S oříšky, mandlemi nebo raději s ovocem? Rozpustit pomalu na jazyku, ukusovat z tabulky, nebo nejprve rozlámat na čtverečky? Každý má rád tu svoji hořkou, mléčnou, oříškovou, nugátovou, karamelovou... Někoho sužují po její nezřízené konzumaci výčitky svědomí, druhý zase nemá problém spořádat tabulku na posezení bez mrknutí oka. Je to ona - skvělá, sladká, nervyobalující a báječná čokoláda.

Mám ráda ty články, kde se o ní píše, jaké obsahuje všechny možné prospěšné látky a jak je to vlastně zdraví prospěšná pochutina. Čokoláda je jídlo a s jídlem se dá čarovat jak po kulinářské, tak po estetické stránce. Zaměříme se na kreativní zpracování této božské sladkosti a určitě mi dáte za pravdu, že níže vybrané výrobky nejsou jen tak nějaké mlsky ve staniolu, ale mnohdy téměř umělecká díla.

Ručně malovaná čokoláda

Kate Weiser začala svoji sladkou životní cestu už v raném věku, kdy posbírala celou sbírku desertových kuchařek a zkoušela podle nich péct nejrůznější sladkosti, koláče a dorty v rodinné kuchyni. Tato záliba ji časem neopustila, a tak se dala na studium kalifornské kuchařské akademie, kde absolvovala v roce 2005. Po návratu do svého rodného města prošla řadou restaurací, kde si vyzkoušela různorodou práci pod vyhlášenými mistry. Po přesunu do Dallasu se začala soustředit pouze na čokoládu. Vynalezla vlastní osobitý styl ručně malovaných čokoládových bonbónů, se kterými od počátku slavila nemalé úspěchy. Po čtyřech letech zdokonalování techniky a získávání zkušeností vybudovala vlastní značku pod svým jménem, se kterou již oslavila nejeden úspěch a ocenění. 

Zdroj fotografií KateWeiserchocolate

Král sladkostí z Portorika

Antonio Bachour původem z Portorika začínal v rodinné pekárně, kde celé mládí pomáhal s výrobou sladkého pečiva. V oboru zůstal a získal důležitou praxi v řadě podniků a hotelů v Miami a New Yorku. Nakonec zakotvil jako hlavní šéf všeho sladkého v luxusním pětihvězdičkovém hotelu v Miami. Antonio posunuje výrobu sladkostí a dezertů do nové dimenze, umí udělat i z obyčejného pečiva, zmrzlinových nanuků, našlehaných pěn a čokoládových bonbónů umělecké dílo, které musí být strávníkovi zaručeně líto nakousnout. Používá kousíčky jedlé zlaté fólie, všelijaké formičky na tvarování, kombinuje různé tvary, formy a skupenství použitých surovin. Jeho dorty vypadají jako galerijní exponáty. Pekař, cukrář jsou prostě slabá slova, Antonio Bachour je zkrátka umělec a král všech sladkostí a je za to právem oceňován v různých amerických anketách a soutěžích. Rád komunikuje s lidmi, napsal o svých dovednostech tři úspěšné knihy a často dělá pro veřejnost také kurzy, semináře a přednášky.

Zdroj fotografií Antonio Bachour

Čokoládové střevíce

Frances Cooley se sídlem v anglickém Bristolu miluje boty a čokoládu. Spojila své dvě lásky a pustila se do výroby čokoládových střevíců a kabelek. Přišla na to, že taková kombinace bot a čokolády je skvělým dárkem pro ženy a brzy získala se svojí řadou čokoládových bot spoustu zákazníků. Boty odlévá do forem z pravé belgické čokolády a dále je pak různě zdobí poléváním a modelovanými čokoládovými ozdůbkami. Někdy jsou její boty a kabelky ještě naplněny pralinkami nebo bonbóny, to musí být už naprosté blaho.

Zdroj Dyingchocolate.blogspot.cz

Zahalit se do čokolády

Každý rok se v Paříži koná světová čokoládová soutěž s názvem World Chocolate Masters, jejíž součástí je vždy také módní přehlídka čokoládových modelů. No co více si přát, nežli se obalit čokoládou uvnitř i zvenku! V samotné soutěži pak změří síly cukráři a pekaři z celého světa. Samozřejmě jsou to všechno výrobky z té nejlepší čokolády! Dokážete si představit, jak to tam musí všude vonět?

Zdroj fotografií Pinterest

Je neskutečné, co za sochy a objekty je někdo schopný vytvořit z "obyčejné" čokolády. Na toto téma existuje po světě také mnoho soutěží a čokoládoví velmistři mají za úkol své umění předvést na živo, což nemusí být úplně jednoduché.

Máte strach, že se ztratíte? Zaběhněte do informačního centra pro čokoládu... Vtipný nápad na model centra města, který jistě - pokud nejste totální závislák a vydržíte nekousat, než dojdete k cíli - bude mít úspěch.

A ještě trocha temper se spoustou vynikající náplně. Po vydatném obědě si tak zalézt zpátky do ateliéru s hrnkem kafe a zakousnout si jednu, dvě, tři tubičky...

Minimalismus až na dřeň...

Zdroj fotografií Pinterest

Vyzkoušejte doma!

Nemusíte být hned mistr cukrářského řemesla, třeba takové čokoládové hnízdo zvládnete i doma levou zadní. Stačí vyložit misku potravinovou fólií nebo alobalem a pomalu na vodní lázni rozehřát čokoládu s kousíčkem másla. Pak do misky křížem krážem cákat teplou čokoládu z cukrářského pytlíku, ze sáčku s ustřiženým růžkem nebo rovnou nechat stékat z nahřáté lžíce. Nechat ztuhnout v lednici nebo mrazáku, sejmout misku a opatrně odtrhnout fólii a je to. Jako forma pro lístečky poslouží lístky máty nebo meduňky, na ně se natře štětcem tenká vrstva čokolády, list se vytvaruje a nechá se v mrazáku ztuhnout. Poté list snadno odstraníme a můžete začít zdobit. Jakékoliv tvary vytvoříme nanesením čokolády z libovolné lahvičky s hrotem na pečicí papír, kde ozdobné tvary nebo třeba lízátka na špejli necháme ztuhnout v mrazáku.

