Je to vlastně nesmírně jednoduché :) Sbalíte si do auta pár nezbytných věcí, věrného parťáka, své řemeslo nebo počítač na práci, otočíte klíčkem v zapalování... a můžete opustit vše na pevných základech na libovolně dlouhou dobu. Tedy - pokud máte dobrodružnou povahu. Protože být v 21. století alespoň chvíli nezávislým na místu a čase, to nevyžaduje pouze ten správný druh práce a potřebné propriety, ale především ochotu měnit své návyky, dlouhodobě si vystačit s málem, umět si za každé okolnosti poradit, být adaptabilní - a mít obrovskou disciplínu. Třeba abyste celý ten boží čas neproflákali na pláži, žejo... :) Takže být či nebýt nomádem?

zdroj: @mitch.cox

zdroj: @lindseyanddannyvanlife

zdroj: @1alikaptan

zdroj: @trav_travels_

Ačkoliv to na všech těch fotkách vybavených dodávek a obytňáků vypadá luxusně a děsně free, hned zkraje si musíme říct jedno. Pokud chcete místo sezení v kanceláři jezdit po světě a uživit se, nestačí jen být tím vším nahoře, ale k tomu se musíte také naučit skoro všechno o vašem korábu, elektronice, topení, plynu, třeba také i o solární energii, bateriích, čerpadlech, musíte umět číst v poloslepých mapách, mít tak trochu šestý smysl, hodí se být modelářem, konstruktérem, svářečem, lakýrníkem, čalouníkem a vytrvalým montérem, pak to máte latě, hřebíky, vruty, matice, magnety a dráty, předpokládám, že vám nevadí špinavé nohy, prach v peřinách, od písku všechno a taky dojít v dešti vysypat vaše suché WC... A v neposlední řadě vítězí ten, kdo je mistrem Tetris (to je přezdívka mého muže, kterou mu zajistila jeho schopnost napasovat cokoliv kamkoliv).

Takže zas taková flákárna to - minimálně ze začátku - vůbec nebude. Ostatně, vaše auto vlastně nebude hotové a dotažené nikdy. A nejspíš také nezůstane u jednoho. To si pište. :-))

zdroj: @nomademcz

zdroj: @exploringinavan

zdroj: @weliveonabus

zdroj: @mitch.cox

zdroj: @igor.explores

zdroj: @levanfrancais

zdroj: @goandlivefree

Na druhou stranu, mám pocit, že přesně tohle v sobě mají všichni kreativci a lidé na volné noze. Navíc - dnes už na cestách nepracují jen "ajťáci", ale třeba i učitelé, lékaři, asistentky, malíři, buskeři, redaktoři... Takže nás vlastně limituje jen otázka, zda se nám to, co nás živí, do toho auta vejde také :)

Přestavět pak větší osobák nebo starou dodávku, přizpůsobit ji k dlouhodobému životu a vyrazit, kam mě kola vezou, je už jen začátek nádherné životní cesty...

zdroj: @divineontheroad

zdroj: @andtheytravel

Jste single?

Výborně, tak to máte jednoduché a můžete si s sebou dovnitř do auta vzít nejen kolo, ale klidně i motorku. I když ve dvou se to lépe táhne, jste-li sám, je výhoda pro dlouhodobé cestování jasná. Nemusíte s nikým ladit itinerář, vstáváte a usínáte tak, jak potřebujete (klidně i přes den) a co si budeme povídat, ani haldy věcí na posteli nikomu a ničemu nevadí, takže není třeba v autě nic moc upravovat a vystačíte si s osobákem. S ohledem na málo místa je vestavba či úprava prostoru v něm jednoduchá.

Na druhou stranu - vstáváte a usínáte sám. Z výletu se vždy musíte dopravit nějak zpátky k autu, což ovšem zakládá na nejednu sranda historku na zbytek života... (Jako rogalistická svozařka o tom něco vím! :)) A když zůstanete trčet s defektem někde v divočině, nezbývá, než být velice šikovný a zásobený, nebo koráb zavřít a vydat se po svých hledat pomoc. A to nebývá, třeba v rumunských Karpatech, zas až tak romantické, jak to možná vypadá. O defektech těla bych raději nemluvila, navíc máme na to apky (Záchranka), GPSky a - doufám - stále nabitý telefon v kapse.

zdroj: @totosadoun__

zdroj: @azad.sellars

zdroj: @divineontheroad

Nicméně jak už jsem řekla...

