Někdy musíme při ruční tvorbě překonávat značné překážky. Kupříkladu když pracujete s materiálem, který vašemu tělu není "úplně po chuti". Jak to třeba vypadá, když alergik vyrábí podušku? :-) Začnu pěkně od začátku...

Vyrůstal jsem na vesnici na Vysočině, kde jsem byl od mala vystavován nejrůznějším alergenům.

V dospělosti se zjistilo, že jsem alergický snad úplně na všechno...

...včetně koňských žíní.

Původním povoláním jsem sedlář.

Zpočátku jsem vyráběl pouze jezdecké postroje a doplňky na koně. Po přestěhování do Prahy a vlivem mé partnerky se změnili zákazníci i jejich poptávka. V mé tvorbě nyní převažuje především galanterie, batohy a kabelky.

Jenže - zákazníci z Vysočiny se stále ozývají, a proto se z víkendových návštěv rodiny na vesnici stávají pracovní soboty (...někdy i neděle ;-)).

Jednu říjnovou sobotu jsem se tedy po dvou letech vrátil k výrobě podušky do chomoutu. Ozval se totiž dlouholetý zákazník, kterého jsem ani přes alergii nemohl odmítnout. A tak jsem se pustil do výroby nadopován léky  a vybaven  ochrannou pomůckou :-).

Fotodokumentace začíná ve fázi nacpávání podušky nacupovanými koňskými žíněmi. Ještě předtím jsem oprášil šicí stroj, nyní už totiž šiji všechno v ruce, a ušil jsem si podušku, která se skládá ze dvou "rukávů". Připravil jsem si koňské žíně a začal postupně plnit.

Plnění "rukávu" koňskými žíněmi.

Plnění "rukávu" koňskými žíněmi.  Koňské žíně.
   
Plnění "rukávu" koňskými žíněmi. Konečné sešití rukávu.

Konečné sešití rukávu...

...a naznačení prošití.

Poté se oba "límce" prošily, aby získaly konečný tvar, jejich sešitím vznikla poduška. Na podušku jsem přišil úchyty k chomoutu a výrobek je kompletní.

Poduška je po necelých 8 hodinách práce hotová.

Poduška umístěná do chomoutu (pohled zezadu z pohledu koně).

Poduška umístěná do chomoutu (pohled zpředu z pohledu koně).

A kdybyste náhodou nevěděli, co se starými matracemi z koňských žíní - milerád je ekologicky zpracuji.

Krásné pracovní soboty a překonávání překážek přeje Jiří alergik :-)

Redakční dovětek:
Jak jsme vám v MAGu slíbili, když budete pilně psát pěkné blogy, budeme ty nejzajímavější z nich vytahovat na oči širokému obecenstvu do MAGu. A jak jsme slíbili, plníme :-) Takže - pište blogy!