Velká meziklubová soutěž aneb Meziklubovka (či jen VMS) už pro většinu Fleráků a Fleraček není nic neříkají pojem. Její vznik byl hříčkou osudu, z čiré zvědavosti, kolik lidí má jakou barvu loga. První ročník se tvůrcům natolik zalíbil, že neváhali, a po hlavě se pustili do dalšího. Dalších devět kol, nových devět témat. Některá zapeklitá, jiná s obrovským záběrem a téměř žádnými limity. Oproti prvnímu ročníku se změnilo nejen celkové pořadí klubů, ale velmi významně i pořadí jednotlivců.

Témata 2. ročníku:
1. Vzdušnou čarou
2. Kouzelná zahrada
3. Čtyři živly
4. Rytíři, světci, katedrály
5. Kniha a písmo
6. Pandořina skříňka
7. Protiklady
8. Paní továrníková
9. Život z pralesa
V jednotlivých klubech vyrobili tvůrci pro druhý ročník VMS zhruba 80-100 výrobků, celkově tedy téměř 800 výrobků(!). Protože do finálového klání postupují vždy jen tři výrobky za klub, viděli jste v nich zhruba jen třetinu vyrobených kousků. Proto je vždy dobré zhlédnout ještě doprovodné flerboxy, kde jsou veškeré výrobky klubů pěkně pohromadě.

Nejvděčnějším tématem se ukázala být "Kouzelná zahrada", ke které bylo vyrobeno přes 130 výrobků. Naopak nejzapeklitější témata se vyklubala z "Knihy a písma" a "Pandořiny skříňky".

Jak se tedy celkově umístily kluby?

Celkové vítězství za kluby si odnesli Nezařaditelní (65 b.).
Druhé místo patří  Hnědozlatým (60 b.) a třetí pak na poslední chvíli zabrala Zvířátka (52 b.).
Na dalších místech se umístili Černobílí (49 b.), Červení (43 b.), Fialovorůžoví se Zelenými (po 37 b.), Modrotyrkysoví (35 b.) a Květinoví (32b.).

Ve finálových kláních jste viděli výrobky od 117 prodejců. Celkem za všech devět kol jste poslali devět a půl tisíce hlasů. Kompletní statistiky najdete v tomto blogu.

Dost ale bylo statistik!

Zajímalo nás, jak vidí druhý ročník tvůrci. První desítce v celkovém součtu bodů jsme proto položili dvě otázky:

  1. Co máš na "Meziklubovce" nejraději?
  2. Proč bys nakupujícím doporučila ji sledovat a prodávajícím účastnit se?

Dílnička kocourka Mourka
(v předchozích kolech Nezařaditelní, 116 b.)

1) Je to pro mě výzva zvládnout zdánlivě nezvládnutelné. V keramice se tímto řídím neustále, ale v soutěži je mým hnacím motorem téma. Zároveň tato soutěž dává dohromady skvělou partu lidí, kteří by se třeba v rámci své profese ani nepotkali.

2) Svou účastí můžou prodávající ukázat své dovednosti nad rámec své zaběhnuté tvorby. A toto pak v soutěži mohou ocenit nakupující.

Abraka Gabra
(Hnědozlatí, 107 b.)

1) Jsem soutěživý typ - mám soutěže ráda ne pro výhru, ale proto, že mě pokaždé dokáže k práci hezky vyprovokovat. Je to prostě výzva. Člověk se pak snaží udělat něco jiného, většího, neobvyklého prostě něco, co třeba běžně nedělá. Snažím se do toho ze sebe dát co nejvíce. A líbí se mi, jak jedno dané téma dokáže každého výrobce jinak (individuálně) ovlivnit, líbí se mi ten odlišný pohled na věc.

2) Prodávajícím z výše uvedených důvodů. A nakupujícím vlastně taky. Určitě mají díky této soutěži možnost vidět (i koupit) spoustu krásných, originálních výrobků. Díky tématu a  popiskům u výrobků se i zákazník může výjimečně dozvědět o dané věci více - čím se výrobce  nechal ovlivnit, kde čerpal inspiraci, co ho vedlo k tomu, aby udělal to nebo ono...  Dává to výrobku "duši".

Aqua- tiffany
(Květinoví, 97 b.)

