Chcete si uchovat vzpomínku na přírodu končícího léta? Přeneste si třeba takovou louku na obraz a budete ji mít po zbytek roku stále na očích. Stačí k tomu jedna procházka s košíkem pro nasbíraná stébla, větvičky, šípky, makovičky, květiny a klasy. Zbytek tvoření už nechte na doma nebo třeba do výtvarného kroužku. Výsledek bude perfektní i do moderního interiéru.

Materiál a pomůcky:

  • podkladová pevná deska
  • trávy, větvičky, makovičky
  • bílé lepidlo na papír
  • hedvábný papír
  • stříbrná nebo bílá barva ve spreji

foto: Pinterest - TinyWater Photography

Na podklad si naaranžujeme stébla trav, větvičky, drobné makovice, listy s výrazným žilkováním.

Natrháme si hedvábný papír.

V mělké nádobě si rozmícháme bílé lepidlo na papír s vodou. Natrhané kusy papíru máčíme v lepidle a pokryjeme jimi celý obraz.

Pokud papír dostatečně nekopíruje povrch, namočíme si ruce ve vodě a celý povrch pečlivě přejíždíme a zvýrazňujeme, co je potřeba.         

Místy můžeme nechat zajímavé detaily z papíru vykukovat ven.

Lepidlo necháme zaschnout do druhého dne a naneseme barvu ve spreji podle svých chutí a potřeb.

Hotovo :)

Autor/foto: Michala Šmikmátorová, článek vyšel v časopise Amos.

Nový Amos 3/2019

Léto je pomalu u konce a příroda začíná finišovat sezónu. Od té doby, co máme velkou zahradu, ten koloběh fascinovaně pozoruji. Ať zalíváme, co nám konve stačí, přes horké léto se těm našim rostlinkám, keříkům a stromům moc nechce cokoliv plodit, kvést a rozdávat. Ale jak opadnou tropy a blíží se podzim, všechno jakoby napne své síly do závěrečného finále, snaží se vše dohnat a nadělit nám své dobroty, které zrají doslova před očima. Ten kousek přírody, který společně opečováváme, mi poskytuje mimo stinné útočiště před výhní v centru města, dětské hřiště plné tajných zákoutí a s blížícím se babím létem bohatou spižírnu také kulisy k focení většiny výrobků, které pro vás do Amose tvoříme.

Při focení korálkové brože od Blanky Kochové se mi po mechem porostlém prkýnku promenádoval páreček šneků jak na zavolanou. Co by tomu asi řekli, že jsou na titulní straně časopisu? Dá mi to práci uchránit před dalšími členy rodiny ty rezavé plechy, trouchnivějící pařezy a rozpadlé kufry, ale bojuji a schovávám tyto poklady, kam se dá! Moje oblíbené žluté prkno prolezlé červotočem se dožilo jen do zvěčnění krajkových náušnic s peřím. Toho večera bylo přiloženo do táboráku. Vždyť se to prý úplně rozpadá už. No povím vám, je to ale ztráta! Takové krásně odrbané věcičky se mi náramně hodí do krámu, tedy přesněji řečeno pro focení zátiší s hotovými výrobky do našeho Amose a Golema! Pěkný podzim, přátelé.