Čtyři dny veletrhu Tendence ve Frankfurtu nad Mohanem (Německo) budou věnovány dárkovému zboží pro nadcházející sezónu, dekoracím interiéru, produktům pro děti a pro mladé a samozřejmě opět i ekologii ve výrobě na téma úspora energie, obnovitelnost zdrojů či upcyklace. Přidejte výstavy, přehlídky talentů (Česko nechybí), dobré rady pro prodejce například ve věci aranže a diskuze s profesionály na téma marketing - a máte před sebou akci, na které letos už určitě nechcete chybět :-)

Tendence 2015

29. srpna - 1. září 2015

Mezinárodní Frankfurtské veletrhy Frankfurt nad Mohanem

Tendence je jedním z nejdůležitějších mezinárodních kontraktačních veletrhů ve druhé polovině kalendářního roku, na němž se představí široké portfolio zboží v oblasti bydlení, dekorací, dárků, bižuterie a módních doplňků.

Minulého ročníku tohoto nejdůležitějšího evropského podzimního veletrhu se zúčastnili vystavovatelé z 51 zemí. Veletrh je vítanou platformou pro představování nového zboží pro nadcházející sváteční sezónu a špičkové značky a klíčové formy zde cíleně prezentují své trendy pro čas Vánoc. 

Souběžně s veletrhem Tendence se koná i Ecostyle, veletrh udržitelného životního stylu a zboží (více na konci článku!), a Webchance Academy, přednáškové fórum úspěšného online marketingu a prodeje. Ve východní části Frankfurtského veletržního a výstavního centra se bude paralelně konat i spotřebitelská akce zaměřená na jídlo a životní styl pod názvem Eat & Lifestyle.

Tendence 2015 a produkty pro mladé lidi

Co to bude? Kluk, nebo holčička? Ale na tom vlastně nezáleží, hlavně, když to bude zdravé! Na veletrhu Tendence najdou nákupčí zbrusu nové nápady na dárky, jež rozzáří oči nejenom dětí, ale i jejich rodičů.



Cestování - zboží pro aktivní děti

Nezáleží na tom, kam jdete nebo cestujete – do parku, na výlet do lesa nebo jen na návštěvu k prarodičům – na cestu s dětmi musíte být připraveni a vybaveni pro všechny případy. Dárkem, který je nejenom atraktivní, ale i praktický, potěšíte každého. Může to být třeba deka z nové kolekce Eco Kids od Davida Fusseneggera. Tyto víceúčelové deky jsou vyrobeny z recyklované bavlny a jsou tak požehnáním pro životní prostředí. Navíc se vejdou opravdu do každého auta, a to i kdyby bylo naložené až po střechu. Picí láhev je pro rodinný nebo školní výlet nezbytná a taková láhev, kterou dokáže malá dětská ruka nejenom otevřít, ale i zavřít, je vítaným dárkem. Malé princezny a chrabré rytíře na kolech a tříkolkách zas zajisté potěší Bike Animals od Donkey Products. Jezdit na kole se nakonec naučí každý. Ale kdo může říci, že na cestu do školy osedlal draka nebo jednorožce? :)
Sáhnout zde zkrátka můžete po množství nápadů a výrobků pro pohodové cestování.

6 talentů z Česka a Slovenska

Tendence 2015 v sekci Talents představí 6 talentů z České republiky a jednoho ze Slovenska. Na koho konkrétně se můžete těšit?

  • Jakub Gurecký
  • Martina Hudečková
  • L’ubomír Ontkóc
  • Markéta Kratochvílová
  • Milan Nováček
  • Katerina Reichova jewellery
  • Tereza Cermakova Jewellery

Tendence Giving: nápady na dárky všeho druhu

Atraktivní, originální a trendy – mezinárodní vystavovatelé v sekci Giving (Dárky) představují zboží, jež bude v budoucnosti sloužit jako dárky. Čtyři haly, kde se sekce Giving představuje, nejsou jen objektem zájmu nákupčích obchodů s dárky, ale i dalších obchodníků, neboť dárky jsou vítaným doplňkovým sortimentem pro většinu obchodů.
Nákupčí zde najdou rychloobrátkové zboží, „vychytaná udělátka“ a různé roztomilé dárkové věcičky, které se jistě v hale 11.1. v segmentu Mladí a trendy (Young & Trendy) dlouho neohřejí. Moderní i klasické dárkové zboží, psací potřeby a jiné papírnické zboží, svíčky a dárky pro gurmány se představí v segmentu Dárky bez hranic (Gifts Unlimited), kulinární zboží – speciální čaje a káva, vybrané oleje a čokoláda, sekce Oděvních a osobních doplňků (Personal Accessories) nebo bižuterie a kolekce šperků opanují na veletrhu haly s devítkou na začátku.
Nejnovější trendy v segmentu hodinek se představí ve zvláštním prostoru nazvaném Times Square. Ani zde nebude chybět náhled do trendů následující sezóny.