Zdroj fotografií Pinterest

Střapaté hnízdo je překvapivě vyrobeno z tenoučkých vlasových rýžových nudlí Vermicelli rozlámaných na kousky a zalitých roztopenou čokoládou. Když jsou všechny nudle obaleny, vezme se velká hrst nudlí a naskládá se do misky. Všechna vlákna se naaranžují do potřebného tvaru a nahoru se posadí další menší miska. Vše pak ztuhne v mrazáku. Pod obrázkem najdete i odkaz s původním anglickým receptem.

Zdroj Chewtown.com

Ať už něco slavíte nebo máte jen tak chuť na něco sladkého ke kávě, tak se nežinýrujte a dopřejte si, co hrdlo ráčí. Přeji vám dobrou čokoládovou chuť!

Foto Pinterest

A jak jste na tom s čokoládou vy?

Je to láska, vášeň, závislost, nebo vás tato pochutina nechává naprosto chladnými? Tak schválně, jestli vám bude něco z následujících aktivit povědomé až blízké...

  • Čokoládu si dáte po nákupu do tašky nahoru, abyste ji mohla načnout v autě po cestě domů.
  • Necítíte nejmenší výčitku sežrat dítěti čokoládového zajíce nebo vánoční ozdoby, když ulehne k polednímu spánku.
  • Není problém si v rozjezdu otevřít bonboniéru, kterou jste právě dostala k narozeninám od kamarádky.
  • Nevadí, když je doma jen druh čokolády, který vám nejede, klidně to žvýkavé ovoce vyříznete a sníte jen ten zbytek okolo.
  • Koupíte čokoládu jako dárek a než ji stačíte darovat, klidně ji předtím v nouzi sníte a znovu (i několikrát) dokoupíte.
  • Jíte čokoládu za chůze na procházce v lese se psem.
  • Je vám líto schovat si poslední 2 řádky, to se přece nevyplatí, raději je sníst, ať se to tady neválí.
  • Nabízený kousek čokolády s ladným gestem odmítnete, ale jediný důvod je ten, že neunesete sníst pouze 1 čtvereček.
  • Jen s malými rozpaky sníte vámi darovanou čokoládu členovi rodiny, který se tam zrovna toho času nenachází.
  • Klidně doma tvrdíte, že ty skvělé drahé výběrové čokolády jste zakoupila ve zvýšeném množství, protože to byla výhodná koupě. I když to vůbec není pravda...
  • Tak trochu záměrně nosíte domů druhy čokolády, o kterých více než tušíte, že ostatním doma moc nejedou. Je to proto, aby vám je nikdo neujídal.
  • Nezdá se vám nikterak divné si ke kávě domů koupit bonboniéru ve dvojitém dárkovém balení, i když vy ani nikdo jiný z rodiny vůbec nic neslavíte.

Foto Sharecare.com

No, tak to by bylo, žádný cizí zdroj informací zde neuvádím, protože abyste věděli, všechny tyto aktivity jsem jednou či vícekrát osobně provozovala... a je to venku. Tak doufám, že mě v tom dole v diskuzi nenecháte!!! A kdyby s vámi někdy při mlsání zacloumala přece jen nějaká ta protivná výčitka, tak vězte že...

Fler tvůrci na čokoládové vlně

Protože čokoláda, ta je fakt inspirativní! ;-)

Brošňa SILVER odlévaná z pravé čokolády od Mira Podmanická

Royal Chocolate od Damaris Jewelry a art

ČOKOLÁDOVÁ LEVANDULE od Mýdlárna ERDÉ

CHOCOLAT kožešinový límeček od MonaRosa

Čokoládka od Petený domov

tartalettes od pastrychefs

Čokoládová - keramická dóza od Hana Bendová

Pečené müsli Čokoládové od Janova pec

Kočičí čokoláda od LucieVV

Prsten DONUT čokoládový od kompot

sada dortíků ze dřeva-růžovočokoládová od bajkajlaj

Čokoládové potěšení No.III menší od cinnamonka

Košík - čoko s oříšky a vanilkou od renegata

Miluju čokoládu od Trumade

PODTÁCEK - CHOCOLAT od sarkasm

Velká klopová peněženka - Čokoláda od A-Patch

Špaldový polštář "Čokoládový" od Los Makinos

CITRONOVÝ dortík od Larenty

Brož hořká čokoláda od Fialová vokurka

Velký čokoládový pohár pro velké panenky od Minijídlo

Nákrčník dortík od GarageGoat

Hřeším s potěšením autorská fotografie od LaTease

Čokoládový balzám srdce od Včelařství Horákovi

Kulička z marcipánu v belgické čokoládě od medunka78

Čokoládovo- kávovo -medová pomazánka Cappuccino od Meduška - medové dárky

Zápichy na cupcakes - BOHO od NOVIA FLEUR

Donutky jeden nakousnutý od Circus mind

Čokoládové korále od Veleka

DORTÍK přání od georgy

Jacínkova kávička od Amélka

A propos... Zkoušeli jste někdy uprostřed noci před blikajícím monitorem s uzávěrkou libovolného druhu v zádech vhodit řádeček do horkého mléka? Zkuste...

Úvodní foto: funkční čokoládové LEGO z www.boredpanda.com/chocolate-art/