Jemné provazce vody padající v krátkých intervalech, sychravo zalézající pod kabát, pohostinnost spletená z tradic i dávka černého čaje s kapkou mléka na každém rohu. Takový příběh nám začala vyprávět tajemná Anglie a my se do něj okamžitě zamilovali. Když k tomu ještě přisypeme všudypřítomnou eleganci vykukující z výkladních skříní, můžeme říct, že se jedná o lásku na celý život.

Neotřelý šmrnc i jedinečnost jsme se rozhodli přenést i do vašich domovů. Vždyť kdo by nechtěl vypadat skvěle také v dešti, až zas dorazí? Podle meteorologů by to mělo být právě v těchto dnech... 

Zdroj fotografie: etoday

Déšť a s ním spojená jistá dávka nevlídna není rozhodně značka ideál pro každého. Ráno spěcháme na důležitou schůzku, když v tom nás náhle, nečekaně a nekompromisně zasáhne sprška dešťových kapek. V mžiku se z našeho outfitu většinou stává nasáklá hmota připomínající houbičku na nádobí a ze zplihlých vlasů stáčíme zbytky vody ještě v kanceláři. Podobná situace potkala alespoň jednou v životě drtivou většinu z nás. Rozhodně se však nejedná o scénář snů.

Pojďme se podívat, jak na to jdou lidé ze zemí, ve kterých se dešťové kapky střídají s duhou se stejnou rutinou, s jakou si vaří čaj. Poctivou dávku inspirace můžete nalézt v Anglii, Irsku či Skotsku!

Zdroj fotografie: fashion editorials

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografií: etoday

Sbalte si deštník, jedeme na výlet! Zn. Hlavně stylově

Deštník je nutný a praktický společník do každého nečasu. Můžete si pořídit deštník s dřevěnou rukojetí, pestrobarevný, pohádkový opentlený krajkami nebo praktický - velký, tak akorát do kabelky.

První předchůdce dnešního deštníku se objevil již před 4 000 lety př. n. l. Nápadně připomínal tvar koruny stromů. Zpočátku jej lidé využívali jako účinnou ochranu proti ostrým slunečním paprskům. Nejstarší deštník (tedy spíše slunečník) je vyobrazen na tzv. basreliéfu z vykopávek z Ninive. Objevil jej anglický Sir Austen H. Layard. Na zmíněném díle je vykreslen starověký panovník se svým sluhou, který svého pána chrání před slunečním svitem slunečníkem.

Zdroj fotografie: © met museum

Podobný prototyp slunečníku si oblíbili také v Číně nebo starověkém Egyptě - zde byli faraoni a vysocí hodnostáři chráněni „slunečníkem“ z peří nebo palmového listí. Zejména ve starověku byl slunečník považován za jeden ze symbolů nadřazenosti a také moci. Mohli jej používat pouze panovníci, lidé z vysokých vrstev a také církevní hodnostáři. Na starý kontinent (Evropa) se slunečníky dostaly až mnohem později, prostřednictvím kupců cestujících po hedvábné stezce, a to až v prvním tisíciletí př. n. l. V tento čas si slunečník oblíbily zejména ženy antického Říma a Řecka. Pro tamější muže byl slunečník považován za příliš zženštilý doplněk, odmítali jej používat.

Zdroj fotografie: pinterest

Teprve na přelomu 16. a 17. století pronikly deštníky díky misionářům cestujícím po Číně a Francii. Právě zde byl plně rozvinut nový vynález, kdy byla látka deštníků potřena tenkými vrstvami včelího vosku tak, aby se jejich majitelé mohli bez obav procházet také v dešti. Tehdy vzniklo také nové slovo parapluie - paraple. Obyvatelé Francie byli z paraplat přímo nadšení. Stejnou emoci však zpočátku nesdíleli angličtí muži, kteří se pevně drželi svého přesvědčení, že správného gentlemana trocha deště nezaskočí ani nerozhodí.

Zdroj fotografie: pinterest

Proměnlivost tradičního anglického počasí však vzala za své. A velmi brzy se paraplíčka stala nedílnou součástí výbavy každé správné londýnské lady. Trend stylových paraplat se posléze rozmohl po celé Anglii. Koncem 18. století se začaly vyrábět těžké a masivní prototypy deštníků speciálně pro gentlemany. Velice brzy se černý zavřený deštník spolu s buřinkou staly tradičním doplňkem oděvů anglických businessmanů. V roce 1830 se také poprvé otevřely dveře prvního specializovaného obchodu s deštníky s názvem James Smith and Sons. Zde se vyráběly a prodávaly tradiční vyřezávané rukojetě z masivních dřevin. V roce 1852 britský průmyslník Samuel Fox zhotovil první deštník s kovovou konstrukcí, při samotné tvorbě jej inspirovala dámská krinolína.

