Čisté, vzdušné, elegantní i nenucené, jemné, výstižné, detailní i tajemné, sladěné, inspirující, neokoukané. To jsou slova jedné čtenářky blogu Ma maison blanche. Lépe to vystihnout nemohla.
Takový tento blog prostě je. Ma maison blanche ale není jen blog, ale také e-shop se stejně elegantními a neokoukanými bytovými doplňky a nábytkem. Vyzpovídali jsme autorku blogu a majitelku obchodu Šárku Ouřadníkovou.

Šárko, kdy začala tvoje láska k bytovému designu?
Nejspíš už když jsem byla malá. Nejraději jsem stavěla z lega domečky, potom “Barbínám” každý týden přerovnávala byt a vytvářela jim nový nábytek a dekorace z absurdních předmětů, pak si každý měsíc přestěhovávala pokoj... Ale ta pravá láska k bytovému designu začala, až když jsem se nastěhovala k mému (nyní již) manželovi a konečně jsem se mohla začít realizovat ve svém.
Ze začátku jsem toho o bydlení, natož designu, moc nevěděla. Byla jsem zblázněná do vintage interiérů a začala jsem hledat inspiraci na internetu, který mě přivedl do jedné internetové diskuze o tomto stylu bydlení, kde to vlastně všechno začalo, a která mi později začala být malá...

A co bylo dřív? E-shop nebo blog?
Určitě blog. Tenkrát jsem obdivovala bílé francouzské a skandinávské interiéry právě na zahraničních blozích, a tak jsem si před pěti lety zkusila založit svůj vlastní s názvem Ma Maison Blanche neboli Můj bílý domov. Protože spousta bytových doplňků u nás ještě nebyla k sehnání a bavilo mě (spíš jsem měla čas) tvořit, na popud mojí drahé polovičky jsem před třemi lety bez jakýchkoliv předchozích zkušeností spustila svůj stejnojmenný e-shop, který se společně s blogem dál vyvíjí se mnou.

Jak bys popsala svůj styl?
Jedním slovem Basic. Miluju bílou, ta je jednoznačně základ všeho a vše vždy propojuje. Potom  jednoduchý a elegantní nábytek a vůbec celkovou barevnost v interiéru v neutrálních a přírodních tónech. Tu je skvělé potom okořenit designovým, starým nebo originálním solitérem, výrazným doplňkem, dekorací či barvou. Tohle mi naprosto vyhovuje. Protože jsem blíženec a potřebuji časté změny, hraní si se zajímavými doplňky a dekoracemi, které rázem dokážou změnit styl interiéru, mě opravdu baví. Spousta lidí si myslí, že díky tomu nemám ráda barvy. Naopak! Myslím, že barvy dokážou člověka ovlivnit jak pozitivně, tak negativně. Třeba když máte jeden odstín kolem sebe dlouhou dobu a ve velké míře, začne na vás působit naprosto opačně. Doma potřebuji harmonii a klid. Pokud ale cítím, že mi nějaká barva chybí nebo po nějaké toužím, obklopím se jí,  sem tam, na určitou dobu, případně jen někde v menším množství. A potom mám moc ráda kombinování nekombinovatelného a zabydlování věcí, které původně sloužily něčemu úplně jinému.

Co tě inspiruje?
Stále nejvíce zahraniční blogy a zahraniční interiéry vůbec. Ty "naše", pokud opravdu stojí za to a dá se na ně kde podívat. Nejrychleji do sebe vstřebávám inspiraci přes internet, který mi umožňuje  najít to, co zrovna potřebuju, a zaměřit se na konkrétní styl. Mým obrovským zdrojem jsou stále francouzské interiéry, které stojí za to zmínit. Většina z nich nemá vyhraněný styl a můžete se do nich dostávat celé  hodiny. Nikdy nepochopím schopnost Francouzů z nesourodých prvků vytvořit  jeden krásný celek! A potom určitě příroda – materiály, povrchy, struktury a staré interiéry třeba ze začátku dvacátého století, které snad nikdy nezestárnou. Ale asi největší inspirací jsou pro mě lidé, kteří vědí, jací doopravdy jsou, co mají rádi a dokáží to originálně projevit i na zařízení svého domova. Na tom je to potom opravdu hodně vidět a sami se v něm musí cítit neskutečně dobře.

Co ty a móda?
Moje druhá láska a popsala bych ji stejnými slovy jako můj styl bydlení. Mám ráda hezké věci, nové trendy, ale hlavně mi obojí umožňuje svým způsobem vyjádřit v materiálním světě moji tvůrčí stránku nebo se alespoň kochat dalším proudem inspirace, který mě nabíjí. Rozhodně mám minimálně stejnou obscesi na boty, šperky a kabelky jako na polštářky, svícny a hrnky...

Šárčiny tipy na dekorace ve stylu Ma maison blanche:

  1. Bílou barvu použijte jako základ a nebojte se jí. Interiér prosvětlí, zvětší a bude se k ní hodit cokoliv.
  2. Kombinujte staré s novým. Čisté linie snesou zdobnější nebo rustikálnější prvky, naopak, ještě více vyniknou.
  3. Změnou drobných doplňků a dekorací v novém trendu nebo jiné barvě jednoduše změníte ráz místnosti.
  4. Důležitější než finance jsou nápady! Staré předměty ze dřeva, kovu nebo papíru, ale i nábytek oživte novým nátěrem a získáte tak nové kousky za pár korun.
  5. Buďte sami sebou a nebojte se, co tomu řeknou sousedi. Pokud vám náklaďák z dětství vrací krásné vzpomínky nebo se vám dřevěná bedna od kontejneru jeví jako ideální box na časopisy, hrdě si je vystavte!

Text: Jana Pěkná
Foto: Šárka Ouřadníková, https://www.fler.cz/ma-maison-blanche

Tento článek najdete v letním vydání časopisu Bohemia Living.

Bohemia Living 4/2013

K prázdninové relaxaci přispěje třeba inspirací na venkovní posezení s designovými květináči.

Naučí vás, jak kreativně ozdobit zdi pomocí razítek, jak vystavit suvenýry z dovolené  nebo nabídne sadu etiket na zavařeniny k vytištění. V kuchyni se podíváte během chvilky do několika světových destinací a v zahradní rubrice zjistíte,  jaké rostliny se hodí pro moderní vzhled.

Mrkněte jako vždy na Bohemia Living. Tak trochu jiný časopis o bydlení, dekoracích, designu, architektuře, vaření a zahradě.