A už se to opět blíží! Megasvátek trendů, novinek, zajímavostí, nové obchodní příležitosti... čtyři dny nabité kreativitou. Ano, do začátku příštího veletrhu Creativeworld ve Frankfurtu nad Mohanem zbývají necelé 2 měsíce. A počty registrací na tento přední mezinárodní veletrh uměleckých, výtvarných a hobby potřeb již daleko převyšují čísla ze stejného období loňského roku! Budete tam i vy? :)

Zaregistrováno je více než 250 vystavovatelů ze 30 zemí, což je velice pozitivní zpráva. Dobré je nejenom to, že roste počet vystavovatelů, ale přijíždí i stále více návštěvníků: minulý ročník veletrhu zaznamenal téměř 300 mezinárodních vystavovatelů, kteří zde představili nové produkty, technologie a materiály ze světa DIY – udělej si sám. S nabídkou se přišlo seznámit asi 8 700 návštěvníků z celého světa.

Creativeworld 2017, největší světový veletrh uměleckých, výtvarných a hobby potřeb je již téměř naplněn. A je to jedinečná příležitost seznámit se s nabídkou, jejíž šíře nemá jinde ve světě obdoby.

28. - 31. ledna 2017 Tužka Výstaviště Frankfurt nad Mohanem

Nové impulsy pro vaše podnikání!

Nebojte se růst!

Obrovský zájem o veletrh ukazuje, že svět "udělej si sám" se rozrůstá a zůstává velmi trendy. Kreativní lidé potřebují pravidelnou inspiraci a přísun nových nápadů a Messe Frankfurt očekává další nárůst počtu nejenom vystavovatelů, ale i návštěvníků.

Fotoreportáž 2015:
Zasáhl mě Creativeworld... 

Se svým novým sloganem, Nové impulsy pro vaše podnikání, zve veletrh Creativeworld 2017 k návštěvě výrobce a návštěvníky a nabízí jim platformu, kde mohou dobít tvůrčí baterky, načerpat novou energii a využít toto světově největší setkání jako místa k hledání a nalézání nápadů.

Creativeworld Forum - prohlédněte si nové produkty
a vyzkoušejte je!

V hale 4.2 se bude konat Creativeworld Forum nabité ceremoniály předávání cen a dalšími akcemi. Forum mělo premiéru loni a jako koncept se osvědčilo. V roce 2017 bude kladen větší důraz na workshopy a ukázky nových produktů a technik.

Po celé čtyři dny čekají návštěvníky každou hodinu přednášky na nejaktuálnější témata sektoru. Hlavní prezentátorkou a průvodcem po čtyřech dnech Fóra bude v roce 2017 opět Martina Lammel, guru všech, kdo rádi sami tvoří.

Street art - umění z ulice

Pokračuje i téma street artu a na veletrh přijedou hvězdy pouliční umělecké scény.

Akce „25 let NA ÚTĚKU - street art a graffiti“ v hale 4.2 zaznamenala obrovský úspěch. Špička street artu z celého světa vytvořila a s velkým ohlasem představila obrovská díla i malé realizace. Pozadu nezůstali ani místní streetartoví umělci. Mezi účastníky, kteří se již zaregistrovali na ročník 2017, opět nechybí Clemens Roosen z Německa a Grog/Pluss Srl a ITAL G.e.t.e z Itálie, kteří se ujmou představení nejnovějších trendů. V reakci na rostoucí oblibu street artu se na veletrhu Creativeworld rozšiřuje i nabídka produktů a k mání budou nové materiály, barvy a umělecké potřeby.

Go Asia: kreativní nápady a techniky z Dálného východu

Amigurumi, origami, manga, washi pásky a kumihimo – několik málo z nepřeberného množství technik, jež pocházejí z asijského regionu, který má na kreativní sektor stále větší vliv. Inspirace ze zemí Dálného východu je stále častěji žádána a tato nová realita a trendy se odrážejí v každodenním životě všech, kdo se tvořením zabývají. Na veletrhu Creativeworld představí své produkty řada vystavovatelů z Asie a veletrh se tím stane jedinečnou příležitostí k navázání cenných mezinárodních kontaktů.