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografií: Fashion Gone Rogue

V současné době si můžete vybrat z pestré škály provedení. Sáhnout můžete po výrazných barvách, jako je bordó, fialová, červená, oranžová, žlutá či zelená. Ani prvky hravosti nemusí jít z kola ven. Vyrazte vstříc dešti se stylovým deštníkem s hravými potisky - zkusíte retro puntíky, vtipný text nebo obrázek. Největším hitem se ale doslova přes noc stal deštník s průhledným pláštěm.

Zdroj fotografie: ©Anna Salvador

Zdroj fotografie: © Aigeme

 Zdroj fotografie: we heart it

K čaji o páté i na skok přes kaluže

Pokud se inspirujete tradiční britskou módou, pak si do šatníku pozvete také nadčasový šmrnc, jemný dotek elegance, jednoduchost, ale také rozpustilou nespoutanost. Způsob anglického odívání vychází převážně z prvků pánského stylu či jezdecké módy. Tato důmyslná kombinace jednoznačně přenáší anglický styl do škatulky s názvem unisex. Pokud se vydáte na výlet do ulic Londýna, patrně mezi padajícími kapkami deště potkáte dámy zahalené do oblečení vyrobeného z tvídu, vlny, manšestru, semiše, sametu nebo nepromokavých tkanin. Všechno to jsou materiály typické pro toto podnebí nesoucí v sobě kus historie i tradic. Moderní pojetí britské módy se však nevyhýbá ani kůži či umělému ekvivalentu - kožence.

Zdroj fotografie: © Aigeme

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografie: Menswear Style

Zdroj fotografie: tumblr

Zdroj fotografie: Really Wild

Zdroj fotografie: pinterest

Naprostou samozřejmostí jsou také vzory, jako jsou kostky, kohoutí stopa, drobné káro a rybí kost, které se staly neoddělitelnou součástí anglických šatních skříní. A také kostýmky a pouzdrové šaty.

Zdroj fotografie: Glamour

Zdroj fotografie: Tweedlant The Gentleman´s Club

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografie: Popsugar

Zdroj fotografie: Wallis

Jste-li v Anglii v roli turisty, rozhodně si nezapomeňte zabalit kvalitní holínky a pláštěnku. Místní obyvatelé jsou na přírodní podmínky již zvyklí, ale vás by nepředvídatelná vlna deště mohla jednoduše zaskočit.

Zdroj fotografie: my small wardrobe

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografií: Kelly in The City

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografie: a slice o´ pi

 Zdroj fotografií: pinterest 

V kůži anglické lady

Dámy pocházející z Anglie milují v oblékání dotek tradic, které navlékají do ryze moderních kabátků. Proslulé anglické počasí navíc vyžaduje pořádnou dávku pohodlí také v oblasti módy. Britskému stylu rovněž nechybí poctivá dávka sofistikované nedbalosti se špetkou rebelského šarmu. Stylové outfity často vykouzlíte i z obyčejného bílého trička nebo klasické bílé košile. Hodí se k pouzdrové sukni, ke kalhotám, k semiši, do práce, ale i na výlet. Součástí tradiční garderoby jsou také tvídová sáčka a kalhoty s vysokým pasem a širokými nohavicemi (nejlépe v černé nebo šedé barvě), které vám velmi jednoduše pomohou docílit nenuceného, šik looku. Výborně s nimi ladí blůzky, halenky i roláky.

Zdroj fotografie: Fashion & Style

V ryze anglickém stylu hrají dominantní úlohu jemné tlumené barevné odstíny (nejlépe tón v tónu) - mechově zelené, hnědé, šedé i černé s bílou. Aktuálně se britské dámy také zamilovaly do hebkého kašmíru a výrazných barevných kreací zahrnujících žlutou, oranžovou, zelenou, modrou a fialovou.

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografie: Sezane

Zdroj fotografií: pinterest

Zdroj fotografie: tumblr

Zdroj fotografie: pinterest

Se šarmem gentlemana

Stylového anglického muže bezpečně poznáte, i kdyby od vás stál na metry daleko. Možná si jej budete představovat jako šik elegána Hercule Poirota z dobře známých detektivních příběhů a rozhodně nebudete daleko od pravdy. Typický britský gentleman si libuje v pohodlí a eleganci za každých okolností. Podobně jako v humoru, vyznávají také v módě určitou střídmost a sází na klasiku. Ta většinou zahrnuje dobře padnoucí oblek, košili s kravatou, kvalitní obuv, hodinky, manžetové knoflíčky a samozřejmostí je také typická buřinka s deštníkem!

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografie: girlfriend is better

Pravý anglický gentleman také preferuje dokonalý soulad jednotlivých oděvních komponentů. Velmi rád sáhne po oděvech z úpletu, flauše nebo tvídu v propojení se vzory kostek, kár i proužků. Skutečný boom zažívá také návrat ikonického dvouřadého kabátu s knoflíky ve ¾ délce, pletené vesty, pulovry a svetry. S prvky konzervativního stylu jde ruku v ruce také fakt, že žádný gentleman by údajně nevytáhl paty ze svého bytu, pokud by nebyl řádně upraven, oholen a navoněn!