Talents a Next – kreativní myšlenky a inovativní produkty

Mladí šperkaři a návrháři bižuterie ukážou své první návrhy na propagační akci sekce Carat (Talents) v hale 9.3.
V hale 9.0 se představí talenty v oblasti moderních rukodělné výroby (Talents – Modern Crafts) pod taktovkou kurátorů Uměleckoprůmyslového muzea ve Frankfurtu a Německé asociace umění a řemesel (Bundesverband Kunsthandwerk).
Součástí propagačních akcí na veletrhu Tendence jsou i zóny pod názvem ‘Next’, kde mají mladé a začínající firmy, které se již úspěšně uchytily na domácích trzích, šanci předvést své produkty celosvětovému veletržnímu publiku. ‘Next’ je součástí segmentů Personal Accessories, Carat a Modern Crafts a poprvé bude tato zóna otevřena i pro vystavovatele dárkového zboží pro gurmány.


Zaměřeno na maloobchod

Již počtvrté za sebou nabídne Karin Wahl, školitelka vizuálního merchandisingu a úspěšná autorka několika knih, úžasné nápady, hodnotné tipy a zaručené a osvědčené nápady na prezentaci zboží na prodejní ploše a designu obchodů jako takových. Její živá aranžérská show pod názvem ‘Show Window Dressing Live’ a následné workshopy jsou zaměřeny především na maloobchodníky a v uplynulých třech letech byly jedním z klíčových magnetů veletrhu. V hale 9.2 najdou zájemci vše, co je důležité pro originálně aranžovaný výklad a nápaditě představené zboží na prodejních plochách.
Podruhé se na veletrhu Tendence uskuteční přednáška Retail Academy na téma strategického představení výrobků a zakotvení maloobchodních trendů v každodenním životě (v pondělí 31. srpna v 10:00).
Retail Academy v hale 9.2 rovněž nabídne dvouhodinové workshopy, ve kterých účastníci detailně proberou prezentaci výrobků za pomoci vybraných barev a plánování prodejních ploch v maloobchodě (neděle a pondělí). Na tyto workshopy je třeba se registrovat předem.

Webchance Academy

Ve dnech 29. a 30. srpna nabídne Webchance Academy v hale 9.2 přednášky na téma „Spěšný marketing a prodej na internetu“. Letos je to již potřetí, co experti na internetový prodej a marketing nabídnou obchodníkům tipy na úspěšný online marketing.

Tendence Living

Druhým hlavním segmentem je část týkající se bydlení, Living. Tady mezinárodní vystavovatelé představí nepřeberné množství zajímavého zboží od interiérových designových kousků až po nejnovější nápady z dekorace a bytových doplňků.
Pro snadnější orientaci je navíc rozdělen do tří sektorů:
Interiors & Decoration nabízí široké porftolio bytových doplňků, textilního vybavení, obrázků, rámečků a osvětlení.
Velikonoční, vánoční doplňky nebo třeba vybavení pro zahradní oslavy bude představeno v sekci Seasonal Decoration.
Poslední částí je strhující úsek s názvem Loft, kde jsou prezentovány designové nápady jakéhokoli typu od avantgardních kousků až po moderní novinky.






Výstava Forma 2015 – Průmyslový design a design v rukodělné výrobě

Jedním z vrcholných počinů veletrhu Tendence je výstava „Forma 2015 – Průmyslový design a design v rukodělné výrobě“ v hale 9.0, na které budou k vidění vítězné výrobky ze soutěže organizované Německou asociací pro uměleckou a rukodělnou tvorbu (Bundesverband Kunsthandwerk e.V.) a Frankfurtskými veletrhy. Tato designérská soutěž, jež je mostem mezi rukodělnou výrobou a industriálním designem, oslavila loni již šedesátý ročník a stala se jednou z nejznámějších německých přehlídek designu.

Cena za umění a řemesla – Státní cena Hesenska
Státní cena Hesenska za německé umění a řemesla je nestarší německou státní cenou a tradičně se uděluje ve Frankfurtu – v nejstarším německém veletržním prostoru. Stejně jako v minulosti si na konci srpna Hesenskou státní cenu za umění odnesou tři vítězové. Vítězné výrobky budou představeny na výstavě pod názvem „Forma 2015“, a to od pondělka 30. srpna.

