Když se značka jmenuje Sluší Ti to, není těžké uhodnout, o co její autorce jde. Cílem Zuzany, kterou jsme vyzpovídali v dnešním inspirativním rozhovoru, je, aby se zákaznice cítila v oblečení pohodlně, krásně a sama sebou. Je přesvědčená, že správně vybrané oblečení tohle umí. Co myslíte vy?

Řekněte nám na úvod něco o sobě.
Jsem podporovatelka ženství, žen a jejich sebevědomí. Zároveň jsem na cestě hledání a poznávání toho svého. Jmenuji se Zuzana a tvořím pod značkou Sluší Ti to. Šiju oblečení, hlavně sukně, ve kterých ženy sklízejí komplimenty, šíří radost dál a jsou inspirací pro ostatní.
Většinu času jsem usměvavá, veselá, optimistická a empatická bytost. Občas jsem smutná, náladová, plačtivá a protivná sama sobě (naštěstí to není moc často).
Mí bohémští rodičové mě vychovávali k lásce k umění, k hudbě, k tanci, ke krásnu, všemu živému. A myslím, že odvedli dobrou práci. Vystudovala jsem střední i vysokou pedagogickou školu a jsem šicí samouk.
Své dny si nedokážu představit bez hudby, šálku zeleného čaje a medu.
Snažím se žít zdravě a šetrně k přírodě. Ráda se obklopuji barvami, často stěhuju nábytek, mám ráda své malé rituály, bojím se holubů, když peču, nikdy nedodržím recept (i když se snažím), ráda se směju nahlas.

Jak jste se dostala k tvoření?
Jsem kreativní povaha. Ráda něco tvořím, barvím, natírám. Na základce jsem experimentovala s batikou, bylo to tehdy cool. Vyráběla jsem si různé náušnice (ze dřeva, drátů), "nakupovala" jsem u kontejnerů různé poklady a recyklovala je v něco nového. Na střední pedagogické škole jsem začala malovat na trička a zkoušela jsem voskovou batiku. Trička mi pak přestala stačit a měla jsem potřebu ovlivnit výsledný kousek od začátku. A tak jsem v prváku na vejšce koupila s pomocí partnera dva šicí stroje a cesta se začala. Studovala jsem z knih a videí. Párala staré věci a zase je skládala dohromady. Mými učiteli byly pokus a omyl.
První věc, kterou jsem ušila a vystavila na Fler, byla dlouhá sukně, kterou jsem šila asi dva dny. Sukně se prodala brzy a líbila se. A tak jsem koupila další látku a ušila další sukni. Postupně jsem rostla a vyvíjela se. Když jsem dokončila vysokou školu, rovnou jsem vplula do podnikání (aniž bych si to pořádně uvědomila). Ze začátku to byl dost stres a všechno bylo nové, ale vytrvalost se vyplatila. Vnímám podnikání jako osobní seberozvoj, hodně jsem se toho naučila.

Věnujete se tvorbě profesionálně? Kolik času jí věnujete?
Své tvorbě se věnuji profesionálně. Věnuji jí svůj pracovní čas, i velkou část svého volného času. Mám štěstí, že moje práce je mi zálibou – takže mi přináší radost a naplnění.
Mám dílnu doma místo obýváku, což svádí k pocitu, že nikdy nemám hotovo.
Pracuji i o víkendech, kdy mě můžete potkat "naživo" se stánkem na fashion marketech, design marketech a trzích.

Technika, kterou tvořím, je šití. Vyhrála to u mě pro svoji pestrou škálu. Ráda se obklopuji barvami a dotýkám se látek… až je to možná trochu závislost :)
Šitím dokážete vytvořit velké množství krásných věcí. Umět šít mi přijde jako velice praktická dovednost. Výsledek své práce a snažení vidíte velmi rychle, a to mi hodně vyhovuje. Celý proces mě nepřestává fascinovat. Jak z myšlenky, kousku látky, nití, nůžek a s pomocí stroje vznikne kousek, který bude přinášet pohodlí i radost z nošení. Toto skládání kousků dohromady v jeden celek mně hodně sedí.
K šití potřebujete smysl pro detail a pečlivost. Moje puntičkářská povaha leze lidem kolem mě v běžném životě na nervy, ale v mé práci je to má silná stránka. A zákaznice to ocení.

