Svět stylového oblékání je dnes tak otevřený a přístupný, jako snad ještě nikdy nebyl. Každý den si můžeme velmi lehce dopřát masáž v podobě fashion blogů či youtube kanálů a o stylu a módě byly již popsány stohy článků v celé řadě knih, magazínů a blogů. Pokud se ale ve fashion světě nevyznáte a z nejnovějších trendů se vám spíše točí hlava, máme pro vás tipy, jak si vytvořit a udržet osobitý styl, a jaká jsou základní pravidla vkusného odívání. Zkuste to s námi!

Cesta k vašemu osobitému stylu vede především přes univerzální zkratku s názvem jednoduchost. Dalším krokem by pro vás mělo být tradiční české přísloví, tedy, že méně znamená více.

Zdroj fotografie: Beyond Words

Fashion know-how na každý den

Téměř každá moderní žena vlastnící přetékající šatní skříň se dennodenně pere s dilematem, po jakém kousku sáhnout a co si vůbec obléct. Po stopách Coco Chanel a za každých okolností elegantních Pařížanek jsme vypátrali, v čem tkví kouzlo dokonalého stylu!

Základní a nezbytný krok, který byste měli absolvovat, je pomyslné probourání stereotypů předkládaných módními trendy. Nezapomeňte, že kouzlo osobního stylu spočívá především v autentičnosti.

Vaše šatní skříň by tedy měla paralelně kopírovat způsob prožívání vašeho života, osobnostní rysy či postavení na společenském žebříčku.

Zcela klíčové je také zůstat nad věcí, být sám sebou a přijmout svůj temperament, věk nebo typologii postavy. Především tyto atributy vás mohou dovést k úspěšnému cíli. Vlastní a osobitý styl totiž rozhodně nezískáte, pokud se budete striktně a výhradně oblékat podle módních katalogů či se podřizovat nablýskaným fashion trendům.  

Užitečnými pomocníky se také mohou stát praktické obrázky oblíbených outfitů, které jednoduše vystřihnete z módních magazínů a formou koláží můžete vytvářet různé varianty.

Pokud by pro vás byla tato metoda nepřekonatelnou, určitě doporučujeme navštívit renomovaného a kvalitního stylistu. Je dobré mít zkrátka na paměti stále fakt, že v čem vypadá skvěle krásná modelka na přehlídkovém mole, nemusíte zazářit vy. Vybírejte proto pečlivě a dbejte na svoji intuici a vkus.

Zdroj fotografií: pinterest

Nezbytnosti v dámském šatníku

Skutečně vytříbený šatník by měl vypadat ve jménu hesla – tedy, že méně je více. Velmi brzy zjistíte, že vám bude bohatě stačit pouze hrstka základních kousků oblečení, které lze mezi sebou pohodlně kombinovat. Rozhodně se však nebojte zainvestovat do oblečení z kvalitních materiálů.

Vsaďte především na ikonické koktejlové šaty (malé černé), kvalitní černé sako v tradiční upnuté verzi či v bohémském ladění ve stylu oversized, praktický kardigan, jarní trenčkot, bílé triko bez potisku a samozřejmě praktickou a stylovou košili.

Zkuste se zaměřit na střihy, které vám opravdu padnou a vyšperkují vaši siluetu.

Rozhodně se také postupně zbavujte starého oblečení, které vám zbytečně zabírá místo a vy si jej s největší pravděpodobností už nikdy neobléknete. Jednoduše vsaďte na efektivní šatník, jako my v redakci!

Zdroj fotografie: © Dulcius Domus, tumblr

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografie: Who What Whear

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografie: Voguelily

Zdroj fotografie: Life i Design

Zdroj fotografie: Granyanser

Zdroj fotografií: pinterest

Pánský šatník ve znamení funkčnosti

Ani svět skutečných gentlemanů se neobejde bez pár zásadních kousků. U mužů se klade důraz zejména na praktičnost a pohodlí. Měl by se skládat především z kvalitního svetru z ovčí vlny, poctivě střiženého kabátu, legendárního koženého křiváku, džínů popřípadě černých společenských kalhot, košile, obleku, kožených polobotek a nestárnoucích tenisek.

Zdroj fotografií: pinterest

Zdroj fotografie: everythingyoufindhere

Zdroj fotografie: The Web sters

Zdroj fotografie: Bergere de France

Zdroj fotografií: pinterest

Zdroj fotografie: pinterest

Fashion typologie osobností

Každý z nás oplýváme zcela jinou a jedinečnou kombinací osobnosti. Zkuste tedy rozklíčovat, jaký typ jste a podle toho se oblékat. Jednoduše si s módou hrajte, zkoušejte a bavte se!   

A pokud přesto budete tápat, poradí vám autorka uznávané stránky Módní peklo plné odstrašujících módních úletů, Ada Bartlová. Ta se rozhodla své roky praxe a nastřádaných informací sdílet prostřednictvím knihy: Vše, co jste chtěli vědět o módě. Spisovatelka vám zábavnou formou představí mýty, stereotypy módní branže a dá nahlédnout pod pokličku svému jedinečnému stylu i bystrému nadhledu a kousavému humoru. Pokud jste se tedy rozhodli vzít módu za správný konec, rozhodně zalistujte touto knihou.

Klasický typ

Tento typ je jako ulitý pro dámy, které se pohybují v bussines sféře. Nejlépe se cítí v oblečení v klasickém konzervativním provedení. Milují také nadčasovou eleganci, padnoucí kostýmy a nestárnoucí pouzdrové sukně. Módní výstřelky je nechávají zcela chladnými.