zdroj: @_vibes__world_

Ve dvou se to lépe táhne

A to doslova, když je potřeba čtyřstopého miláčka dostat ven z bažiny či závěje sněhu. Naštěstí ve většině zemí jsou na long-time-travel cestovatele zvyklí, a tak se často setkáte nejen s pomocnou lopatou a lanem, ale budete se muset následně utkat i se slivovicí, rakijí či domácím speciálem "pálímvšechnocokvasí" a často pak nepřespáváte v divočině. Ale to už je jiný příběh :)

Pokud tedy sdílíte bydlík se svou lepší polovičkou, počítejte s tím, že určitý systém uložení věcí v autě je nezbytný a třecím plochám a osobnímu diskomfortu se po týdnech, strávených v tak malém prostoru, také nevyhnete. Od takových těch očekávatelných, jako jsou třeba neustálý boj se špínou, vnášenou několikrát denně zvenčí, přes (jindy) banální otázky typu "kam jsi strčila ty těstoviny?" až po situace, kdy jeden chce něco dělat a druhý spát - a venku zrovna prší.

My jsme si pro takové chvíle pořídili za přední sedačky zatahovací závěs a tablet se sluchátky a vizuální klávesnicí, co nehlučí. Ještě to chce stoleček na volant a bude po problému.

zdroj: wheresmyofficenow.com/10-minutes-of-gratitude-to-balance-vanlife-stress

zdroj: @jony_volks_reggae

Na druhou stranu sdílet s tím, kdo je vám nejblíž, všechny ty výhledy, panoramata, snídaně na vrcholku hory, kávu ve sněhu a noční koupání na Adama tam, kde by vás ve dne hnali, to za trochu diskomfortu stojí.

zdroj: @somethingswild

zdroj: @parkingonthewildside

zdroj: @tobi.kral

zdroj: @our_van_life_

zdroj: @igor.explores

Ve dvou je pochopitelně koráb najednou menší, než byl toliko s kapitánem. Takže ideální je, když se oba řídíte heslem "co nemám, to nepotřebuju" a vezete s sebou opravdu jen to, co si v případě nouze nekoupíte cestou. I tak toho na několikaměsíční práci na cestách bude u kreativců dost.

zdroj: @tobi.kral

zdroj: @nordvind_camper

zdroj: @ quirkycampers

zdroj: @levanfrancais

zdroj: @freundship

zdroj: @vans.of.germany

zdroj: @paul.lee.williams

zdroj: @roadpacker

zdroj: @andtheytravel

Rodinný klan musí mít VAN!

Tedy alespoň malou dodávku. Byť se na cestách dají děti pohodlně zavěsit pod strop, vysunout do střešního stanu, přilepit nesmrtelnou stříbrnou páskou ke kastli nebo v nouzi nejvyšší jim nechat vůz na pospas a spát venku v hamace, na děti prostě potřebujete předměty. A nějaké hry, hračky, pastelky, prostě dlouhochvilné kratochvíle, abyste mohli pracovat aspoň trochu :)

Rozepisovat je nemá cenu, každý víme, bez čeho se náš potomek týden neobejde (a docela by mě zajímalo, jak je to u vás? :)), ale pokud si chcete před první jízdou udělat zkoušku, bedlivě sledujte, jaké věci denní potřeby vyloženě vyžaduje a má oblíbené. Může být, že existence takového jednoho předmětu na palubě rodinné bárky vám zachrání nervy v krizové situaci. Autisté vědí. Naopak silně NEdoporučuji věci párové :)) A ani slizy ani odlitky ze sádry, protože voda, voda je na cestách nekulturní krajinou často velký problém.

A jaká by tedy ta rodinná bárka měla být? Hard-core styl "dítě v osobáku" jsme vyzkoušeli a byť se to dá pár dnů zvládnout, rozhodně se nebavíme o klidu na práci, kterou jste přeci původně chtěli na cestách provozovat, abyste se také uživili. Vyvážený prostor pro všechny nabídnou rafinovaně vymyšlené přestavby od legendární T4, nejrůznějších dodávek, velkých osobáků s přívěsem (to soukromí!!) nebo se střešním stanem. Nebo s chaloupkou. Nebo v autobusu :). Nechte se inspirovat.

zdroj: @moonmountainman

zdroj: @ quirkycampers

zdroj: @sowewent

zdroj: @roadpacker

zdroj: @ quirkycampers

zdroj: @weliveonabus

Partička

Pro případ, že se na cestách opravdu nehodláte ani pikosekundu nudit, budete potřebovat buď podobně motoristicky vybavené kámoše, nebo bych doporučila přestavět rovnou autobus :)). Podobně vybavené proto, že není úplně fajn, když vám na společném výletu řídící vůz karavany vezme roha a vy ho dojíždíte v nervech na hranici sil motoru a musí se na vás čekat. Naopak pokud si dáte jen cílový čas a bod srazu, při večerním vyprávění se vám zážitky náhle znásobí :).

