Kabelky na Fleru, to je jeden velký fenomén. Nebo snad chcete říct, že ještě žádnou kabelku z Fleru nemáte? Po přečtení rozhovoru s Marcelou se to možná změní a váš šatník doplní jedna kabelka se značkou tmarcela.

Řekněte nám na úvod něco o sobě.
Na začátek ta nejtěžší otázka. Jak začít a co všechno o sobě říct? Takže třeba… Jsem… Žena… Blíženec. Spíše introvert. Člověk milující svou rodinu. Jmenuji se Marcela, je mi 28 let a bydlím ve Vsetíně. Ale hlavně jsem máma dvou malých princezen (na plný úvazek) – tříleté Klárky a pětiměsíční Agátky.
Když jsem byla úplně malá, pletla jsem se mamce kolem pedálu, když mně a sestře šila po večerech zimní bundy. Během základky jsem zkoušela všechno – vyšívání, pletení, háčkování… Ale ten opravdový začátek byl až v patnácti letech, kdy jsem si podala přihlášku na oděvní umprumku. Střední škola mi ukázala směr, kterým se mám vydat. Proběhlo několik školních přehlídek, první ročník Prostějovské zlaté jehly, v roce 2006 šaty pro finalistku Miss České republiky. Po maturitě následovala ještě textilní VOŠka. Vystudované obory (tisk, tkaní, krajka) jsem sice v praxi ještě nepoužila, ale vím, že ten čas přijde!
Po absolutoriu jsem pracovala v kuchyňském studiu (jako designérka) a menších oděvních firmách, ale na šití moc čas nebyl. Ke stroji jsem se naplno vrátila až při prvním těhotenství. Začala jsem s drobnostmi pro domácnost a pro Klárku. A pak… Pak jsem se pomaloučku pustila do šití pro zákaznice.

Věnujete se tvorbě profesionálně? Kolik času jí věnujete?
Myslím, že má tvorba je profesionální. Jinými slovy – není to (zatím) můj hlavní zdroj příjmů, ale přístup k práci je profesionální. :) A jak často se šití věnuji? Vždy, když to jde! Ráno hned jak vstanu (a ostatní spí), ještě neumytá a v pyžamu, sedám za stroj nebo alespoň stříhám materiál na další kabelky. A taky pracuju, když holky nejsou doma nebo spí. Ale čím jsou větší, tím víc potřebují přes den pozornosti a času. Vypadá to, že budu muset opět najet na „noční směnu“. Naštěstí máme tolerantní sousedy.

Před třemi a půl lety jsem na Fleru začínala s korálky. Klasické ketlování. Jenže spousta tvůrců v tomto oboru byla šikovnější/úspěšnější než já, a tak jsem korálky schovala do krabice, kde čekají na lepší příležitost a šperky už jen nakupuji.
K šití jsem se, jak už jsem zmínila, vrátila na mateřské… Každý den mě napadne něco nového. Nepřemýšlím, JAK „to“ ušiju, protože se to většinou vyvrbí v průběhu práce. Spíš přemýšlím, KDY to všechno budu šít?!

To je různé… Někdy je to látka, která mě „dostane“, kterou koupím a která mi pak nějakou dobu leží doma, než se k ní vrátím. V lepším případě tu látku stihnu i nastříhat a pak mi jednotlivé díly kabelek čekají ve frontě, než na ně dojde řada… A někdy se mi v hlavě zrodí střih, vím přesně, jak kabelka bude vypadat, ale nemůžu najít tu správnou „očnou“ látku.

Názor mého přítele, někdy rodičů, i dcery Klárky… :) Ale jsou dny, kdy si je vyslechnu, ale udělám si to stejně podle sebe.

Doporučte Fler tvůrce, které máte ráda.
Ve svých oblíbených mám více méně prodejce materiálu. Ale koho mám opravdu ráda…
Melluzína – pro její přátelský přístup a „slova plná smajlíků" :)
klaben – pro její úžasná háčkovaná zvířátka
Khaki – (nejen) pro její perleťové náušky
Shellka – pro její háčkované šperky
Jiří Svatoš – pro jeho úžasné, úžasně optimistické botky
A pak taky holky, které se staly mými přítelkyněmi: 8therese4, Evikmt, Zubajda.

Vínový kolibřík na zeleném pozadí s vínovou koženkou. Přes rok a půl to byla (i v mini verzi) nejprodávanější kabelka. Měla i další tři barevné varianty, ty byly však o něco méně úspěšné. Ke konci „kolibříkového“ období jsem toho malinkého ptáčka chvílemi i nenáviděla a v noci se mi o něm zdálo. Byla jakýmsi bestsellerem mezi mými kabelkami a nic jiného jej zatím nenahradilo.

Nosíte své výrobky, nebo jste kovářova kobyla?
Téměř každou novou kabelku si šiju konečně pro sebe, pak ji ze zvědavosti vystavím a… Ona se prodá. Takže zatím tu svoji pořád nemám, ale nějaký čas si ještě vystačím s přebalovací taškou na kočár. :) Na druhou stranu – má sestra mi dělá „chodící reklamu“, takže mě to zas až tolik nemrzí, že jsem kovářova kobyla. :)

Čemu se ráda věnujete ve volném čase, když netvoříte?
Ve volném čase… šiju! Věci pro/na holky, aplikace… A když mám volno i od šití a venku je krásně, trávím ho v přírodě, v zahrádce cukrárny…, ale hlavně s holkama. Nechci, aby mi utekl nějaký důležitý okamžik! A večer, když Klárka i Agátka spí, sedím v obýváku a poslouchám… ticho. Po celém tom rušném, upovídaném dni je to to nejlepší, co pro svůj neustále pracující mozek můžu udělat!

Jak vypadá váš ideální den?
Ideální pracovní den – holky jsou s tatínkem venku nebo je hlídá babička, já sedám ke stroji a v tichu, které je přerušováno pravidelným klapáním stroje, šiju až do večera… A usínám spokojená sama se sebou, že mi to dnes zase pěkně šlo. :)
Ideální rodinný den – je jaro, svítí sluníčko, holky vyspané dorůžova, já odpočatá i po „noční šicí směně“ a spolu s tátou vyrážíme na výlet do přírody (na Pustevnách, tam je krásně ;).

Jaké máte pracovní plány pro příští týden a jaké pro příští rok?
Pracovní plány pro příští týden jsou jasné – co nejdřív ušít/dodělat/odeslat všechny přijaté a rozdělané objednávky.
Dlouhodobé plány nemám, nevyplácí se to… Mám jen přání – rozšířit sortiment výrobků, abych oslovila větší okruh zákaznic nebo aby stávající zákaznice mohly rozšířit „sbírku“ výrobků s logem TM.
Tak třeba se to povede už v roce 2013!