New.Fresh.Ideas.

Pro všechny zájemce o detailnější informace: na zbrusu nových stránkách talk-about-tendence.com budou vystavovatelé a návštěvníci diskutovat trendy a nové produkty v oblasti životního stylu a dárkového zboží. Pod novým heslem veletrhu Tendence ‘New.Fresh.Ideas.’ můžeme již dnes ochutnat z nabídky nových produktů, jež se chystají na blížící se veletrh.

Tendence Carat představuje novinky v bižuterii

Lidem většinou udělá radost malá věc – prstýnek, řetízek, přívěšek… I když je relativně malá, bižuterie doplňuje a dotváří oblečení a dává mu žádaný finální efekt. Novou bižuterii na veletrhu Tendence 2015 představí malí rukodělní výrobci, specialisté na jemnou práci, i velké zavedené firmy. Nové zboží zde představí vystavovatelé bižuterie, designových kousků i šperků.
Současné trendy v designové bižuterii přivezou ukázat firmy, jako je Sence Copenhagen, Hultquist a Petra Meiren, které jistě nastaví laťku vysoko. Módní bižuterii vystaví Dazzl Design, Heide Heinzendorff, Lizas a Concept-Art a mnoho dalších výrobců. Šperky, perly a drahé kameny budou vystaveny na stáncích CHQ, Kelim Schmuckdesign, Mertens Import Export a Ruppenthal.
“Na veletrhu Tendence hrají šperky a hodinky jako produktový segment důležitou roli. Každý čtvrtý návštěvník veletrhu, to znamená nejen nákupčí v tomto segmentu, se přijde podívat právě do sekce 'Carat',” říká Yvonne Engelmann, ředitelka sektoru 'Giving'.



Time Square: módní hodinky pro všechny příležitosti
Na Time Square – sekci věnované hodinkám – si na své přijdou především nákupčí hledající nejnovější trendy v hodinkách. V nabídce budou módní lifestylové chronometry stejně jako hodinky vyrobené z netradičních materiálů, jako je dřevo nebo variace na tradiční hodinky, například skandinávský styl.

Zaměřeno na obchod

Vedle nepřeberného množství produktů v nabídce vystavovatelů poskytne platforma pro nové produkty na veletrhu Tendence obchodníkům i nové nápady a tipy v rámci přednášek 'Carat on Stage'. Po všechny čtyři dny konání veletrhu budou na podiu sekce 'Carat' odborníci seznamovat obchodníky a další zájemce se svými názory a pohledem na nejdůležitější aspekty tohoto sektoru. Vystoupí například Stefan Suchanek, populární interiérový architekt známý z pořadů bavorského rádia, který bude mluvit o pozitivním vlivu příjemného prostředí na proces nákupu.
Oliver Schmid se ve své přednášce soustředí na jiné téma. Stylový průvodce nákupčího (Style guide for purchases) vysvětlí, jak z návštěvy veletrhu vytěžit maximum.
Vystudovaná designérka a zlatnice Karin Hoffmann se ve své přednášce zaměří na konkrétní výhody digitalizovaného výrobního procesu.

Celý program přednášek v rámci 'Carat on Stage' bude na stránkách veletrhu Tendence tendence.messefrankfurt.com již od poloviny června.

 

Ecostyle Talents - šálky vyrobené z kávy a kartáče z rýžových stébel

Mladí designéři představují na veletrhu Ecostyle své nápady na udržitelné výrobky.

Úspora energie, obnovitelnost zdrojů, upcyklace – obnovitelnost produktů lze zajistit mnoha způsoby, jak ostatně prokazuje i patnáct vybraných „talentů“ na veletrhu Ecostyle. Ten bude zaměřený na udržitelné spotřební zboží, celou škálu výrobků, jež splňují vysoké ekologické, funkční, designové i společenské nároky.

Frankfurtské veletrhy na své propagační akci „Talenty“ nabízejí mladým designérům platformu, na níž mohou představit nejenom své výrobky, ale i sebe, a to v profesionálním a navíc mezinárodním prostředí. “Tyto mladé talenty jsou neobyčejně důležitým příspěvkem na každém mezinárodním veletrhu spotřebního zboží, neboť posunují naše vnímání a ukazují nám, co vše je ještě možné,” říká Nicolette Naumann, vicepresidentka veletrhů Ambiente/Tendence.

Seznam talentů, kteří se objeví na letošním Ecostyle, najdete zde.

