Jaro už je tu, léto je za dveřmi a s nimi přichází i svatební a festivalová sezóna. Květinové věnečky, které vyrábí Holečkovic, jsou na takové akce jako stvořené. A to nejlepší? Můžete si je pořídit i na výzdobu interiéru. Květů, zvláště těch, co nezpůsobují alergie, není nikdy dost.

Řekněte nám na úvod něco o sobě.
Jmenuji se Ivana Holečková, bydlím s rodinou v malé vesničce v srdci krásné Českomoravské vrchoviny. Povoláním jsem zdravotní sestra.

Jak jste se dostala k tvoření?
Tvořivá jsem byla už jako malá holka. Stále jsem se snažila něco vylepšovat a zdobit. Kreslila jsem, vyšívala a pletla. V práci se nyní den co den potkávám s mnoha lidmi a potřebuji se odreagovat, večerní a víkendové tvoření o samotě je tedy pro mne obrovským relaxem, ze kterého čerpám novou sílu.

Věnujete se tvorbě profesionálně? Kolik času jí věnujete?
Je to můj koníček, tvorbou bych se určitě neuživila, spíše se snažím přivydělat dětem na studia a dopřát jim určitý standard.

Převážně tvořím z květin a přírodních materiálů různé šperky a doplňky, ale ráda se vracím i k dekoracím do interiéru a věncům na dveře. Šiji kvítka ze saténu a stuh. Stále zkouším něco nového.

Asi nejčastěji je to na přání zákaznic, pro inspiraci si nechám poslat například fotku šatů, svatební kytici nebo potřebuji bližší specifikaci barevného odstínu, velikost a k jakému účelu bude daný doplněk sloužit. Poté dle vlastní fantazie zhotovím. Velkou výzvou jsou pro mě zakázky na projektové fotografie. Inspiraci hledám převážně v přírodě.

Asi dětí. Obzvláště syn vidí vše jiným okem a musím přiznat, že na něj často dám. Důležité jsou pro mě úplně všechny názory a připomínky. Ale s výrobkem musím být hlavně spokojená já.

Doporučte Fler tvůrce, které máte ráda.
V první řadě je to obchůdek jedné z mých dvorních fotografek, té vděčím za mé začátky zde na Fleru: KK-style, nikdy neodolám kráse z papíru od stephany, obdivuji tuitui. Na trzích se často potkávám s precizností Rosallia a mám francouzské koše od liskaj, šité doplňky simkma00 a na párty paperback. Ale je jich spousta a je těžké vyzdvihnout jen některé tvůrce.

Asi jeden ze šitých věnečků.

Používáte své výrobky, nebo jste kovářova kobyla?
Platí spíše to druhé, i když máme po domě spoustu dekorací a věnců. Hlavní moji odběratelé jsou neteře.

Čemu se ráda věnujete ve volném čase, když netvoříte?
Máme velkou okrasnou i užitkovou zahradu, chodím s naším psem na procházky a ráda čtu.

Jak vypadá váš ideální den?
Celá rodina je pohromadě, doma uklizeno, navařeno, zahrady bez plevele. A já si mezi povídáním s dětmi tvořím nové kousky.

Jaké máte pracovní plány pro příští rok?
Já nic neplánuji, pokud budeme všichni zdraví, budu spokojená. V hlavě mám spoustu nápadů, které se budu snažit realizovat.