Soutěž "Dostaň se na kreativní výsluní" se blíží do semifinále! To, již třetí kolo, všichni soutěžící napjatě čekají, koho z nich pošlete dál! Hlasovat můžete do středy 13. února 2019 tlačítkem na soutěžní webové stránce Fler.cz/soutez-instinkt nebo zasláním SMS na číslo uvedené v aktuálním čísle časopisu Instinkt.

Tak jdeme na to! Fler, časopis Instinkt a předposlední semifinalisté jsou tu. A je to zase "vostrý"! ;-)

AllyDesign

"Nápadů mám plnou hlavu už od dob, kdy jsem po škole poprvé nastoupila do ČT do oddělení výroby večerníčků. Cesty se pak zamotaly a díky pozdější práci ve filmových efektech jako vfx compositor jsem neměla moc času na realizaci své tvorby. Jak už to bývá, po několika zdravotních komplikacích jsem došla k závěru, že je potřeba vrátit se k tomu, co mi opravdu přináší radost, to „něco“, co mne naplňuje od malička – tvoření a zpívání. Dvě věci, které rezonují v mém těle a bez kterých si neumím představit svůj život..."

Jitka Zajíčková

"Chci lidem rozdávat radost a krásu. Stejně, jako jsem ji před lety našla v akvarelu já. Mým snem je akvarel do každé rodiny. :) Na své malovací cestě jsem potkala spoustu úžasných lidí, se kterými jsem ráda spojila své síly, ať už jde o ilustrace pohádek pro děti s dyslexií nebo pohádky pro Nedoklubko či pro charitativní projekty – Konto Bariéry, Maturus, žvýkačky Charity Gums. Moc si vážím toho, že mou práci můžete najít i na poctivých českých plenkách (Mama Pocket) nebo ve spojení s textilní tvorbou (Theresička, Lusinda) či přírodní kosmetikou (Indívo, Biorythme) a éterickými oleji (Alchymystique) nebo třeba úžasným ekologickým květinářstvím Kytky od potoka. "

nikko b.

"Tvorba mýdel je moje osobní srdcová záležitost. Mýdlo je totiž takový obyčejný spotřební produkt, ale z kosmetiky je jeho výroba asi nejpracnější a nejkomplexnější. Už při tvorbě receptury ladíte jemnost, tvrdost, vlastnosti pěny, texturu a hladivost, a taky design a vůni. Samotný výrobní proces je dost nevypočitatelný a ve finále je potřeba vzít mýdlo ještě spoustakrát do ruky, než je připravené k prodeji. Často slýchám od zákazníků, že jsou mýdla moc krásná na to, aby se používala. Ale já si myslím, že je to přesně naopak. Krásné věci by se měly přece v životě užívat a používat především."

Lítá.Mysl

"Před 4 roky jsem začala vypomáhat v jedné fajné zušce a začala se (nejprve od dětí) učit s hlínou. Kurz pro začátečníky jsem absolvovala v Kohoutově 2,5 roku nazpět, nadchla se pro řemeslo a… a pak už to byla rychlovka. =) Obsadila jsem manželovi garáž, přikryla motorku, koupila pec a kruh… A začala se učit, každý den, každou noc, s nadšením malého dítěte. =) Na své cestě jsem potkala úžasnou partu keramiků, kteří pálí bláto pěkně postaru – dřevem. A protože jsme srdcaři, postavil nám mistr pecař Petr Toms vlastní kubíkovou pec na dřevo. Říkám my – srdcaři – já s Vojtou, totiž, to je můj báječný muž, který nedělá bláto, ale je to můj dvorní dřevopalič, stejně zapálenej jako já. A tak hrdě říkám, že je to NAŠE hrnčířská dílna, bez něj bych si mohla akorát tak velký kulový. =) Je mou velikou oporou, stejně jako celá naše velká rodina i parta přátel v ohni..."

