Kožené výrobky mají speciální kouzlo a jejich výroba není vůbec jednoduchá. Jitka z profilu Drž. Dostaneš kůži. se k ní dostala hodně originálním způsobem (žádné spoilery!). Jak sama říká, v její tvorbě se odráží ženská i mužská stránka. Nemusíte mít strach, kožené pásky nebo třeba řemínky k hodinkám tak najdete v krásném zpracování pro sebe i své muže.

Řekněte nám na úvod něco o sobě.
Ahoj, jmenuji se Jitka Kopečková, je mi 34 let a pocházím z Litvínova. Již polovinu svého života ale žiji v Ústí nad Labem, které se stalo mým krásným, sladkým domovem. Jsem maminkou dvou malých raubířů a v současnosti jsem na rodičovské dovolené. Vzděláním i povoláním jsem stavební projektant a mám nedokončené vysokoškolské vzdělání v oboru matematika a geografie.

Jak jste se dostala k tvoření?
Tvorba v různých podobách mě provází takřka celý život. Ráda o sobě říkám, že mám neposedné ruce. Začalo se to projevovat už v útlém dětství, kdy jsem si ráda malovala, babička mě učila háčkovat, vyráběla jsem oblečení panenkám, plácala keramiku, hrála si s maminčiným šicím strojem. Bylo toho opravdu hodně.

Věnujete se tvorbě profesionálně? Kolik času jí věnujete?
V současnosti jsem na rodičovské dovolené a tvorbě se věnuji ve volném čase, když děti spí nebo mám hlídání. Často ale v dílně trávím noci.

Tvořím z kůže. První myšlenka na práci s kůží byla jako blesk z čistého nebe. Do té doby jsem se věnovala spíš šití věcí pro děti, jenže se mi stávalo čím dál častěji, že mi hluk šicího stroje budil spící miminko, tak jsem uvažovala nad něčím tichým. Koupila jsem kus třísločiněné kůže, pár kousků základního náčiní a začala vyrábět náramky, které jsem posléze nabídla na Fleru pod značkou Drž! Dostaneš kůži!. Za tento název vděčím svojí babičce, od které jsem tuto větu v dětství slýchala často. :)

Moji tvorbu hodně ovlivňují dvě stránky mé osobnosti. Jedna stránka, ta která se rozhodla studovat stavební inženýrství a matematiku a říkám jí “můj mužský princip”, tvoří pro muže. Všechny věci, které vyrobí mužský princip, jsou jednoduchého designu a pečlivě vypracované.

Moje druhá stránka, ta “ženská něha”, která peče buchty a koláče mým dětem a jejich tatínkovi, tvoří pro ženy. Tato tvorba je silně ovlivněná orientem, čajem, vůní koření a láskou. Najdete v ní množství barev a ornamentů a měla by podtrhovat ženskou krásu.

Linkou, která prochází veškerou mou tvorbou, je to, že tvořím výhradně ručně za pomoci tradičního sedlářského náčiní. Takže když si někdo koupí můj výrobek, má jistotu, že každý jeden steh prošel mýma rukama.

Můj tvůrčí proces probíhá tak, že když děti usnou, já si uvařím silný lahodný čaj, rozhlédnu se po dílně a vyberu kus kůže, který se mi líbí nejvíc. Podle kůže se rozhoduji, co zrovna vytvořím. Někdy to je náramek, jindy peněženka, z malých kousků kůže klíčenka a jindy je to rovnou kabelka. Tvořím hodně intuitivně. Velmi často ale také tvořím podle svých zákazníků. Miluji, když mají nějaký nový nápad. Poslední dobou se asi nejvíc zaobírám tvorbou a zdokonalením hodinkových řemínků. Ráda tvořím něco nového.

Často se obracím pro názor na mého partnera, ten ale hodnotí spíš mužské věci a obvykle se dozvím, že by ta věc měla mít víc kapsiček a měla by jít přidělat na pásek. :)

Doporučte Fler tvůrce, které máte ráda.
Velice se mi líbí tvorba Nature in drop, fascinují mě brože od 3lobit a zbožňuji jemnost Harpie. Popíjím z hrnků od mago a kuchyň mi zdobí VĚCI Z PECI. Mou čajovou vášeň škádlí Petr Jurníček a Jednooký Král. Bavím se humorem Na vlastní triko. Ale skvělých tvůrců zde na Fleru mám vyhlédnuto mnohem víc.

Oblíbených výrobků ze své dílny mám mnoho, ale upozorním na tuto Tote tašku, protože bez ní nedám ani ránu. Jejím největším pozitivem je velký objem, unese všechny mé nákupy, neboť jsem chronický zapomínač nákupních tašek a ještě navíc má crossbody ucho, protože já neumím nosit tašku na rameni. A taky je tak hluboká, že není vidět nepořádek na dně. :)

Nosíte své výrobky, nebo jste kovářova kobyla?
Svoje výrobky nosím často a ráda, opásaná je i celá moje rodina.

Čemu se ráda věnujete ve volném čase, když netvoříte?
Svým dětem, partnerovi, zahradě, čaji a akvaristice.

Jak vypadá váš ideální den?
Ráno nás přijdou vzbudit naši malí muži, posnídáme (když je hezky, tak na terase), muž se v poklidu vypraví s vlajícími vlasy na motorce do práce, která ho baví. Pak trávíme s dětmi den na zahradě, nakrmíme ryby v jezírku, vybereme ještě teplá vejce od našich slepic. Pojíme, popijeme, muž přijde z práce, věnuje se dětem a já tvořím. Můj ideální den je vlastně každý den, kdy jsme všichni zdraví a můžeme být spolu.

Jaké máte pracovní plány pro příští rok?
Ráda bych se tvorbě začala věnovat na plný úvazek, ale to půjde, až mladší synek nastoupí do školky.