně ho to zajímá. :-) Jinak mám na práci doma klid. Ráda si ji teď beru ven na světlo.

Dřív jsem hodně potřebovala nějaký “šum” do pozadí, ale teď preferuji ticho.

Kde vaše věci vznikají?

Pracovní koutek je asi každý kout v našem bytě. :-) Tím, že nejsem vázaná k nějakému přístroji, podstavci apod., tak s prací cestuji všude po bytě.

Nejraději sedím na zemi na koberci nebo venku na terase. Vezmu kůže, pírka a jdu tam, kde je zrovna nejvíce světla a klidu. :-)

Výrobky fotím venku na slunci. Zkoušela jsem doma, ale kvůli nedostatku světla to nebylo ono. Vše kolem obchodu si ladím sama. Na začátku mi ale hodně pomohl partner, který mě naučil, jak správně fotit, upravovat fotky apod. S tím jsem trochu bojovala. Jak udělat, aby na fotce byla bílá opravdu bílá a barvy měly odstín co nejpodobnější reálu. :-)

Jednoduchost. Přijde mi skvělé, že to není žádná složitá tvorba stránek a každý, kdo tvoří, sem může své výrobky jednoduše nabídnout.

Není tu žádná “diskriminační” selekce. :-) 

Hlavně se nebát. Každý výrobek má svého kupce.

Prezentaci v časopise Elle Decoration, z toho jsem měla obrovskou radost. Je skvělé, když vidíte, že to, co děláte, se líbí nejen vám, ale i ostatním lidem. Je to pak velká motivace a podpora.

A váš veliký sen?

Aby byl Lapen světový. :-)

Přírodou

Fler.cz/prirodou

Registrace: 6. 1. 2021
1. zboží: 6. 1. 2021

Jaký je příběh vaší tvorby?

Zlomový bod, rozhodnutí se tvorbě opravdu věnovat, byl v době, kdy jsem byla těhotná.

Několik let jsem si plnila sen a jako umělecká duše navrhovala interiéry, ale také jsem ve volných chvílích malovala a už jsem věděla, že chci malovat rostliny a vyrábět svůj bytový textil. Takže v době těhotenství jsem začala malovat obrázky do pokojíčku pro miminko, pak vznikli ptáčci a potom vznikaly kolekce. A už jsem věděla, že tohle je moje životní cesta, toto mě naplňuje, tvořit a předávat lidem do domova krásu a jemnost přírody.

To, že ušiju lněnou kolekci, jsem před pár měsíci netušila :-). Původně jsem chtěla pouze barevně sladit látky k malovaným kolekcím. Je vidět, že len se mi zalíbil.

Nápady přibývají a sortiment se bude rozšiřovat :)

Otevřít obchod na Fleru jsem chtěla, znala jsem ho trošku, ale slyšela a četla jsem na něj samou chválu. Také jsem si říkala, proč čekat, až budu mít vytisknuté látky a zde mohu přidávat výrobky postupně. Tak, jak ke mně chodí inspirace.

Jaké to je, když usedáte k výrobě?

Vzhledem k tomu, že jsem na rodičovské, tak šiju, když mě dítě nechá a neleze po mně :-), a maluji večer, abych měla klid a nikdo mi to nezničil. Obojí je jiné, ale úžasné, že mi vzniká něco pod rukama. A mám u toho čistou hlavu :-).

Tvořit a hledat inspiraci, ale nechat tomu lehký průběh a nestresovat se, že teď něco nejde nebo není tak, jak já chci. Pak si uvědomím, že vše přijde ve správný čas.

U mě je to jasné z názvu. Chodím přírodou, sbírám květiny, pak je maluji, pak vymýšlím, co za látky k nim bude ladit, co vše ušiju… Teď si ráda pouštím chytré a vtipné rozhovory/přednášky.

Kde vaše věci vznikají?

Zatím na stole v jídelním koutě. Bohužel je malý, vedle stolu mám ještě dětský, tak se mi sem nevejde velký pracovní stůl. Ale místo je pod velkými podkrovními okny, takže kvůli světlu ideální místo. Uvažuji už o rozkládacím stole :).

Vše tvořím sama. Aranžování na fotky je něco, co si užívám. Zatím fotím doma a těším se, až bude teplo a budu fotit venku. U malovaných látek to bude nezbytné.

Líbí se mi celkově koncept - mohu si koupit kvalitní výrobek a podpořit tím českého tvůrce. A nemusím jít do obchoďáku pro věc z Asie. Jinak vše, výběry, nominace, články, podpora.

Tvořte, co máte rádi, kam vás to táhne. Není dobré moc o tom přemýšlet, zda bude lepší tohle nebo tamto. Vzpomeňte si, jací jste byli jako děti, co vás těšilo. Pak se člověk nemusí hledat.

Dcera a to, že si jdu vždy za svým snem.

A váš veliký sen?

Těch mám hodně, ale pokud budu psát pouze o své tvorbě, tak můj veliký sen je vytvořit ze značky Přírodou love brand. A také hodně cestovat a hledat inspiraci na cestách.

Úvodní foto: Přírodou