Viola69

"Naše produkty jsou vyrobeny z kvalitní regionální hovězí kůže. Vytvářím je se svým synem Jakubem doma v malém ateliéru na jižní Moravě. Kabelky jsou zdobeny přírodními broušenými kameny (aragonity a mramory různých barev a tvarů) a dalšími módními doplňky. Každý kus je originální, jedinečný a odráží naše znalosti a zkušenosti. Umělecké modelování a ruční tvarování všech kabelek klade důraz na vytvoření naprosto jedinečného designu, který reprezentuje uměleckou formu a jedinečnost, na kterou jsme hrdí. "

Zualu design

"Příběh značky Zualu design začal v praxi už na Umělecké průmyslovce v Jablonci, kde jsem se zamilovala do šperkařství. Materiály stále zkoumám a ráda je zasazuji do vzájemných dialogů, které spojují hliník, dřevo, textil, sklo nebo plast do netradiční souhry. Hraji si s jejich strukturami, barvami, průhledy, procházejícím světlem a vzájemnými kontrasty. Díky této hře vznikají šperky, které lze definovat jako minimalistické i divoké, jednoduché i poetické, šedé i barevné, romantické i technické, geometrické i organické, inspirované přírodou i městem. Důležité je pro mne poctivé řemeslné provedení, krása v jednoduchosti a jedinečnost každého návrhu."

Paperterie

"Trápilo mě zdržování s externím tiskem, nemožnost kontroly při prvním tiskovém výstupu, hodně mi to vadilo. Rozhodla jsem se pořídit grafickou tiskárnu. Nemohla jsem si dovolit úplně novou, ale když mi byla po dohodě s výrobcem nabídnuta zánovní a její velikost částečně oblomila manžela, který mi věnoval půl pracovny, vůbec jsem neváhala, jsem za to vděčná. Soběstačnost mi tím pádem dovolila tvořit pod svou značkou, logo, které jsem zvolila, je tak nějak něco jako prenatální věk papíru, semínko z ní, z něhož je časem strom, ze kterého je dřevo a následně papír, bez kterého by to nešlo. Zatím jsem svůj vlastní ilustrátor, grafik, DTP pracovník, tiskař, balička, kurýr, webmaster, copywriter v jednom, ale budu-li moct přibrat nadšence, ráda to udělám."

Michal Fejfar-WOOD DESIGN

"Nedílnou součástí mého tvoření je i ochrana přírody. Je pro mě důležité, aby každý, kdo si koupí můj výrobek, získal nejen stylový módní doplněk, ale také pomohl ochraně přírody. Proto jsem se zavázal, že za každý prodaný výrobek zasadím jeden strom. V současné době tento závazek plním za pomoci organizace Trees for the Future, do budoucna bych však rád sázel stromy v České republice. Může se zdát, že je moje snaha jenom kapkou v moři, ale přesto věřím, že to má smysl. Když odmyslíme všechny praktické věci, tak je dle mého názoru skutečností, že jsme v přírodě po mnoho generací žili, pocházíme z ní, jsme její součástí, a proto se o ni musíme i starat. Mojí inspirací je povídka od spisovatele Jeana Giono – Muž, který sázel stromy."

KOA KOA baby

"KOA KOA baby je oblečení pro miminka a malé děti, především z merino vlny. Velký důraz klademe na materiál, máme nejkvalitnější novozélandskou vlnu, a rovněž na etickou stránku věci – veškerá vlna je mulesing free, šetrně barvená, certifikovaná pro děti. Vyrábíme zde v Čechách za férovou cenu. Mé značce je více než rok a produkty už máme „vymazlené“. Teď je čas dát o sobě vědět novým zákazníkům!"

bilerbin

"BILERBIN je rodinná manufaktura na výrobu bylinkových sirupů a džemů, jak se dříve dělaly v každé chalupě. Náš příběh se začal psát téměř před šesti lety. S manželem jsme oba vystudovaní chemici, pracovali jsme ve výzkumu české i nadnárodní firmy, měli dvě holčičky a já hledala možnost, jak skloubit péči o rodinu s prací, která by mne opravdu naplňovala. Tak se na jaře 2013 narodila myšlenka vlastních bylinkových sirupů a o pár měsíců později i třetí dcera. Za dalších pět sezón jsme ušli zajímavou a často náročnou cestu budování vlastní značky, otevřeli jsme bylinkovou kavárnu. Nejtěžším momentem byla manželova těžká nemoc, kdy jsem přemýšlela, zda se vším skončit a jak se postarat o tři děti. Čtvrté bylo na cestě. Nemoc byla naší učitelkou, posunula nás o ohromný kus vpřed..."

Hlasovat pro jednoho z předposlední vlny finalistů můžete hned teď:

Fler.cz/soutez-instinkt

Pořadateli soutěže jsou Empressa media, a.s. a Fler s.r.o.
Kompletní pravidla soutěže najdete zde.
Ani po přečtení pravidel vám něco není jasné? Zeptejte se zde »