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografií: pinterest

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografie: pinterest

Irsko: Vůně venkova vetkaná do stylu

Pokud se o nějaké zemi dá bez nadsázky říct, že připomíná smaragd, pak je to bezpochyby magické Irsko! Tahle země odnepaměti přitahovala dobrodruhy a sběratele neobyčejných příběhů. Nekonečně zelené louky protkané vřesy, všudypřítomné ovce i severská esence vybízí k pohodlí a funkčnosti i v odívání. V první řadě nedají Irové dopustit na své tradiční svetry Aran, pletené z ovčí vlny. Další povinnou výbavou jsou oděvy vyrobené z tvídu Donegal a gumové holinky Wellington. Samozřejmostí jsou také kalhoty s nedbale zakasanou kostkovanou košilí a hřejivé kabáty. Drsné irské podnebí však místní obyvatele zocelilo a tak sychravu navzdory potkáte typickou irskou ženu v trendy šatech i sukni a místní muže v krátkých šortkách i uprostřed zimy.

 Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografie: Equine Superstore

Zdroj fotografií: © Katie Considers

Zdroj fotografie:  © Barry McCall

Zdroj fotografie: Equine Superstore

Zdroj fotografie: Fashion editorials

Zdroj fotografie: Fashion Gone Rogue

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografie: © Elisabeth Toll, models

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografie: © Samuel Windsor 

Dotek Skotska aneb tradice ušitá z kostek

Přesuneme-li svůj prst po mapě ještě o kousek dál, dostáváme se na konec našeho virtuálního putování za módou a zakotvíme přímo v zeleném Skotsku. Jenom těžko si lze představit tuto tajuplnou zemi bez kostiček na tradiční vlněné látce zvané tartan. Ten se spolu s předchůdcem dnešního kiltu objevil již v 17. století. I přestože vlněné tartany prošly v rámci historie řadou proměn, včetně zákazů nošení, spolu s tvídy patří mezi základní oděv napříč celým Skotskem včetně přilehlých ostrovů. Samotná látka se tká ručně na stavech, tu poté tkalci barví přírodními barvivy z borůvek, mořských řas, jalovce, kůry stromů nebo lekníny. Dle barevného tónu dokážou odborníci snadno rozpoznat, z jaké konkrétní části Skotska daný tartan pochází. Obliba tartanu záhy velmi rychle prosákla také punk subkultury. Inspiraci pro svoji tvorbu v něm našla také řada věhlasných návrhářů a módních tvůrců. V současné době se z tartanu šije téměř vše, nač pomyslíte. Od ložního prádla přes stylové šaty až po tkaničky do bot.

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografií: Kilt Society

Zdroj fotografie: Classy girls wear pearls

Zdroj fotografie: scotlandshop

Zdro fotografie: pinterest

Zdroj fotografie: The Libertine

Zdroj fotografie: pinterest

Zdroj fotografie:  © The Herald Scotland 

Dešťové kapky na Fleru

Také občas chcete vklouznout do gumáků a pořádně si s radostí zaskákat přes kaluže? Pak už neváhejte, vyberte si na Fleru vhodný arzenál a jakmile se nebe slituje, směle si zaskotačte, třeba i v dešti! Dotek deště zde naleznete také na talířcích, kapsičkách nebo originálních obrazech.

Deštník od Manon Black

Pro tu, která zapomíná deštník.. od Ivana Zona

Když prší mi do růží - pršiplášť od Klara Blahova

Když prší kolečka...lněná sukně od Ateliér Na Tvrzi

 Maxi sukně - Deštníky od Režná Radka

Malovaný hedvábný deštník - Květiny do deště od Lydie Dostálová

brož mráček od Kreativky

Prší, obrázok od luxia

A venku zase prší od BKristyna

Pršímrak od owca

.prší. od .na bubínku.

Nejšťastnější jsem v dešti od Divoká tužka

Mráček od Poklady paní Živy

Dážď od PokoLoko

MRAK - magnetická nástěnka od Kids Wall Decorations

Kapsička Když prší duha od pointa

Prší od hacuboku

Plecháček "Déšť" od soj-ka

Eko pohárek, kapky deště od LudmilaSenky ceramics

Kosmetická taštička s deštníkem od Bag Me

Talířek JARNÍ DEŠTÍK od Etrusk

TERRA PIJE... proti suchu:-) od coffinbreak

Náušnice - Deštníky od Clair 95

i v dešti elegantní od misadrevova

Když z nebe padají kapky deště od HanyJewelery

Zaplétanky kapkové čiré od Talunka

V kapce deště... od Puntíkatá Káča

Brož deštník od BramboO

Doba brožová "Mrak" od vagabondlady

Podzim... od Zlatnice Bára

Náhrdelník Kapka porcelánu od sarkas

Úvodní fotografie: © a slice o´ pi