Tento rok spojují přehlídku Ecostyle Talents opět hlavně otázky udržitelného využívání zdrojů a experimentování s materiály.
Švédské designové studio Múk Patricka Iu a Mattiase Chrisandera například vyrábí lampy z pilin, které jsou vedlejším produktem blízké pily. Jelikož piliny se liší podle typu dřeva a způsobu jeho opracování, každá lampa je jedinečným artefaktem a její světelné vlastnosti přímo závisejí na použitém materiálu. Název lamp ve švédštině – Spån – neznamená nic jiného, než „piliny“.

Laura Augustin a Paula Weise použily k výrobě setu nádobí 'Etagère+' udržitelná bambusová vlákna. Hlavní charakteristikou jejich práce je, že každý prvek setu – misky, talíře i hrnky – lze díky speciálnímu systému spojování a stohování zkombinovat například k vytvoření unikátních patrových koláčových mis. Dvě absolventky výmarské Bauhaus-Universität daly vzniknout mnohoúčelovému setu, jenž lze využít pro různé příležitosti.
Stephanie Hobmeier se zaměřuje na úsporu energie. Tato studentka produktového designu na Umělecké škole v Kasselu dokázala převést tradiční a osvědčený princip vaření za pomoci zbytkového tepla do současné doby. Její postup šetří čas, energie i vodu a jídlo se vaří pomalu, s citem a láskou. Jako základní surovinu pro svou práci zvolila korkový odpad ze zpracování korkových výrobků.
Ineke van der Werff z Holandska rovněž pracuje s odpadovým materiálem. Její projekt 'Single Glass' je experimentem se skleněnou drtí jako výchozím materiálem pro glazování. Skelná drť vzniká při recyklaci skleněných výrobků, k výrobě kvalitních skleněných produktů se však využít nedá. Ineke van der Werff, absolventka Umělecké školy v Utrechtu, dodává pomocí skelných glazur svému porcelánu zvláštní přidanou kvalitu.

Ella Bulley, všestranná designérka se zvláštním zájmem o materiály, které odborně zkoumá, vytvořila něco velmi individuálního a neočekávaného. Projekt této čerstvé absolventky magisterského programu zaměřeného na materiály a jejich budoucnost na Central Saint Martins School of Art and Design se jmenuje 'Saccharum' a skrývá se pod ním řada artefaktů – od misek až po doplňky typů šál a šátků.

Julian Lechner, student designu na universitách v Bolzanu a Londýně, který již pracoval například pro Stephena Burkse a Wernera Aisslingera, rovněž usiluje o inovativní přístup k materiálům a jejich zpracování. Vymyslel postup výroby spotřebního zboží z kávové sedliny a dokáže vyrobit například lehké a přitom odolné šálky na kávu, které připomínají kresbu dřeva. Snadno dostupná kávová sedlina mu slouží jako alternativní materiál k surovinám na bázi ropy a své produkty nazývá 'Kaffeeform'.

(Pozn. red.: ten kávový příběh si rozhodně nenechte ujít!)

I Felix Bahne se snaží minimalizovat odpad, a proto vymyslel alternativní řadu mycích potřeb s názvem 'today'. Mycí potřeba, jako například kartáč, moc dlouho nevydrží a musí se často obměňovat. Felix Bahne přišel s nápadem kartáče s vyměnitelnými štětinami, které jsou vyrobeny z rýžových stébel, obnovitelného, vysoce odolného a biologicky odbouratelného materiálu. Mycí houba lufa je rovněž zcela přírodní a lze ji vyhodit na kompost nebo zlikvidovat jako organický odpad.

I když ve většině průmyslových zemí teče z kohoutku pitná voda, lidé často pijí minerální nebo pramenité vody z plastových lahví, jejichž výroba je relativně energeticky náročná. Projekt 'Tap It!' (Natoč si z kohoutku) Floriana Gieleho a Max Kullmanna, studentů výmarské Bauhaus-Universität, je zaměřen na energetickou úspornost v kombinaci s omezováním odpadů. Je založen na důmyslném vynálezu – malé pomůcce ve tvaru kartičky, která se vejde do každé peněženky nebo taštičky a již lze snadno použít jako trychtýř k naplnění jakékoli nádoby na vodu bez ohledu na to, zda je dřez plný až po okraj nebo je kohoutek moc hluboko v umyvadle.

Všech 59 mladých „talentů“ ze 14 zemí se ve Frankfurtu představí na veletrhu Ecostyle a v sekcích 'Carat' a 'Modern Crafts' na veletrhu Tendence.

Veletrh sledujte na Twitteru a Facebooku pod #tendence15:
www.talk-about-tendence.com
www.twitter.com/tendencefair
www.facebook.com/tendencefair