Snad všechny generace se zabývaly a budou zabývat uměleckou a kreativní činností. Rukodělná výroba a kreslení podporují u dětí motorické dovednosti a přispívají ke zdárnému vývoji jejich intelektu. Dospělí si rádi jako protiváhu ke každodennímu stresu pořizují omalovánky pro dospělé či se učí písmomalířství. Rukodělná práce je populární i mezi seniory, protože jim pomáhá zůstat stále fit, poskytuje možnost komunikace s ostatními a nabízí neomezené množství zábavných aktivit. A vše, co jde dělat rukama, je každý rok v lednu mohutně oslaveno a představeno jen kousek od našich hranic na veletrhu Creativeworld. Že si ho už letos nenecháte utéct? ;-)

27. - 30. ledna 2018 Tužka Výstaviště Frankfurt nad Mohanem

Creativeworld nemá ve světě obdoby!

Creativeworld, přední mezinárodní veletrh sektoru uměleckých, výtvarných a hobby potřeb, je nejenom místem k navazování podnikatelských kontaktů, sjednávání schůzek a objednávek, ale i hotspotem pro všechny zájemce o inovativní zboží a nápady. A samozřejmě je i nabitou přehlídkou trendů.

Hitem sezony budou omalovánky i pro dospělé, písmomalířství a všechny možné druhy modelovacích hmot.

Barevnici nadcházející sezony vévodí jemné pastelové tóny.

Creativeworld do Frankfurtu každoročně přiláká přes 8 600 návštěvníků, z nichž například v roce 2017 bylo 66 procent ze zahraničí. V posledních letech se tento přední veletrh vypracoval na pozici absolutní špičky. Dnes je to akce, na níž nesmí chybět nikdo ze špičkových hráčů v sektoru uměleckých, výtvarných a hobby potřeb. A ani ten, koho zajímají žhavé novinky.

 

Creativeworld je plný života..

...inspirativní a s jasnou orientací na budoucnost. Obchodníci si mohou být jisti, že zde najdou vše, co jejich kreativní srdce žádá. Na stáncích vystavovatelů mohou testovat, malovat, stříhat, navrhovat šperky, kreativně balit a hlavně diskutovat s kolegy.

Veletrh se bude konat v halách frankfurtského výstavního a veletržního centra ve dnech 27. až 30. ledna 2018 a zúčastní se ho přes tři sta výrobců z celého světa

V rámci rozsáhlého doprovodného programu akcí jsou navíc oceňovány klíčové inovativní produkty, představovány nejnovější trendy a zajímavé fenomény, jako je například street art – pouliční umění.

Street art je opravdu trendy a v posledních letech se těší stále rostoucí oblibě. Creativeworld v tomto segmentu expanduje, protože nabízí obchodníkům mnoho nových příležitostí:
„K fenoménu trendy pouličního umění připravujeme speciální show ve spolupráci s pouličním umělcem Akimem Waltou. Chceme představit produkty a materiály, ukázat obchodníkům, jak produkty pro street art prezentovat na prodejních plochách a přitáhnout tak pozornost nové cílové skupiny,“ říká Michael Reichhold.

 

Workshopy a akce

Na speciální akci Street Art mají návštěvníci veletrhu jedinečnou možnost sami si produkty vyzkoušet. Na workshopech v rámci akce v prostorách Creativeworld Forum se potom seznámí s různými technikami street artu.

Akce v prostorách Creativeworld Forum nabízí množství workshopů o nových technikách a materiálech a ukázky produktů. Návštěvníci se mohou těšit na široký program akcí, jež jsou přístupné zdarma každý den veletrhu, a to vždy od 10 hodin.

V prostorách Fora se také představí produkty přihlášené do soutěže Creative Impulse Awards, již Messe Frankfurt uděluje ve spolupráci s časopisem Hobby Art. Již od listopadu mohou výrobci do soutěže přihlašovat své inovativní produkty ve čtyřech kategoriích (kreativní produkt, nástroj kreativního tvoření, kompletní set a publikace o kreativním tvoření). Veškeré přihlášené výrobky se představí na zvláštní přehlídce v hale 4.2, jež se bude konat po celou dobu trvání veletrhu.

 

Trendy jako protipól náročné doby - vyzkoušejte, prosím!

Na konci ledna 2017 představilo ve Frankfurtu nad Mohanem na veletrhu Creativeworld, předním mezinárodním veletrhu sektoru uměleckých, výtvarných a hobby potřeb, své nejnovější zboží a trendy pro sezonu 2017/18 přesně 344 vystavovatelů. Velká poptávka byla především po zboží vhodném k aktivnímu odpočinku a načerpání nových sil. Se stále rychlejším a strukturovanějším pracovním dnem jsou na člověka v digitálním věku kladeny vysoké nároky a přirozenou reakcí je potom chuť kreativně se odreagovat. Vytvářet méně přesné a technicky nezpracované kreativní výrobky. Tvořit hlavně znamená, jak si užít kreativní proces a zaradovat se z finálního výsledku, jenž může být velmi osobitý a neobvyklý.

Designéři tento v současnosti převládající pocit zpracovali například do tématu „nedokonalosti“.