1) Na VMS mám nejraději tu různorodost, která jí celou provází. To jak rozdílná jsou témata a výrobky, které z nich vycházejí. Každý si téma pojímá po svém a já se pokaždé těším, co se v klubu "urodí". Nejsem extra soutěžní typ, takže pro mne není důležitá výhra či prohra, ale to, jestli se výrobek líbí a zaujme.

2) Myslím, že nakupující by meziklubovku sledovat měli, protože jim alespoň neuniknou zajímavé, originální novinky a jejich tvůrci. Nevím jak pro ostatní prodejce, ale pro mne je to pokaždé výzva vymyslet něco nového a každá výzva je i impulzem do další práce.

Nady
(Hnědozlatí, 95 b.)

1) Meziklubovka je pro mě velkým motorem, každé nové téma mě inspiruje a nabíjí energií. Mám také ráda onu nezaměnitelnou klubovou atmosféru a napjaté očekávání, jak dané kolo dopadne.

2) Nakupující mohou v meziklubovce snadno sledovat jakých neobyčejných kousků jsou prodejci schopni. A že to bývá parádní podívaná! Prodávající díky meziklubovce mohou najít novou motivaci, nové možnosti i nové zákazníky.

chimaera
(Modrotyrkysoví, 92 b.)

1) V hlavě se mi průběžně rodí spousty nápadů a skoro každé kolo nastartuje úplný ohňostroj. Pro mě je hozenou rukavicí a výzvou k neustálému zlepšování se přítomnost mnoha šikovných autorek, které obdivuji. V neposlední řadě je balzámem na stres příjemná, pohodová a veselá atmosféra v našem klubu.

2) Pro nakupující: Protože je to přece napínavé jako každé jiné velké klání. Všichni se překonávají, aby ze sebe vydali to nejlepší. Je to přehled umu, důvtipu a vtipu, měsíc co měsíc jen pro vaše oči a vy jste ti, kteří rozhodují o vítězích. Pro prodávající je to báječná možnost se toho všeho přímo účastnit, užít si adrenalinu, kdy (pokud jste jako já) v posledních hodinách před vnitroklubovým hlasováním dokončujete dílko a fotíte a doufáte, že se bude líbit...

skynet
(Zvířátka, 82 b.)

1) Nejraději mám ten okamžik, kdy poprvé kouknu na všechny soutěžní výrobky daného kola v blogu pohromadě. Některé výrobky mě zaujmou okamžitě, jiné až po delším prohlížení blogu, ale vždycky se mezi nimi najdou perfektní originální nápady, precizní výtvory a několik skvostů. Meziklubová soutěž opravdu podněcuje k tomu, aby se člověk pokusil vytvořit něco víc, než běžně dělá, a v tom je super.

2)Vytvořené věci stojí za to sledovat a případně je ohodnotit svými hlasy. Každý si většinou najde nějaký, který ho víc než jen zaujme, ale opravdu osloví. Soutěžící se snaží dostat ze sebe to nej a podle mě se jim to daří. Úroveň výrobků je vysoká. Každý, kdo chce, se může přidat k nějakému klubu a také se zúčastnit a ukázat, jak dokáže tvořit na zadané téma.

Therapy
(Zelení, 80 b.)

1) Meziklubovka je nádherná v tom, že posouvá mé hranice za netušené obzory, nutí mě dělat věci, do kterých bych se jinak nepouštěla, a objevovat nové. Člověk přitom trochu tápe, neví, zda je to to pravé, a  když se pak probojuje do finále, jeho radost je o to větší.

2) Jak nakupující, tak prodejci mají možnost zhlédnout nebývale pestrou přehlídku tvorby na určité téma, které bývá ztvárněno tolika různými způsoby, že by to jediného člověka sotva kdy napadlo. Zároveň zde lze najít prodejce, kterých jsme si třeba na Fleru dosud nevšimli, či objevit něco, čemu do budoucna propadneme. Prodejcům soutěž navíc přináší možnost upozornit na sebe a propagovat svou tvorbu. Rozhodně to stojí za to!

Natellka
(Nezařaditelní, 78 b.)