Cena za kreativní inovace: Kreativní impulz

Cena nazvaná Kreativní impulz je již zavedeným počinem a jedním z nejdůležitějších a nejprestižnějších ocenění, jež lze ve světě kreativního byznysu získat. „Ocenění je vlastně takovým barometrem trendů, který je možno využít pro orientaci v celém segmentu, odráží ducha představivosti a tvořivosti," říká Michael Reichhold, ředitel veletrhu Creativeworld.

Ocenění se udělují ve čtyřech kategoriích: 'Kreativní produkt roku', 'Kreativní nástroj roku', 'Kreativní souprava/stavebnice roku' a 'Kreativní kniha roku'. Během veletrhu budou všechny přihlášené soutěžní produkty vystaveny na zvláštní přehlídce Kreativní impulz v hale 4.2, C50.

Nové ocenění pro obchodníky na téma „Slow Design“

Známé ocenění pro kreativní ruce "Creative Hands Award" se v příštím roce změní. Organizátoři veletrhu Creativeworld společně s designérkou textilu a kurátorkou paní Silke Bosbach budou hledat nejzajímavější a nejkreativnější výlohu a naaranžování zboží na ploše obchodu. Poprvé se mohou účastnit i obchodníci ze zahraničí.

Téma pátého ročníku tohoto populárního ocenění je 'Slow Design – aranžování s pomocí rukodělných výrobků' a bude se zaměřovat především na dekorativní nápady využívající techniky, jako jsou pletení, háčkování a šití a jejich uplatnění při aranžování výloh a zboží na ploše obchodu.

Deset nejkreativnějších nápadů bude vystaveno na fotografiích v prostoru haly 4.1, B52.

Pro další informace navštivte stránky www.creativeworld.messefrankfurt.com.

Trendy 2017/18 - nová interpretace starých technik

Inspirace přírodou, fascinace minulostí a nově uchopená nedokonalost

Již mnoho let jsou "trendy" jedním z vrcholů veletrhu Creativeworld. Prezentace nových trendů z dílny studia bora.herke.palmisano vytvořená speciálně pro veletrh Creativeworld je výsledkem dlouhodobého zkoumání nejnovějších trendů v interiérovém designu, módě, architektuře a umění. Trendy se na veletrhu Creativeworld představí pomocí vybraných zde vystavovaných produktů.

Studio bora.herke.palmisano k prezentaci trendů používá materiály a potřeby vystavované na veletrhu a vytváří kombinace, některé velké, některé malé, jež jsou však vždy jiné a neobvyklé. Výtvory jsou pak vystaveny pomocí třech světů trendů. Výsledná přehlídka trendů vykresluje "životní styl" ve všech jeho podobách, od oblečení, módy a doplňků pro domov, kreativní kancelářské koncepty a nápady na dárky a jejich balení.

Ke každému trendu se koná kreativní dílna, kde mohou odborní návštěvníci získat rady a inspiraci a pod dohledem zkušených designérů mají možnost experimentovat s materiály.

Velkým novým trendem pro sezonu 2017/2018 je kostka, trendy budou i jednoduché geometrické tvary a folklorní motivy, jako je například skotský kosočtverečný vzor nazvaný podle hrabství Argyle. Kostka hlásí velký návrat a v kreativním světě se stále častěji prosazuje spolu se starými známými technikami, jako je razítkování, paličkování, vyšívání, pletení a tkaní, jež jsou využívány nově a kreativně ve spojení s pro ně netradičními materiály nebo zdobí různé zboží. V kurzu budou tlumené a jemné tóny, ale i kontrastní barvy.

„Imperfect“ – Nedokonalý trend: nová dokonalost

V tomto trendu je možné všechno kromě dokonalosti.
Nedokonalost jako trend je odvozen z přírody a folklóru a nečiní si nárok na vytvoření dokonalosti. Velmi silně odráží japonský princip Wabi-Sabi, který říká, že krásu lze najít ve všem, a to i v nedokonalosti. Nedokonalost se promítá do drsných a neopracovaných materiálů, malby štětcem a spontánně kreativní výšivky. Nedokonalé a nahodilé se prolíná s pečlivě připraveným a konvenčním. Patchwork čerpá z folklórních vzorů, i když nejsou specifické pro žádný region. Jednoduchým stehem se na džíny aplikují dekorativní, vyšívané květiny a košíky se pletou z tenkého ratanu v kombinaci se stuhami.
Chaos vládne i v bižuterii, kde se dočkáme neobvyklých kombinací prvků různých velikostí a barev.

