S wire-wrappingem jste se již v MAGu seznámili. Jak psala už Serenity, v zahraničí je nejpoužívanějším materiálem pro wire-wrapping stříbro. Vzhledem ke komplikované legislativě tomu tak u nás není. (Daná situace dala vznik jednomu českému uniku - wire-wrappingu z nerezi; o nerezi ale až jindy.) Po stříbru je druhým ve světě nejpoužívanějším materiálem pro wire-wrapping měď. Ačkoli měď nepatří mezi drahé kovy, není to žádná popelka.

Vlastnosti mědi jsou, po stránce práce s materiálem, velmi podobné vlastnostem stříbra: je měkká a tvárná, lze ji pájet a snadno se patinuje. Na rozdíl od stříbra má o něco vyšší tavnou teplotu a její pořizovací cena je příznivější.

Cena drátu ovšem u wire-wrappových šperků nehraje tak velkou roli, protože největší část ceny je tvořena samotnou prací. Není výjimkou, když autor stráví u tvorby jednoho šperku deset a více hodin. Detailněji se na výrobu wire-wrappingových šperků můžete podívat v návodech od Eire.

Olesya Prilezhaeva (Kazachstán)

Velkou předností mědi je její krásná, teplá barva. Patinováním a následným leštěním lze vybírat z celé palety odstínů od jasně červeně měděné až po černou. Navíc lze pracovat s mědí přímo v lakovaném stavu, kde je v nabídce několik přírodních odstínů a další barvené. Hotové měděné šperky lze ošetřit lakem, voskem či lazurou; šperky z lakovaného měděného drátu není třeba nijak dále ošetřovat. Každý tvůrce má v tomto ohledu své preference.

Měď překvapující

Měděný wire-wrapping má mnoho podob:

Mary Tucker (USA)

Onishchenko Olesya (Rusko)

Irina Terencheva (Rusko)

Olga "Jacozy" (Rusko) - zdroj pinterest.com

Irina Pertseva (Kanada)

Mystic metal design (USA)

Eugenya Zharkova (USA)

Alevtina Gersenko (Rusko)

Donna Spadafore (USA)

Szarka Carter (USA)

Lisa Lynn Barth (USA)

Anastasia Kustova (Rusko)

Sabina "Sabi Krabi" (Rusko)

Anastasiya Ivanova (Rusko)

Kharisma Ryantori Sommers (USA)

Lena Lyashevskaya (Rusko)

Nathalia "Kargo" (Rusko), zdroj pinterest.com

Albina Polyntseva (Rusko)

Elena Strukova (Rusko)

Sarah Thompson (USA)

Dnes jsme se prošli s měděným drátem křížem krážem světem a zase zpátky.

Příště se podíváme blíže k nám, prozkoumáme evropský měděný wire-wrapping, včetně toho, který lze najít na Fleru. Poradíme také, jak se o měděné šperky starat.

Poděkování: Za pomoc se článkem a cenný druhý pohled tímto děkuji Eire.

Titulní foto: Kuryakova Ludmila - Modern lux