Hurá, začínají prázdniny! Ten skvělý pocit si z dětství dobře pamatuji, zdálo se nám, že je před námi téměř nekonečné volno bez ranního vstávání plné táborů, opékání špekáčků, houbaření s babičkou, koupání a výletování.

Každý správný výletník musí mít v batůžku jablíčko, namazaný chleba, tatranku a samozřejmě pití. Jelikož jsem teď já tím, kdo chystá batůžek a maže chleba, napadlo mě využít odložené dětské tepláčky pro výrobu nosiče na menší lahvičku s pitím. Malý člověk si ho jen hodí přes rameno a může pelášit na dvůr za kamarády.

Obtížnost 2

Materiál a pomůcky:

  • staré dětské tepláky
  • nůžky, šicí stroj, jehla a nit, žehlička
  • barva na textil
  • razítko
  • popruh s karabinkami, 2 proužky kůže

Ze starých dětských tepláčků ustřihneme ostrými nůžkami jednu nohavici.

Nohavici rozstřihneme a upravíme velikost podle láhve. Tvar potřebujeme obdélníkový. Potiskneme razítkem a barvu zafixujeme přežehlením.

Na zbytek látky si obkreslíme dno láhve a přidáme 1 cm. Našpendlíme si spoj a přišijeme dno látce s tiskem uvnitř. Obrátíme zpět na líc.

Nosič na láhev opatříme vzorovaným popruhem.

Z bočních stran přišijeme na obal ručně poutka z pevné kůže (aby se nám nevytahovala tíhou láhve). Do poutek přijdou karabinky od popruhu.

TIP:
Tento nosič láhve je spíše vhodnější pro menší lahvičky. Na velkou láhev plnou vody by se hodila spíše pevnější látka nežli teplákovina, aby se pod tíhou láhve moc nevytahovala.

Autorka/foto: Michala Šmikmátorová

Výtvarný čtvrtletník Amos

Časopis Amos je pravidelný čtvrtletník pro vaši kreativní práci. Obsahuje 20 originálních nápadů na výrobu jednoduchých i složitějších výrobků s jejich pracovními postupy. U každého z nápadů naleznete seznam věcí, které budete k výrobě potřebovat, podrobný popis pracovního postupu krok za krokem a spoustu ilustračních fotografií. Časopis dále obsahuje zajímavé články a reportáže z umělecké oblasti, recyklační tipy či realizace výtvarných projektů podle slavných umělců.
Chcete si vyrobit svůj vlastní ruční papír, vytvořit mozaiku, silikonovou formu na odlévání, zkusit sítotisk či malovat na hedvábí? Podle našeho návodu to pro vás jistě nebude žádný problém. Stačí trocha šikovnosti a fantazie a pod vašima rukama budou vznikat krásná a originální umělecká dílka použitelná jako bytový doplněk či zajímavé dárečky pro vaše blízké.
Amos je časopis pro celou rodinu. Děti se z něj mohou naučit rozvíjet své schopnosti, rodiče zase využít některé výrobky pro originální a praktické zkrášlení svého domova.