EET. Nepříjemná nutnost a od 1. března už i realita části prodejců na Fleru. Ještě pořád nevíte, jak a kdy se EET dotkne vás? Zbystřete! Připravili jsme pro vás propojení Fler platební brány s EET a souhrn těch nejdůležitějších informací.

Co spadá do EET?

EET se týká plateb v hotovosti, platební kartou a dobírkou do ruky.

Pokud si ve svém Fler shopu ponecháte tyto možnosti zapnuté,
musíte od "svého" termínu povinně evidovat přes EET.

Jakmile vám tedy zákazník zaplatí objednávku uvedenými způsoby, musíte tržbu zaevidovat do systému EET.

Co do EET naopak nespadá?

  • platba platebními tlačítky (na Fleru jako "Rychlý bankovní převod")
  • klasický převod z účtu na účet
  • dobírka, jsou-li peníze připsané na váš účet

Společnosti veřejně prospěšné, tedy nezřizované za účelem podnikání, mají ze zákona výjimku a pokud jde o jejich drobnou vedlejší podnikatelskou činnost, je tato tržba z evidence vyloučena.

Kdy se musím do EET přihlásit?

EET je zaváděna postupně, celkem ve čtyřech fázích. Tyto platí pro všechny podnikatele - je jedno, zda jste fyzická či právnická osoba, jakmile se "najdete" v konkrétní skupině, pak konkrétní datum je pro vás to pravé:

  • od 1. 12. 2016 to byly všechny stravovací a ubytovací služby
  • od 1. 3. 2017 veškerý maloobchod a velkoobchod
    - Toto se týká všech prodejců materiálu.
  • od 1. 3. 2018 všechny činnosti, které se NENACHÁZEJÍ ve fázích 1, 2 nebo 4
    - Pozor na to, pokud se jmenovitě nikde nenajdete, pak patříte do této skupiny.
  • od 1. 6. 2018 vybraná řemesla a výrobní činnost

Jak získat certifikát, "svůj" termín a další podrobnosti, zjistíte na Etrzby.cz.

Pokud jste na pochybách ohledně zatřídění, můžete svého správce daně požádat o závazné posouzení o určení evidované tržby. Žádost je zpoplatněna 1000 Kč. 

Prodávám většinou vlastní výrobky, ale sem tam i nějaký materiál. Jak to řešit?

  • Můžete rozdělit své podnikání, "přeprodej" evidovat již od 1. 3. 2017 a prodej vlastních výrobků až od 1. 6. 2018,

  • nebo využít ustanovení o minoritní činnosti:
    1) ta nesmí být provozována v samostatné provozovně,
    2) podíl tržeb z této činnosti nesmí přesáhnout 49 % z celkových ročních příjmů
    3) a v poslední řadě nesmí tyto tržby za rok přesáhnout 175 000 Kč.

    Více o minoritní činnosti v článku na Podnikatel.cz.

Může se stát, že při souběhu různých činností budete patřit do několika skupin. Pak vždy u konkrétního případu platí ten "jeho" termín.

Jak je to s EET na Fleru?

Fler pro vás připravil propojení Fler platební brány se servery EET. To eviduje všechny platby za Fler objednávky hrazené platební kartou

Ostatní platby spadající pod povinnost evidence tržeb (např. platba v hotovosti) evidovány nejsou.

Po zaevidování platby platební kartou náš systém automaticky vystaví účtenku, která obsahuje všechny potřebné údaje dle zákona. Tato účtenka je nakupujícímu k dispozici v sekci Nákup > Objednávky, přímo u dané objednávky.

Propojení Fler platební brány se servery EET je bezplatné, plně automatizované a probíhá na základě nastavení na stránce "Automatické propojení EET pro váš obchod".

A máme pro vás dobrou zprávu! Tato služba, která řeší evidenci tržeb realizovaných přes Fler a její platební bránu je pro všechny prodávající na Fleru zcela zdarma. Fler tedy zaeviduje vaše platby za vás a to bez jakýchkoli registračních nebo měsíčních poplatků. Vše potřebné k propojení vašeho obchodu na Fleru s EET najdete v podrobné nápovědě.

Důležité - vaše další informační povinnost!

Podle § 25 na místě, kde se běžně uskutečňují evidované tržby, musíte mít umístěno oznámení, které musí být dostatečně viditelné a čitelné, pokud to nevylučuje povaha věci. Text může být tištěný nebo elektronický, ale musí být z pozice zákazníka dostatečně viditelný a čitelný.

Tento text má dvě podoby:

  • pro režim běžný: "Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin."

  • a pro režim zjednodušený: "Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději do 5 dnů."

Tento text musí mít prodejci evidovaní v EET uveden i na svém e-shopu.

Kde najdu další informace? 

Další informace k Fleru a EET najdete v diskuzi zde na Fleru a ve Fler klubu "EET - povinnost a zkušenost".

Přejeme všem Fler prodejcům pevné nervy.

Za spolupráci při přípravě článku děkujeme Saše Go Eco s.r.o..

Úvodní foto: Střeženo kamerovým systémem - Pidisešítek z dílny "Černá Krysa"