Co Čech, to nejen muzikant, zahrádkář, chatař, ale také houbař! Prý... Houbaření nás asi vesměs opravdu baví, soudě podle počtu lidí s košíky, na které v podzimním období v lese narazíte; hodně lidí se v houbách i dobře vyzná. Asi záleží na tom, v čem člověk vyrůstá. My chodili tedy spíše s kladívky na vltavíny na pole, ale na houby také hojně, a tak mám svůj okruh druhů, které už od dětství bezpečně poznám.

Zdroj Leaf

Zdroj Littlepanda

V naší rodině se kromě klasických hřibů, babek, kozáků a klouzků sbíraly i různé druhy pestrobarevných holubinek, ryzce, trsy václavek rostoucích na pařezech jako choroše, masáci, které vypadají dost podobně jako muchomůrka nebo třeba smrže. Když vidíte v košíku houbaře náhodou takového smrže, tak si asi řeknete chudák, co ten to našel...

Sušené smrže, zdroj Thespruceeats

Letošní počasí houbaření hraje do karet, tak hurá pro košík a jde se do lesa! Třeba vás taková procházka i dokáže inspirovat k nějakému tomu výtvarnému tvoření...

Zdroj Theherbalacademy

Houbová galerie

Mark Banks z Chicaga si pro svůj street artový počin vybral téma houby. Jak sám říká, k přírodě má po studiu biologie a přírodních věd blízko a houby ho vždy zajímaly. Připadají mu trochu jako mimozemská stvoření, tolik bizardních tvarů a pestrých barev mnoho organismů nemá.

Studiem mykologie se i nějakou dobu zabýval, aby se o houbách dozvěděl co nejvíc. A jsou to fascinující skutečnosti, houbám mnoho lidí nerozumí a přitom je to tak zajímavé. A protože se Mark věnuje výtvarným aktivitám, jakmile byla příležitost vyzdobit bílou zeď poblíž svého bydliště na Logan Square, byl motiv hub první, co ho napadl.

Zdroj LogansquaristMarkbanksartwork

Ostrovní tvorba

Jill Bliss žije na místě, o kterém asi málokdo slyšel. Je to malý ostrůvek v Sališském moři jižním směrem od Vancouveru v Britské Kolumbii, v severozápadním Pacifiku. Nádhernou přírodu má všude okolo sebe na dosah ruky, a tak ji fotografuje, maluje, vytváří ilustrace, aranžuje koláže z přírodnin, které poté nabízí formou tisků, nálepek, obrázků.

Nebylo tomu tak vždy, jako dítě sice vyrostla na farmě v severní Kalifornii, kde se pěstovaly švestky a ořechy, ale pak následovala umělecká a designérská dráha ve víru velkoměst, jako je New York, San Francisco nebo Portland. Jednoho dne roku 2012 si řekla dost, prodala téměř vše, co do té doby vlastnila, zakoupila dodávku a vydala se objevovat svět, až našla svoje vysněné místo k žití v Sališském moři.

Zdroj Inhabitat.comBuyolympia

Zdroj Jillbliss.com

Houby hebké, vlněné

Znáte techniku suchého plstění? To se vezme ovčí rouno, plsticí jehla s malinkými háčky a chomáč barevné vlny se propichuje tam a zpět do doby, než se vlněná vlákénka mezi sebou pevně propojí a vlna získá požadovaný tvar. Nejlépe se pracuje na větším kusu molitanu, do kterého můžete jehlu s výstupky bez problémů opakovaně zapichovat. Vlněné rouno je k dostání v mnoha krásných odstínech, které umí vytvořit působivé barevné přechody.

Zdroj Curlybirds.typepad

Posviť si houbou

Yukio Takano je japonský tvůrce, který je autorem těchto kouzelných houbových lampiček. Jejich tlumené barevné světlo vás přenese rovnou do pohádkového lesa. Houbičky jsou vyrobeny z pryskyřice se zabudovanými LEDkami. Veškeré drátky jsou schovány v podložce, kterou je pravé naplavené dřevo. Viditelně vyčuhuje pouze retro vypínač ON/OFF. Výrobek je tak křehký, že ho nelze posílat po světě běžnou cestou, tak se prodávají jen lokálně.

Zdroj Inhabitat

Zdroj Thisiscolossal

Vytiskni si snack

Úsměvná fantazie nebo naprosto běžná záležitost budoucnosti? 3D tisk potravin. V dnešní době se již tiskne kde co, od zubů přes domy až po sušenky. Chloé Rutzerveld přišla s revolučním nápadem na tisk jedlého polotovaru ve formě snacku, který dále sám pracuje, naklíčí se v něm semínka, houbičky, bylinky a tento útvar si pak můžete zakousnout jako chutný celek.

Kdo ví, jak se bude člověčí druh stravovat třeba za 100 - 200 let. Třeba bude mít každý doma naleštěnou tiskárnu a kulinářství jako takové půjde k ledu. Vypadá to jako sci-fi, ale to se zdají všechny technologie na svém počátku... 

Zdroj Demilked.com

Gurmánské okénko

Houby jsou nejen krásné a zajímavé na pohled, ale také skvělá surovina k vaření, pokud k nim tedy nemáte nějakou zásadní averzi. Třeba vás následujících pár tipů inspiruje k obléknutí kuchyňské zástěry.

Restované shitake a žampióny se šalotkou na olivovém oleji, čerstvý tymián, česnek, balzamiko a trocha tučné smetany. Nasázet na opečenou francouzskou bagetu potřenou kozím sýrem, hmm...