Je více způsobů, jak kousky vznikají. Některé kousky vznikají z mé vlastní potřeby. Další kousky vznikají z potřeb mých kamarádek, které mě donutí vyzkoušet něco nového. Z potřeb mých zákaznic, které přijdou s konkrétním přáním, či nějakým zlepšovákem, který by uvítaly.
Inspirace přichází z přírody, z ticha, z nudy, z prázdnoty, z pozorování lidí na ulicích. Když přijde nápad, beru látku a do ní kreslím a rovnou stříhám. Sešívám, pářu, znovu sešívám. Upravuji, testuji. Jednotlivé střihy se postupem času vyvíjejí.
Až zpětná vazba od zákaznic ukáže, jestli jsem se svým nápadem trefila.

Důležitý je názor mých zákaznic a žen, které reálně oblečení, které vytvářím, nosí. Zpětná vazba je zásadní. Mým cílem je, aby se zákaznice cítila v oblečení pohodlně, krásně a sama sebou. Oblečení by mělo podpořit její osobnost, aktivitu, sílu. A správně vybrané oblečení toto umí.

Doporučte Fler tvůrce, kterého máte ráda.
Ze spousty Fler tvůrců se stali mí přátelé. Tady je pár z nich, které vám velmi ráda mohu doporučit: Dílna Končiny, Režná Radka, Zannia, Natyris, HAPPY HELEN, majerKa, intimity, Parada designs.

Kdybych měla upozornit na jeden kousek, tak by to byla dlouhá sukně. S dlouhými sukněmi jsem tady začínala, trochu jsem se od nich vzdálila a zase se k nim vracím. Dlouhá sukně je velmi ženská. Skrývá v sobě tajemství, v mužích vzbuzuje představivost.
Sukně obecně patří neodmyslitelně k ženě. Pomáhá jí se naladit na ženskou esenci a osobně si myslím, že žena v sukni je přitažlivější i pro muže.
Osobně mám vyzkoušeno, že sukně obstojí v každé situaci, kterou obvykle zastávají kalhoty.

Nosíte své výrobky, nebo jste kovářova kobyla?
Nejsem kovářova kobyla. Své oblečení nosím. Vlastně mám v šatníku hlavně svoje oblečení, které ráda kombinuji s kousky ze sekáče. Občas vyměním nějaké kousky s kámoškama a občas si pořídím něco nového od lokálních tvůrců. Snažím se chovat ekologicky a udržitelně, nakupovat jen to potřebné a udržovat svůj šatník v rozumných mezích.

Čemu se ráda věnujete ve volném čase, když netvoříte?
Když netvořím, ráda trávím čas v přírodě. Tam se cítím dobře a rychle se mi doplní energie, když jsem unavená. Ráda trávím čas s přáteli a jen tak jsem.
Ráda tančím, poslouchám hudbu, masíruju, vařím a peču – experimenty v kuchyni jsou vážně zábava.

Jak vypadá váš ideální den?
Ideální den? Mám asi hodně variant. Ideální den se tvoří uvnitř nás samotných.
Ale dobře. Svítí slunce, snídám čerstvé ovoce, popíjím zelený čaj, který mi připravil můj muž. Zacvičím si, zaplavu si v moři. Fouká svěží vítr. Chodím bosa. Jsem venku, procházím se, přicházejí nové nápady, které pak přetvořím do reality. Potkám se s přáteli a společně něco tvoříme/vaříme. Celým dnem mě provází hudba, jako se to děje ve filmu. Večer si zajdeme na koncert. A večer usínám příjemně unavená.

Jaké máte pracovní plány pro příští rok?
Plánování není moje silná stránka, takže spíše jdu cestou, která mi přijde správná, a upravuji směr. Mám nějaká přání, ale ta nechci vyslovit nahlas, aby se nerozplynula.
Ráda bych rozšířila sortiment o další kousky, abych mohla zákaznicím nabídnout pestřejší paletu. Tak uvidíme, zda se to podaří.