Před časem jsme pro vás připravili návod, jak začít s Instagramem. Už jste si podle něj založili účet a nalákali první sledující? Paráda! V dnešním pokračování vám poradíme, jak svoji propagaci na Instagramu zefektivnit a jak dostat svoje fotky mezi uživatele, kteří by se o vás možná jinak vůbec neměli šanci dozvědět. Tak telefon do ruky a jdeme na to ;)

1. Tagujte

Tagy, hashtagy a geotagy. Právě tyto tři funkce vám umožní propojit se se světem.

Tagy

Začneme s “tagem” neboli označením uživatele na fotce. Podobnou funkci nabízí i Facebook, takže už ji možná dobře znáte. Jste-li na fotce s kamarádkou nebo fotíte produkt, na kterém jste spolupracovali s nějakým dalším uživatelem Instagramu, označte ho na fotce. Můžete označit i Fler, abychom vaši fotku týkající se tvorby určitě nepřehlédli :)

Jak na to? V poslední fázi nahrávání fotky, kdy vkládáte popisek, klikněte o řádek níž na “Označit lidi”. Poté klepněte přímo na fotku a napište přezdívku uživatele do vyhledávacího políčka. Pokud byste například chtěli označit Fler, napíšete jednoduše flercz, ťukněte na lupu a z našeptávače vyberte náš profil. Pak už jen potvrdíte úkon modrou fajfkou v pravém horním rohu. Pokud takto někdo označí vás na své fotce, uvidíte tuto fotku na svém profilu po kliknutí na ikonku, která je úplně vpravo nad vašimi fotkami.

Označit ostatní uživatele můžete také přímo v popisku, stačí do textu vložit symbol zavináče a hned za něj napsat přezdívku uživatele. Pokud byste tedy chtěli označit Fler, napíšete do popisku @flercz a nám se objeví upozornění, že jste nás označili. Tento způsob označování se používá nejen v popisku, ale i v komentářích.

Hastagy

Další kapitolou jsou hashtagy, neboli propojovací klíčová slova, která souvisí s vaší fotkou a umožní ostatním uživatelům vaši fotku snáze najít. Uživatelé totiž často na Instagramu vyhledávají fotky podle hashtagů, takže pokud někdo na druhé straně světa hledá hashtag #vintagebag a vy jste ho zrovna použili u fotky vintage kabelky, kterou prodáváte, může se docela snadno stát, že se dostane právě k vaší fotce.

Hashtag vytvoříte tak, že přímo do popisku fotky napíšete klíčové slovo s křížkem na začátku, např. #flercz. 

TIP:
Možná si kvůli křížku budete muset překliknout na anglickou klávesnici. Zkusit můžete i kombinaci kláves "pravý ALT" a "x", případně funguje podržet "levý ALT" a na numerické klávesnici vyťukat "35".

Jaké hashtagy zvolit pro vaši fotku? Podívejte se, co na fotce je a řekněte si, jakou skupinu uživatelů chcete zasáhnout. Nejlepší je porozhlédnout se po úspěšných profilech s podobným obsahem, jako je ten váš. Podívejte se, jaký typ a počet hashtagů ostatní používají u svých nejúspěšnějších fotek, a inspirujte se. Počet i konkrétní výběr hashtagů je na vás, záleží, na jakou skupinu uživatelů chcete cílit. Podle nás je ideální zvolit zhruba 5-10 hashtagů a není od věci kombinovat české hashtagy s anglickými, ty totiž používají všichni.

Vždycky si ale nejdřív promyslete, na jakou skupinu uživatelů chcete cílit a hashtagy tomu přizpůsobte. Pokud jsou hashtagy moc konkrétní, oslovíte pomocí nich jen úzkou skupinu lidí s konkrétním zájmem. Pokud jsou moc obecné, ztratí se vaše fotka mezi ostatními.

TIP:
Když začnete hashtag do popisku psát, našeptávač vám začne nabízet nejpoužívanější hashtagy spolu s počtem příspěvků, které jsou tímto hashtagem označeny. Tak si můžete celkem snadno udělat představu o oblíbenosti daného hashtagu. Doporučujeme vyzkoušet si u prvních fotek pár kombinací hashtagů a po čase sami přijdete na to, které vám nejvíc fungují a které přivádějí na váš profil ty správné uživatele.

Geotag

Pokud chcete, můžete také označit místo, na kterém jste fotku pořídili (přidělit fotce tzv. geotag). Dělá se to opět v poslední fázi před zveřejněním fotky. Řádek pod označováním uživatelů nabízí možnost “Přidat místo”. Stejně jako u označování lidí začněte psát název lokality. Je na vás, jestli napíšete “Brno” nebo konkrétněji třeba “Náměstí Svobody, Brno”.

Funguje to stejně jako u hashtagů - příliš konkrétní geotag hledá méně lidí, s obecnějším geotagem zase spíše zapadnete v davu.

2. Buďte aktivní a komunikujte

Jak už jsme zmínili, Instagram je skvělým nástrojem, díky kterému se o vás může dozvědět úplně kdokoli. Využijte toho a nebuďte pasivní. Pouhé vkládání pěkných fotek se super hashtagy nestačí.

Vyhlídněte si zajímavé uživatele, které by váš profil mohl zajímat, a komunikujte s nimi. Dávejte ostatním uživatelům srdíčka a komentujte jejich fotky. Díky tomu je snadno přivedete na svůj profil.

3. Vytvořte si vlastní styl

Když už se nějaký uživatel na váš Instagram proklikne, máte asi tak sekundu a půl na to, abyste ho zaujali. Nenechte ho odejít bez toho, aby vás začal sledovat. Jak na to? Upoutejte návštěvníky na první pohled jednotným stylem vašeho účtu.

Existuje nekonečno způsobů. Můžete používat na všechny fotky stejný filtr, zvolit si specifickou barevnou škálu pro váš profil nebo jakkoli jinak kouzlit s řazením fotek podle barev, obsahu, pozadí, formátu... Projděte si pár profilů s velkým počtem sledujících a inspirujte se, od toho přeci Instagram je. Ze zkušenosti s Instagramem Fleru vám můžeme říct, že to je samozřejmě trochu dřina. Ale nezapomínejte na to, že váš profil je součástí vaší image a vaší propagace.

Všechny tipy uvedené v tomto článku můžete využít jak u mobilní aplikace Instagram, tak u počítačového programu Gramblr. O něm jsme vám už psali minule a z vlastní zkušenosti můžeme pochválit snadnou práci s fotkami z počítače a hlavně možnost plánování příspěvků dopředu.

Pokud vás napadají ohledně Instagramu nějaké další otázky, napište nám určitě do komentářů a pokud budeme vědět, moc rádi poradíme! A sledujte náš profil flercz ;)

P.S.: Abychom nezapomněli, Instagram před nedávnem spustil funkci “stories”. Ta umožňuje zobrazit sérii obrázků vyprávějících “příběh”. Prozkoumání této funkce jsme si nechali zas na příště ;-)