Věřte nebo nevěřte, vše, co vám tu dneska představím, je barveno rzí. Dalo mi to hodně času, než jsem se prokousala vším, co jsem chtěla pochopit a uchopit, protože při zadání ve vyhledávači naleznete postupy jen v jazyce anglickém, italském nebo francouzském. Bohužel neovládám ani jeden, ale má snaha pochopit tuto techniku byla velká. Takže vše přeložit, navštívit nespočet blogů...

...a prokousávat se legračním překladem...Víte, že třeba rezavé šupinky jsou v překladu kousky nechtů, tlačit je mordovat, být trpělivý je zůstaneš na prkně .. a tak :)

Jennifer Coyne Qudeen

Rust Diaries - Alice Fox

Mariana Oliveira

Takže jak na to.

Sehnat si kovový šrot. Jukněte manželovi do dílny, budete se divit, co všechno schovává. Těch zrezivělých hřebíčků a matiček, kliček a co já vím, jak se to vše nazývá. Nemáte-li dílnu a bydlíte třeba v panelovém bytě, určitě máte poblíž kovošrot. Třeba najdete to pravé právě tam.

Vytvoření rezavé vody je jednoduché. Všechny kovové kousky - ty, co nebudete potřebovat - naházejte do kbelíku s vodou a nechte korodovat. Můžete seškrábat i rez z různých trubek a plechů. Poznáte to prostě podle vody, je špinavě hnědá a rezavá. Bude to trvat déle, ale trpělivost růže přináší.

Slít do sklenice a používat dle potřeby.

Když vše máte připravené, začínáme.

Vezměte látku, kterou chcete barvit. Plátno, bavlnu - přírodní, to jí bude slušet. Látku namočte do octové vody a kousky kovu rozprostřete, jak je libo.

Jste spokojeni? Tak opatrně balíme. Úhledný balíček omotáme motouzem na pevno ... opravdu záleží, aby se vše krásně dotýkalo.

Vložíme do igelitového pytlíku pro zachování vlhkosti a čekáme. Dva až tři dny, podle intenzity barvení.

A co s tou rezavou vodou?

Buď namočíme balíček do této lázně a necháme působit, zase podle intenzity vašeho přání.

Nebo látku necháte bílou a otisky budou hnědavé. Budete-li chtít obtisknout větší plochou věc, jako je mřížka, postačí přikrýt fólií a zatížit prkýnkem.

Jennifer Coyne Qudeen

Po uvedeném čase rozbalte, očistěte od nečistot a opláchněte.

Vytvořte lázeň z vody a soli a zafixujte. Můžete i jemně vyprat v mýdlové vodě.

Jennifer Coyne Qudeen

Přeji vám, ať se zadaří! Palec nahoru

Redakční dovětek:
Jak jsme vám v MAGu slíbili, když budete pilně psát pěkné blogy, budeme ty nejzajímavější z nich vytahovat na oči širokému obecenstvu do MAGu. A jak jsme slíbili, plníme :-) Takže - pište blogy!