Z jejích kabelek a batohů úplně srší pozitivní energie. Všechny výrobky od marimasi jsou ručně malované, zdobí je květiny, zvířátka i mandaly. Navíc má na Fleru ještě jeden profil, celý plný barevných obrázků marimasi art. Zkrátka ať se u Magdy podíváte, kam se vám zlíbí, všude je vyloženě radost pohledět. :)

Řekněte nám na úvod něco o sobě.
Jmenuji se Magda. Jsem vcelku běžný typ, Husákovo dítě ve znamení lva. Doma je nás pět, počítám-li dva čtyřnohé. Bydlím na Vysočině, v krásném městě s nepřehlédnutelným Priorem na náměstí. V předpovědi počasí máme vždy ten nejnižší stupeň v daném rozmezí, takže vítám každý hřejivý den a ráda vyrážím do přírody.

Jak jste se dostala k tvoření?
Šít mě naučila moje šikovnější sestra. Už na základní škole jsme si „spíchly“ hodně věcí, které se tehdy nedaly koupit. První výtvory bych vám samozřejmě nepřála vidět, natož nosit. :-) Nestudovala jsem žádné oděvnické řemeslo, snažím se tedy stále zdokonalovat a k celému procesu přistupovat s pokorou a záměrem dělat danou věc, jak nejlépe dokážu. Ani ve snu by mne nenapadlo, že se šití stane mou denní realitou a zároveň koníčkem.

Jsem kreativec a jelikož mě baví hodně různých věcí, střídám je podle momentální nálady a času. Odjakživa mě fascinovala grafika a malování vůbec. Jsem ráda, že každý den mohu vzít štětce do ruky a chvíli si pohrát jako dítě.

Snažím se, aby každá vystavená taška měla svůj jedinečný vzhled. I když se malované motivy začaly na přání zákazníků podobat, dvě stejné tašky od marimasi prostě neexistují.

Věnujete se tvorbě profesionálně? Kolik času jí věnujete?
O profesionalitu se snažím od začátku. Ráda dělám věci pořádně, ale netvrdím, že se mi to vždy daří. Tvořím ráda a naštěstí mě to i živí. Někdy více, někdy méně, většinou se živím víceméně. Čas neměřím, je to různé. Někdy šiji sedm dní v týdnu a jindy se ztrácím s barvami na bílém plátně a tu drobnou kovovou hbitou jehlu nechávám na chvíli odpočinout.

O technice vám mohu vyprávět celé hodiny. :-) Začínala jsem na šicím stroji Pfaff po babičce, na kterém se dmul pýchou nápis Made in West Germany, a tašky prošívala běžnými nitěmi. Pokus a Omyl mi naštěstí brzy vysvětlili, že na „tučný“ materiál je lepší průmyslový stroj a sedlářské nitě nepochybně déle vydrží. Na své první tašky jsem našívala aplikace z barevných odstřižků. Protože ráda maluji, bylo jen otázkou času, kdy zkusím pomalovat tašku. Než jsem tak učinila, počmárala jsem barvami materiál a zahrabala jej na 8 hodin do sněhu. Za ty barvy dodnes ručím. :-)

Brzy ráno vstanu. Udělám si kávu a jdu vyvenčit psa. Možná je to obráceně. Pes je vedoucí oddělení a od té doby, co mi šéfuje, tak mi malinko kazí jakýkoliv harmonogram. Jak si mě ráno táhne na vodítku, mohu přemýšlet, jakou tašku bych mohla dělat a co na ni namaluji. Když mě táhne ostřejším tempem, tak to vymyslím až doma. Prostě vezmu do ruky barevný materiál a už při střihu mě napadá, jaký motiv začnu kreslit.
Nemám-li objednanou tašku na přání, tak ráno opravdu nemám zdání, jaká malůvka na tašce bude a jakou barvu materiálu budu šít. Nechávám to plynout za zvuku hudby a audioknih.

Když pominu psa, který mě nikdy nekritizuje, tak jsou to moji nejbližší a v neposlední řadě i zpětná vazba od zákazníků, většinou zákaznic. Někdy mají i svatou pravdu. :-)
Jsem opravdu ráda za jakoukoliv reakci a dodnes mě zahřeje, když si někdo udělá čas a napíše mi hezkou zprávu či hodnocení.

Doporučte Fler tvůrce, které máte ráda.
Dokonalého cz66, grafickou chucky, naivní EMGE, polymerovou Larenty, zamotanou TREPU, voskovou LÁSKU od konkurenční kabelovky a asi 999 dalších šikulů.

Nějaký malovaný. :-)

Nosíte své výrobky, nebo jste kovářova kobyla?
Přiznávám bez mučení, že většinou nosím pětiprsté boty se sportovním batohem na zádech.
Nově vystavuji batoh z nepromokavé batohoviny, kterou jsem na mou věru objednala hlavně pro sebe a bude-li chvilka, tak přestanu být kovářovou kobylou. Na testování tašek a batohů z koženky mám ovšem dobré duše, které mi vždy sdělí své připomínky.

Čemu se ráda věnujete ve volném čase, když netvoříte?
Věnuji se šéfovi a rodině. Většinou ve třech (s absencí kočky a dospělého syna) jezdíme na výlety za humna i dál a někdy trochu za sportem (nemyslím tím košíkovou v obchodním centru :-)). Protože ráda maluji nejen na tašky, své „plátěnky“ nabízím na druhém profilu marimasi art. Miluji práci se dřevem, hudbu, kytaru, turistiku, běh, dobrou energii a všeliké jiné tvoření.

Jak vypadá váš ideální den?
Každý nový den je ideál a já jsem za něj ráda. Dělám práci, která mě baví, za což vděčím především Fleru, a mohu si od ní občas odskočit na všechny své koně a koníčky.

Jaké máte pracovní plány pro příští rok?
Nic neplánuji. Co ke mně má přijít, to přijde. Někdy stačí natáhnout ruku.