1) Na meziklubovce se mi líbí několik věcí: Atmosféra v klubu, jak si vzájemně pomáháme a inspirujeme se. Různá téma, která nutí hledat nové cesty a nové možnosti ve vlastní tvorbě. Třeba já jsem dávno chtěla dělat obaly, ale nijak jsem se k tomu nerozhoupala, až přišlo téma Kniha a písmo - a já teď nemůžu přestat obaly dělat :D. A pak adrenalin :) Zjistila jsem, že jsem soutěživý typ a vzrušuje mě to. Kdo by pomyslel!

2) Nakupujícím bych doporučila sledovat soutěž z prostého důvodu: na jednom místě se většinou sejdou neobvyklé a vymakané věci z různých oborů. Je velká možnost objevit pro sebe něco jedinečného nebo nového zajímavého tvůrce. Věcí není jen finálových 27, ale mnohem více, stačí jen prohlédnout Fler boxy každého klubu. Pro prodávající je účast v soutěži dobrá jak z hlediska rozvoje, tak i z hlediska větší publicity a prodeje.

fareva
(Zvířátka, 77 b.)

(1+2) Do Meziklubovky jsem se dostala skoro omylem. Jelikož jsem milovník psů a veškeré zvířeny, hledala jsem klub s tímto zaměřením a narazila jsem na Zvířátkové logo. Vůbec jsem si nepřečetla zaměření, protože jsem z názvu usoudila, že se zde bude diskutovat o všem možném kolem zvířat.  Jaké bylo moje překvapení, když po přivítání mi napsala Lední medvídek, jak je to fajn, že budu dobrá tvůrčí posila. Zjistila jsem, že mě baví pracovat na  dané téma. Takové, do kterého by se normálně ani nepustila. Je fajn vidět pak pojetí tématu u druhých.

Yana
(Nezařaditelní, 70 b.)

1) Nejraději asi jak se protrhne hráz s nápady po vyhlášení tématu. Ta svoboda v hranicích je fajn a člověka napadnou asociace, které by při té úplné svobodě vůbec nemusely přijít. Mám ráda také hovory v klubu - nejprve boom, pak mlčení a koncem měsíce kochání, jak téma každý pobral po svém, ale má to spojitost :o)

2) Zase pro tu svobodu...většinou jde ve VMS stranou prvoplánovité "na prodej" a lze se dočkat překvapení. Autoři jsou dobří a chtějí být ještě lepší, chtějí vyhrát. Účast je jasná - může vás posunout dál, nejen tím, že budete viděni, ale také, že budete chtít být viděni a to vás donutí udělat něco, co by jinak třeba ani nevzniklo.

A co dalšího nám dává "Meziklubovka"?

Užijeme si legrace...
Nezapomenutelné bylo focení k výrobku pracovně nazvaného Neřesti paní továrníkové. Neskutečně jsme se u toho vyblbli, vypili láhev vína a smáli se až do půlnoci. Většina fotek byla samozřejmě nepublikovatelná, ale od té doby si manžel dělá legraci, co budeme fotit příště :-)) (Aqua-tiffany)

...vyhráváme boj s časem...
Výrobek na téma protiklady byl zároveň svatebním darem. Dokončila jsem ho den před svatbou, odpoledne vytáhla z pece a rychle před setměním udělala pár fotek, abych mohla na poslední chvíli vystavit. (Dílnička kocourka Mourka)

...a hlavně navážeme a prohloubíme spolupráci! :-)
Než se Spoutané živly dostaly na Fler, procestovaly jejich různě velké části půl republiky. Posuďte sami: Na počátku všeho byla hlína, sklo, soutěž a jeden nápad Bylinky Máty. Diatreta (Kamenický Šenov, Severní Čechy) do skla vyryla čtyři zástupce živlů a poslala hotová sklíčka Lettuci (Rejvíz, Severní Morava). Ta vyrobila samotnou mísu a odhadla, jak moc bude hlína při výpalu pracovat, aby se sklíčka přesně vešla do připravených otvorů. Nakonec všechny živly spoutala v jeden kus a poslala na focení k HeleněG (Luková, Východní Čechy). (Koně všemi smysly)

A jak jste si druhý ročník Meziklubovky užili vy? :-)

Úvodní foto: Colors flow in you... velmi speciální duhová :) od Natyris