„Thoughtful“ - Přemýšlivý trend: jemný a skromný

Tento trend využívá skromné, neutrální barvy a jemné minimalistické vzory, jež se prvoplánově neperou o pozornost.
Vzory jsou drobné a jemné a připomínají zentangle nakreslené perem s jemným hrotem. Zdobí například halenky nebo košile. Porcelán nebo sklo jsou zdobeny jemnými kruhy a tahy a tenké lněné přehozy nebo pytle jsou zdobeny jednoduchou výšivkou. Produkty v „přemýšlivém“ trendu jsou charakteristické jemnými vzory, jako jsou čáry, kruhy, křížící se vzory nebo květiny tvořené všemi možnými technologiemi, jako je tisk, tkaní nebo pletení.
Tento skromný styl využívá neutrální šedé, černé a bělavé tóny barev, které jsou doplněny o smyslné pastelové odstíny, jako jsou růžová a jasně modrá.

„Whimsy“ - Rozmarný trend: trend plný kontrastů

Hravý, bizarní nebo temperamentní: jednoduchá definice tohoto trendu asi neexistuje, ale dobře ho ilustruje slovo „rozmarný“.
Hlavní myšlenkou je míchat a propojovat intenzivní barvy s různými vzory či exotickými formami. Na nádoby se použijí lepicí pásky a vytvoří se tak pruhy a kruhy, na světlé materiály se tisknou zářivé barevné vzory nebo se zdobí japonskými origami, na návleky a čepice se využije extra silná vlna výrazných barev a vytvoří se pokud možno geometrický vzor. Cílem je sladit kontrasty a následně dojít k nové jednotě.

Nudit se rozhodně nebudete!

Kromě atraktivního mixu známých značek i začínajících společností se návštěvníci mohou těšit i na doprovodný program. Nově se zaměří na kreativní dílny, ocenění za nejlepší inovativní produkty a očekávanou přehlídku trendů v halách 4.1 a 4.2.

Trend Show - tvořte a experimentujte

Trend Show je otevřena od 28. do 31. ledna v hale 4.1, G41, po celou dobu trvání veletrhu Creativeworld.

U stolů určených ke kreativnímu tvoření bude každý den někdo ze studia prezentovat výběr z toho, co bude vystaveno v rámci přehlídky trendů. Návštěvníci se dozvědí, co vše bylo potřeba k přípravě výstavy a podrobně se seznámí s jednotlivými kroky.

Odborní návštěvníci a vystavovatelé zde budou mít výbornou příležitost vyzkoušet si různé techniky a potřeby na všelijakých vhodných materiálech.

„Creativeworld je ideální místo pro obchodování, objednávání i sledování trendů a novinek, je to takový kreativní trh," říká Michael Reichhold, ředitel veletrhu Creativeworld. Alexandre Marionnett, ředitel firmy Cleopatre, k tomu dodává: "Pro mne je Creativeworld zajímavý především díky množství neočekávaných a často velmi plodných setkání."


Přidaná hodnota ve formě čtyř paralelně probíhajících veletrhů

Souběžně s veletrhem Creativeworld poběží další tři akce: veletrh Paperworld, mezinárodní veletrh papírenských, kancelářských a psacích potřeb; Christmasworld, přední mezinárodní veletrh sezónních a slavnostních dekorací, a Floradecora, nový veletrh čerstvých květin a rostlin.

Svět „udělej si sám“, kreativní a rukodělné dekorace, kreativní psací potřeby a vše rukodělné se nezadržitelně mění v jeden velký celek nejenom pro obchodníky, ale i pro spotřebitele. Nová koncepce s paralelně probíhajícími čtyřmi veletrhy je vnímána jako další stimul pro posílení úspěšného podnikání a navazování kontaktů i jako platforma, jež pomůže vhodně doplnit stávající nabídku na pultech obchodů. S takovýmto obsahem a programem se cesta do Frankfurtu opravdu mnohonásobně vyplatí.

  • Christmasworld 27. - 31. ledna 2017
  • Floradecora 27. - 30. ledna 2017
  • Paperworld 28. - 31. ledna 2017
  • Creativeworld 28. - 31. ledna 2017

 

 

Pro další informace navštivte stránky www.creativeworld.messefrankfurt.com.