Na profilu INDIVIDUALITY narazíte na převážně kožené batohy, tašky a kabelky. Hlavně batohy se vyjímají na ženách i na mužích, v zimě, v létě, bez ohledu na trendy. Jak se podařilo vytvořit takhle nadčasové a elegantní kousky? A souvisí to nějak s tím, že jsou tvůrci „nadšení prodavači“? I to se dočtete v dnešním rozhovoru.

Řekněte nám na úvod něco o sobě. Jak jste se dostali k tvoření?
Žádost o to, abychom o sobě něco řekli, nás svádí k vychloubání. Tak kdybychom to nějak přeháněli, dejte vědět. Co o sobě můžeme s jistotou říct, je, že jsme nadšení prodavači. Naši zákazníci to jistě potvrdí. Prodávání nás oba moc bavilo už jako náctileté. Jana se vyučila prodavačkou a prošla různými obchody od prodavačky až po oblastní manažerku v nadnárodních řetězcích. A já, původně zámečník, následně prodejce rádiové reklamy, jsem při každé příležitosti Janě v obchodech nadšeně pomáhal. Ale jako zaměstnancům naše nadšení rychle uhasínalo, tak jsme se jednoho dne rozhodli vybudovat vlastní obchod.

 
 

 

Začali jsme pozvolna (nikam jsme nespěchali) a v roce 2011 jsme založili e-shop. V roce 2014 jsme si v Ostravě otevřeli kamennou prodejnu. A i když jsme od samého začátku často a výrazně zasahovali do tvorby produktů, které jsme prodávali, tak ještě v roce 2015 byla většina našeho zboží od jiných tvůrců. Postupně se však ukazovalo, že naše zákaznice by si přály ještě něco víc, a tak jsme začali tvořit sami, nejen kabelky a batohy, ale i dámské oděvy.

Věnujete se tvorbě profesionálně? Kolik času jí věnujete?
Záleží na úhlu pohledu, ale vzhledem k tomu, že nás to živí, tak se dá říci, že tvoříme profesionálně a skoro pořád. My to však bereme spíše jako zábavu a hru. Vlastně si pořád jenom hrajeme. A protože si hrajeme, nemá strávený čas význam, tedy nevíme, kolik přesně času tomu věnujeme, určitě to je mnohem více, než je průměrná pracovní doba.

Řekněte nám něco o technice, kterou tvoříte. Proč to u vás vyhrála?
Pokud budeme mluvit o technice, kterou používáme k výrobě navržených produktů, tak ta není ničím výjimečná, stejným způsobem vyrábí spousta jiných tvůrců. Na technice či spíše na výrobním postupu, který používáme, jsou výjimeční pouze odborníci, kteří ho bravurně zvládají, a my máme to štěstí, že pracují pro nás. Odpověď na otázku „Proč to u nás vyhrála?“ tedy je: Protože na ni máme úžasné odborníky.

Popište nám typický průběh tvůrčího procesu, který vede ke vzniku nového výrobku.
Úplně na začátku každého nového výrobku jsou zákazníci, se kterými si povídáme o tom, co chtějí, potřebují, co se jim líbí. Díky kamennému obchodu jsme totiž se zákazníky v neustálém osobním kontaktu, a to nám v tvorbě mimořádně pomáhá. Pak už to je asi stejné jako všude jinde, vyrobíme prototyp, odzkoušíme a můžeme vyrábět kousky k prodeji.

Čí názor na vaši tvorbu je pro vás důležitý? Máte někoho takového?
Máme a jsme za to moc rádi. Každý nápad na nový produkt konzultujeme s našimi odborníky, o kterých jsem se už zmiňoval. Bez jejich technických znalostí bychom to měli mnohem těžší.

Doporučte Fler tvůrce, které máte rádi.
Předem se omlouváme všem ostatním, které nezmíníme. Moc rádi doporučíme dvě mimořádné dámy. Většina z vás je určitě už zná. Je to Pa-Milada a Stromli. A protože máme rádi i vlastní tvorbu :), dovolíme si všechny pozvat k návštěvě profilu Malé INDIVIDUALITY, který plánujeme v průběhu času více rozvíjet.

Kdybyste měli upozornit na jeden svůj výrobek z Fleru, který by to byl a proč?
Je to batoh. Padl do oka mnoha zákazníkům a dnes je to náš nejprodávanější kousek. Nabízíme ho v několika různých provedeních.

Nosíte své výrobky, nebo jste kovářovy kobyly?
Nosíme. Já mám tři tašky a Jana už vystřídala několik kabelek, aktuálně má dvě kabelky a jednu shopperku, společně používáme batoh a cestovní tašku.

Čemu se rádi věnujete ve volném čase, když netvoříte?
Tak jako každé tvoření i to naše má počátek v hlavě, takže si kus svého tvoření nosíme stále s sebou. :) Ale umíme provozovat i jiné činnosti a na svou práci zapomenout. Jana třeba hodně čte, já poslouchám hudbu, rádi chodíme na procházky a moc rádi pracujeme na zahradě, kde snad brzy postavíme domek. Řekl bych, že jiné činnosti stejně děláme proto, že nám nějak pomáhají v naší tvorbě.

Jak vypadá váš ideální den?
To, co si nyní přečtete, je „v kostce“ náš ideální den (obvykle to je trochu jinak). Vstaneme, až se probudíme nebo až nás vytrvalým olizováním našich tváří a jiných odkrytých částí těla vzbudí naše kočka. Pak po obvyklých hygienických procedurách zkontrolujeme „dění na internetu“, Jana se vypraví do obchůdku a já jedu do některé z našich dílen. Po návratu z dílny pracuji na počítači a večer jedeme společně do další dílny. Když jsme konečně večer doma, navečeříme se, zapneme počítače a pracujeme do jedenácti v noci. Poté po obvyklých hygienických procedurách jdeme spát. Dobrou noc.

 

Jaké máte pracovní plány pro příští rok?
Aktuálně se soustředíme na zlepšování toho, co už máme zavedeno. Ale je taky možné, že vznikne poptávka po něčem dalším, co zvládneme přidat do naší nabídky, takže to přidáme.