Zdroj fotografie: son de flor

Zdroj fotografií: pinterest

Extravagantní typ

Tyto otevřené a extrovertní osobnosti milují ruch velkoměsta, společenské akce a touží být středem všeho dění. Nejradši na sebe oblékají originální, nevšední a naprosto výstřední outfity plné barev, kontrastů, netradičních materiálů, aplikací a doplňků. Nosí je však s hrdostí, péčí a naprostým sebevědomím.

Zdroj fotografií: pinterest

 Zdroj fotografie: © Harpers Bazaar

Bohémský typ

To jsou všechny ženy, které svobodu, romantiku, dobrodružství a nespoutanost aplikují na svůj šatník. Většinou jsou to křehké, éterické bytosti, které nosí bohaté květinové věnce ve vlasech, doplňky s krajkami a dlouhé rozevláté sukně. Velmi také souzní s přírodou, proto nosí oblečení z pouze ekologických materiálů.

Zdroj fotografií: pinterest

 Sportovní typ

Většina z nás si pod pojmem sportovní představí osobu ve světlých džínách, teniskách a tričku. Většina sportovních typů ale zbožňuje barvy! Rády se halí do výrazných, sytých barev a upřednostňují praktickou stránku věci. Taková žena potřebuje oděv s kapucí či se spoustou kapes. Libuje si v elastickém a funkčním prádle.

Zdroj fotografií: pinterest

Tip: Kvalita především!

Máte už dlouho ve svém hledáčku vyhlídnutý nádherný kabát, perfektní šaty nebo famózní kabelku, od nákupu vás však odrazují vysoké ceny? Máme pro vás radu, jak být šik a přesto zbytečně neutrácet. Z našeho pohledu se skutečně vyplatí přestat nakupovat oblečení z laciných, umělých materiálů, které mají pouze omezené datum spotřeby.

Zkuste tedy celou nákupní strategii vzít za úplně opačný konec. Zkrátka si střádejte korunku ke korunce a jednou za čas se nebojte investovat do kvalitního kousku.

Vyplatí se také vyjít na dobrodružnou tour po second handech či bazarech s oblečením, ve kterých často najdete opravdové módní skvosty. Takové poklady stačí jednoduše nechat pořádně vyčistit, případně zašít a budou vám dělat parádu řadu let. Pokud oplýváte zručností a šití je vaše hobby, můžete si ze starého oblečení velmi jednoduše vyrobit nové a hezčí.

Další alternativou a vizí do budoucna pro všechny eko fajnšmekry je dle fashion revolucionářky Kamily Boudové možnost si oblečení pronajmout. Dané oblečení si budete moci „zapůjčit“ za určitý poplatek na vámi zvolenou dobu. Jakmile vás omrzí, vrátíte jej zpátky.

Řekněte to šperkem

Krásný šperk je ozdobou každé dámy. Momentálně jsou trendy masivní náhrdelníky z kovu a surové minerály či drahokamy ve spojení se zlatem, stříbrem a platinou.

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografie: © formood, pinterest

Zdroj fotografie: etsy

Dámské hodinky

Každá dáma neustále sleduje tok času. Luxusní, stylové hodinky vám tuto činnost zaručeně zpříjemní!

Zdroj fotografie: pinterest

Kabelka

Správná kabelka je především funkční doplněk, který by měl váš outfit esteticky doladit. V současnosti můžete sehnat také multifunkční designové typy.

Zdroj fotografií: pinterest

Zdroj fotografie: Arch Zine

Klobouk

Správně zvolený klobouk po vzoru dávných časů může každému outfitu dodat tu správnou dávku šťávy. Navíc! Ochrání svoji majitelku v dešti i na slunci.

Zdroj fotografie: © Gigi Pip

Zdroj fotografií: pinterest

Pánské hodinky

Ikonické hodinky značky Rolex sluší zkrátka každému gentlemanovi. K dostání je však celá škála originálů ze stříbra či dřeva.

Zdroj fotografie: © Wood watches

Zdroj fotografie: pinterest

Stylový Fler 

Tvůrci na Fleru neotřelé módní styly přímo milují! Preferujete spíše vážnější, minimalistické střihy, svěží provedení či bláznivé kreace? Žádný problém. Tvůrci zde pro vás otevírají své virtuální dílny a ateliéry, ve kterých si vybere opravdu každý!

INEZ - zavinovací sukně len - smetanová / režná od ErmaBe

ERIN - top len - smetanová / režná od ErmaBe

Plátěná košile caffé latté (nebarvená!) (vel.L) od Biošatník

Šaty z nebarvené biobavlny s vážkami (36) od Biošatník

Košilové šaty s proužkem a velkými kapsami od Laroen

P o h o d l n é...šaty od Recyklerie

Šaty modré – Třásně od janahh

 TÓNY MLHAVÝCH RÁN.. vel. L - bavlněná košile od siska111

letní šaty s balónovou sukní RÉMY od NAVARILA-DESIGN

. kardigan & šaty 2v1 . (velikost 36/38) od oi-io

Light cardigan od OK:KO

Dvouřadové sako s tenkým proužkem od Olestars

Chamomilla bavlněné košilové šaty modrá květina od Anna Janska

pánská košile "sůva" od kelerka

Růžový letní klobouk od kolorka-celenky

V kapce deště... od Puntíkatá Káča

Šaty s hlubokým výstřihem - různé barvy od Petrushe

Šaty Silvie od Manon Black

Dřevěný set MF 2 od Michal Fejfar-WOOD DESIGN

 Luxusní kožené psaníčko PS MINI natural od Leathery

Úvodní foto: Sixty + Me