Zdroj Floatingkitchen

Oblíbené caprese z čerstvých rajčátek, mozzarely a bazalky, zapečené ve slaďoučkém prostorném žampiónu portobello ovoněném česnekovým máslem. Zakápnout krémovým balzamikem a dobrou chuť.

Zdroj Cafedelites

Křupavá, voňavá houbovo-rikotová galetka. Uvnitř nechybí čerstvý tymián, oregano, petržel, česnek, šalotky a tentokrát také výrazný sýr Gruyére. Citrónová kůra a šťáva pro dotažení, spojeno vajíčkem, zapečeno v těstě jako slaný koláč.

Zdroj Gourmettraveller

Máslová polenta s pestem ozdobená směsí restovaných různých druhů hub a naložené cizrny opečené do křupava. Dochuceno čerstvými bylinkami, sladkou smetanou, mletým pepřem, česnekem a mořskou solí.

Zdroj Halfbakedharvest

Opečená bagetka s avokádovým základem pokladená trhanou, na olivovém oleji orestovanou hlívou ústřičnou. Zakápnuto sezamovým olejem, dozdobeno polníčkovým salátem, ochuceno koriandrem, citrónovou šťávou a špetkou chilli.

Zdroj Titbit.cz

Tenké a placaté, pravé italské tagliolini s hustou a krémovou omáčkou z delikátních lišek. S kytičkou plocholisté petrželky a zakápnutím horkých těstovin kvalitním olivovým olejem nemůžete nic zkazit, ba právě naopak. Dobrou chuť!

Zdroj Soulfullytasty

Houby na Fleru

Na Fleru rostou! A nejen to, budete je mít do čeho nasbírat, sušené do čeho bezpečně uložit, dózičky čím polepit a kdo nerad sbírá, pořídí tu i prvotřídní domácí produkty s láskou v lese nasbírané.

A pokud si chcete houbičkami ozdobit dekolt nebo byt a pokud hledáte pěkný dárek pro vášnivého houbaře, taky žádný problém, v redakci jsme vám toho tentokrát vyzobali opravdu hodně. Fler tvůrci totiž prostě umí! :)

Infected mushroom od germia

A pak že nerostou!-houba,chirurgická ocel od Jitka Pfau

smaltované ručně malované NAUŠNICE muchomůrka a hřib od smalt tulipán

přívěsek Na hřiby - unakit od K - ŠPERK

Na nákup od Los Makinos

houbařská Kudla švestka006 malá s kulatou špičkou od Kudlářství

Muchomůrkový tácek od Hill

přívěsky Muchomůrka pro vílu od dalie.creations

betonová brož Kozák bronzák od N A T Á L I E

Houbičky od Circus mind

Lněný pytlík na sušené houby od levandulová chaloupka

Pytlíčky na houby 4 kusy od alsa

Kuchyňská utěrka - ruční tisk - dubový les od PelmelArt

Pytlík na houby nebo křížaly od Rukama Nohama

Výuková pomůcka - jedlé a jedovaté houby od Dobroty jehlou

Didaktická sada houby od Minihrátky

výukové kartičky a karta A4 - HOUBIČKY od nejdeTo Áňa malá

Pexeso - houby od Amélka

Výškáče od pajaanch

NA HOUBY od obrazyproradost

Na hříbky, dvojmiska od Macháček-sochy

fotoalbum Houby od Umělecká dílna BK

přání Houbařské s visačkou na dárek od by Dagmar

Z mechu a kapradí, DAROVACÍ OBÁLKA s hříbkem od by MaJa

Houby - sada 8 ks od ZUGO.

sada 5 nálepek Houbaříme! od LBart

Plakát: Kačenka česká od HANY ilustrace

Autorský plakát Inktober Zlaté houby od Alžběta Pilařová

Blahopřání Houby od Jou Jou

Blahopřání Houbař od AdelinaRt

Co roste v lese - přání od Girls

Hřib přívěskatý (Boletus appendiculatus) od sitta europaea

náušnice Hříbečky od Hanka.smíšenka

Letecká houba od STROMAT

Kalhoty/sukně s houbičkami od Sůvy z nudlí

Houbařský plecháček od La.kiki

keramický zápich Smrž velký od Vanda&Valerie

Houby, Dekorační polštář s akvarelem od Jitka Zajíčková

Pouzdro na brýle Houbičky na šedé od ololo

Keramické domovní číslo pro houbaře od dB keramika

Houby sušené - samolepka na nádobu od Tmavobělka Světlemedová

dětská hra Malý velký houbař od Diakonie Rolnička

Hříbek - plstěný, rozkládací od puntík

placka Jsem houbař! od Cloudberry

Plecháček - JAKO HUB PO DEŠTI černobílé od Čárkatečka

Textilní pytlík NA HOUBY od PASTELL Decor

Nádoba na houby od Kolářovi

Houby od Anetta123

Podzimní houby II. od světlo svíček

Konvička pro houbaře od mikakera.houbařka

Skleněné dózy na sušené houby od Anjeliky

vrbový Střední košík na houby nebo drobné ovoce (15.) od hankacap

Proutěný košíček na houby od lidoveremeslo

Košíček Ucháček od Proutěný domov

textilní houby od TvoreNina

textilní sada Malý mykolog od Děti Hračky Oblečení

Krajkové dekorace - houbařův sen od Amellie

hou hou houbičky od efik

Laccaria Amethystina od VAMPYRELLA VELUR

Zavařené houbičky od hefija

prsten Životní úlovek od petit lapin

Houbařské náušnice od La.kiki

keramické houby od Bohda

Pítko pro ptáčky od dagmar.trhlikova

Je libo houbičky? od Pepovy dobroty

Liška nálevkovitá v octě od asmera

Sušené houby - směs 150 gramů od x68jk

Úvodní foto: Inhabitat