Designérský tým studia bora.herke.palmisano byl společností Messe Frankfurt osloven, aby pro organizátory veletrhu Creativeworld dopředu připravil výhled trendů pro nadcházející sezonu a do produktů a témat v sektoru uměleckých, výtvarných a hobby potřeb promítl nejnovější trendy a vývoj interiérového designu, módy, architektury a umění.

  • Velký návrat hlásí například kostka, jež se stále častěji uplatňuje v kreativním světě.
  • Trendy jsou i naivní geometrické tvary a tradiční folklorní motivy, jako je například skotský kosočtvercový vzor z oblasti Argyle.
  • Ať je však trend jakýkoli, rok 2017 signalizuje jasný návrat k dříve tolik oblíbeným technikám, jako je razítkování, drhání, splétání a tkaní s použitím všech myslitelných materiálů.

Na příkladě tří stylizovaných světů tak designéři představují to nejlepší pro nadcházející sezonu hobby a tvoření.

A u stolů v rámci Trend Show Workstation si budou návštěvníci moci sami vyzkoušet svou kreativitu a seznámit se s nejrůznějšími trendy.

Barvy a motivy

Ve výstavních halách 4.1 a 4.2 byly okamžitě jasně vidět barevné trendy pro příští sezonu. Hlavním favoritem jsou pastelové barvy, a to jemně růžová, světle zelená nebo mléčné odstíny. Většina materiálů v přátelských a moderních pastelových barvách vynikne.

Pastely jsou často kombinovány s historizujícími vzory a motivy nebo zdobeny kovovými fóliemi.

Třešničkou na dortu jsou potom graficky pojaté trojúhelníky, tvary připomínající zmrzlinové kornouty či stylizovaní motýli, kaktusy a ananasy.

Mezi trendy dekorativními zvířecími motivy pro nadcházející rukodělnou sezonu jednoznačně vítězí jednorožci a plameňáci.

Tvarováno rukama

V době, kdy ruce používáme hlavně k obsluhování dotykového telefonu, logicky roste poptávka po koníčcích, jež poskytnou lidskému hmatu i jiné vjemy: ruční práce s hedvábnou a lehkou modelovací hlínou, extra měkkou pěnou nebo tvárným modelovacím betonem je letos největším trendem.

Tvarovatelný beton je letos obzvláště populární, neboť se s ním pracuje jako s těstem, čímž otevírá zcela nové rozměry a možnosti konkrétního návrhu. Díky hobby betonu mohou kreativní lidé sami vytvářet individuální a umělecké dekorativní prvky. ,Tvarovatelný beton‘ lze hníst do požadovaného tvaru bez nutnosti pracovat s formami a bonusem jistě je, že vytvrdne bez vypalování v peci.

Omalovánky a písmomalba

Kreslení a vybarvování, motanice čar a črtání si jen tak pro radost, obkreslování přes průsvitný papír nebo omalovánky pro děti a dospělé jsou stále populární.

Popularitu si získává i amatérské písmomalířství. Pera a tužky, speciální sety a knihy s návody umožňují zákazníkům snadné zvládnutí písmomalířských technik. Písmo si nachází cestu i na jiné povrchy, než je klasický papír – pera, tužky, popisovače a další potřeby se dají snadno využít i pro popisování porcelánu, skla a především plastů, čímž vzniká velmi individuální výsledné dílo.

 

Firma Edding na veletrhu Creativeworld představuje širokou škálu per, tužek a popisovačů, jež se hodí na popisování a dekorování porcelánu. Návštěvníci si mohli z veletrhu Creativeworld 2017 domů odvézt originální vlastnoručně vyrobený suvenýr.

Nejoblíbenější materiály

Sklo a transparentní plast byly na veletrhu Creativeworld k mání v mnoha podobách – jako sklenice se šroubovacími víčky či vázy jako doplněk prostírání, ty nejhezčí potom dekorované v barvách s matným nebo křídovým nádechem, nebo jako malé originální závěsné vázičky a nádobky na řezané květiny nebo pokojové rostliny.

Mezi nejpopulárnějšími přírodními materiály stále vedou korek, eko kůže/koženka a konopné tkaniny.

Novinkou jsou hybridní materiály, jako je korková kůže nebo látka připomínající dýhované dřevo.

Korková kůže od firmy Rayer se výborně hodí k sešívání.

 

Jak vidíte, z doprovodného programu akcí veletrhu Creativeworld si vybere opravdu každý. Všichni, kdo se nechtějí jen dívat, ale chtějí si sami otestovat svůj kreativní potenciál, si na své přijdou u výstavních stánků, kde mezinárodní vystavovatelé prezentují své nejnovější produkty a vybízejí návštěvníky, aby vše vyzkoušeli vlastníma rukama.

 

Brožura Creativeworld Trend Book pro sezonu 2017/18

Organizátoři veletrhu Creativeworld ve spolupráci s designérským studiem bora.herke.palmisano každoročně vydávají brožuru trendů, jež představuje nejnovější trendy v hobby sektoru. Brožura s názvem Trend Book je jedinečným zdrojem nejnovějších informací o nových barevnicích, originálních vzorech a kreativních nápadech na dekorace, doplňky a zboží životního stylu.

 

Doufáme, že nejen brožura trendů, ale i přiložené snímky nebo koneckonců jakákoliv naše předchozí pozvánka či reportáž vás přivedou až do Frankfurtu. My tam totiž budeme. Co takhle káva u stolu s trendy? MrkáčekPalec nahoru