Nech brouka žít... Ale proč vlastně? Možná proto, že je jich na světě neuvěřitelných 400 000 druhů a ačkoliv se to nezdá, většinou jsou to dost užiteční tvorové, kterých je v přírodě mimořádně zapotřebí. I když třeba taková mandelinka bramborová, no nevím... Asi abychom se na poli zbytečně nenudili. Pokud netrpíte nějakou těžší formou entomofobie, jak se odborně nazývá nepřekonatelná hrůza a naprostý odpor k broukům, pojďte tu lezoucí nohatou faunu omrknout zblízka.

Většina drobných tvorů, když si je objektivem maximálně přiblížíte, vás buď značně vyděsí, nebo naopak naprosto ohromí svou nezměrnou krásou, kterou byste u nich rozhodně nehledali. Jsou to jejich pestrobarevné detaily, ladné tvary, důmyslné mimikry, děsivý pohled z očí do očí...  

Zdroj Greenorc

Zdroj Wildmacro

Největší brouk světa je zřejmě druh tesaříka titán obrovský, pralesní obr přes celou dlaň, kterého ve stanu prostě nechcete...

Zdroj Abicko.cz

Hlavní cenu za kreativní vizáž u mě vyhrává za svoji povedenou schránku takzvaný Picasso Bug. Hádám, že tento extravagantní tvor ve hmyzí říši rozhodně nesedí někde pod větví, ale bude se rád producírovat někde na výsluní, aby ho mohli všichni pěkně obdivovat...

Zdroj Fortheloveofwonder

Zdroj Discvr.blog

Hned na druhém místě by se v mé soukromé soutěži krásy zřejmě umístil tenhle duhový fešák Jewel Beetle. Ty probarvené krovky, blýskavý metalický povrch barvy noční oblohy a hbitá průsvitná křidélka, vytahovat plácačku by byla v tomto případě věčná škoda.

Zdroj Featuredcreature, foto InsectLove

A tak bychom mohli pokračovat několik let. Těch forem, tvarů, barev, nožiček, kusadel a schránek, tady se příroda pěkně vyřádila.

Zdroj Pinterest

Když příroda čaruje

Přírodovědecké muzeum v Oxfordu vlastní unikátní sbírky mnoha zástupců rostlinné i živočišné říše. Vybrané brouky, tedy jejich makro snímky, pořídil Levon Biss (v běžném životě fotograf sportovních událostí a atletů).

Speciální technologií sestavil snímek každého brouka pomocí cca 8 000 až 10 000 cvaknutí spouště. Pro představu se kamera pohnula na každý další "cvak" zhruba o 1/7 tloušťky lidského vlasu.

Výsledné snímky byly poté vytisknuty na obří formáty v reálných barvách a vystaveny ve zmíněném muzeu. Při pozorování brouků na těchto obrazech vám nemá šanci uniknout nejmenší detail jejich fascinujících opancéřovaných a přitom tak křehkých tělíček. (Ve zdrojovém odkazu č. 2 je vidět i samotný tisk hmyzích portrétů).

Zdroj Microsculpture, Thisiscolossal, foto Levon Biss

Když čaruje člověk

Příroda čaruje mocně, o tom není pochyb. Ale člověk nezůstává pozadu!

Ital Vittorio Costantini vytváří tavením skleněných tyčí nad plynovým kahanem úplné skvosty k nerozeznání od skutečných hmyzích modelů.

Těžko si člověk představuje, jak je možné vykouzlit ohněm takové detaily. Dlouhé roky piloval svoji techniku a dotáhl ji myslím k dokonalosti. Nikoho nepřekvapí, že Vittorio, syn rybáře a krajkářky, pochází z ostrova Burano (nedaleko slavného sklářského království Murano poblíž Benátek).

Zdroj Stroemplecollection, Timeout

Zdroj Vittoriocostantini

Šperk, nebo predátor?

Pokud máte rádi svůj osobní prostor, není vám po chuti, aby vedle vás v MHD seděli cizí spolucestující, nesnášíte, když se na vás mačkají lidé ve frontě na poště nebo při nástupu do vlaku, šperk od Yojae Lee je pro vás jasná volba! Jediné, co hrozí, že se na vás sem tam někdo rozběhne s novinami, aby vás "zachránil" od nebezpečného predátora.

Zdroj Pinterest

Né vždy je to na ránu novinami

Ne všichni hmyzáci jsou odpudiví, nechutní nebo hrůzu nahánějící. V mnoha případech si jimi můžete originálně zpestřit váš šatník. Je-li to kousek dostatečně výrazný, stačí ho přišpendlit na cokoliv jednobarevného a rázem jsme o level výše na módním žebříčku.

Zdroj Pinterest

Zdroj Pinterest

Zdroj Vogue

Zdroj Delhistyleblog

Zdroj Pinterest

Zdroj Designersparty

Zdroj Zimbio

Zdroj Sevenlondon

Zdroj Thefashionisto

Brouci a krajky

Ksenia Lonina z ruského Novosibirsku dává pro mnohé z nás odpudivému hmyzu elegantní až mystické podoby. Její brože, spony, náušnice, náhrdelníky a další šperky jsou vytvořeny z nejrůznějších materiálů a tyto důmyslné kombinace působí velmi vkusně a originálně. Nebyla by žádná ostuda si jimi vyzdobit i slavnostnější outfit plný krajek.

Zdroj Pinterest

Parádních brouků je dost i na Fleru!

I na Fleru se to hemží všelijakým hmyzem a je to, zdá se, oblíbené téma.

Příroda sama o sobě vytvořila svých 400 000 druhů brouků a když si je vezme do parády takový rukodělný tvůrce, tak to hnedle vznikají šperky, tisky na trika, brože, výšivky a další a další krásy, které mohou hravě svojí kreativitou vyzvat přírodu na souboj...

Plakát Páchník hnědý od T E L L A

Brouček: razítko 3x5 cm od design21

Dámská košilová halenka bavlněná s broučky od Laroen

Hmyzí hotel přírodní se stříškou - 28 cm od Včelí domeček

Pohlednice - Brouci od Allon

Dřevěný skicák Brouk od BAHU

Svět barevný - autorská fotografie A4

Broučku od Oringle

Brouk hnědo-červený - náušnice od Kateřina Churavá

Brouk od Uyo Itcho

Sbírka brouků - tričko s potiskem - bílé od Lucie Tatarová

Grand Sac - Beetle od eero

Boj o samičku od motak

Chrrroussst - magnetky od Pé Jé

Pravý brouk I od almabe

Brouk modrák náramkový od papon

Entomologické tenisky od rolinda

Příroda ČR - brouci od Hravokádo

Berušky od petka2007

Brouci, švábi, chrobáci od Josef N.

Do přírody na pohodu!!! s brouky od Sůvy z nudlí

Jarní harašení od Mouton noir

Ze života hmyzu od Dythree

Mantinel do postýlky - hmyzáci od nicule23

Provensálské léto od Little Strawberry

Skarabeus od Obrazy Bona

Plecháček od MichaLuna

Tesařík - náušnice od Amélka

Narozeninové přání s broukem od š.m.i.k.

Autorský obraz Universum od R0wena

Brouček od design JM

Můra - ručně modelovaný přívešek od Katherinas

Úvodní foto: Ksenia Lonina, zdroj: Pinterest