V autobuse už si fakt vyhrajete. Doslova, protože leckterý model veze i míče proti trudomyslnosti, pianino nebo kulečníkový stůl... Nezapomeňte si ovšem zjistit, jaký level řidičáku potřebujete a ideálně mít už dva řidiče schopné váš "maxivan" řídit, abyste se mohli na dlouhé cestě střídat, případně nahradit. Nějaké to papírování zabere, i pokud si svou velikou lásku přivezete ze zemí s pravostranným řízením. Samotná cesta pak bude vzrůšo především při hledání místa k parkování :)).

 zdroj: @elisecook

zdroj: @thewandertravels

zdroj: @vanlifetravelhub

Vychytávky do auta

Novodobí (digitální) nomádi už to vychytali za nás, takže se na milionu webů, stránek a instáčích můžeme nejen inspirovat vizuálně, ale i dočíst řadu "hacků", jak být v autě skutečně nezávislý. A dokonce se v komunitě nezištně sdílí i návody a plány vestaveb a přestaveb vozidel nejrůznějšího druhu na domov na kolečkách. Garantuji vám, že jakmile se jednou začtete, nejen, že se nevyspíte, ale začnou vás strašně moc svědit ruce a hlava bude najednou plná zcela jiných myšlenek... :).

zdroj: @pinepins

zdroj: @saltysummits

zdroj: @ quirkycampers

Asi nejdůležitější věc je, že předměty nesmí za jízdy létat. Nevím, jestli jste viděli videa BESIPu, jak při mírném nárazu v 50 km/hod. působí nepřipoutaný spolujezdec o váze 60 kg na zátylek řidiče, a to i skrz opěrku hlavy, nicméně uvědomte si, že taková solidní lednice má kilogramů třeba 16 a větší pes i 30. Určitě chcete všechny a všechno dovézt v pořádku do cíle, takže rovnou zapomeňte na pankáčské vaření či spaní na posteli za jízdy, votoč pod přední sedačku opravdu dobře upevněte a pokud nechcete v autě vyrábět nic složitého, naházejte vše do krabic s víkem a ta víka zabezpečte. Třeba gumicukem, ale ať se ani nehnou.

A kam se tedy podívat, začíst a inspirovat se zkušenostmi druhých?

Etiketa!

Zmiňuji ji nakonec, protože na začátku by vás demotivovala a na konci je větší šance, že si ji přečtete, pokud máte tendenci přeskakovat text :)). A protože letos se kvůli uzavření hranic s lidmi v obytňácích přímo roztrhnul pytel a ne každý se umí při kempování nadivoko chovat a protože to všechno už mockrát sepsali větší tuláci, než jsem já, nabídla bych pár zásadních bodů:

  • Chovej se ke svému okolí tak, jak chceš, aby se chovalo ono k tobě.
  • Co sis přivezl, si taky pěkně odvez.
  • Ne, nemůžeš parkovat nebo dokonce dělat táborák kdekoliv.
  • Totéž i s místy, která viditelně "nikomu nepatří" - není to tak, všechna místa, kudy pojedeš, mají majitele. Starej se, ptej se, podívej se do mapy, existuje řada aplikací, které ti řeknou, kde se v místě smí a za jakých podmínek. (Park4night). Jo a neparkuj ve vjezdech do lesa nebo na louky a pole. Kromě toho, že jsi možná poslední kapka v poháru trpělivosti jeho majitele - víš, jak vypadá auto odsunuté čelňákem? ...

Nomadem.CZ: Nebuď debil aneb zásady freecampingu s obytným autem

Najít takový plácek na přespání u nás ještě není problém. Chovejte se k nim s respektem, ať si je nemusíme začít fotit jen do deníčků... ♥
zdroj: HelenaG

Dneska se mnou jezdí... aneb Fler pro nomády

O tom, jak si vybrat hravě skladné oblečení na cesty, už vám v MAGu psala Nela, rozhodně doporučuji si článek pročíst, pokud vás minul (Hravá a skladná móda na cesty!). Co na cestách potřebujete, víte nejlépe vy sami a je to silně individuální. Jak říká s oblibou můj lepší polovička - "Co nemám, to nepotřebuju!" :)

Takže dnešní výběr skvostů z Fleru ať je vám inspirací, jak mít na cestách za hranice všedních dnů s sebou něco praktického, multifunkčního i krásného zároveň. Protože přesně to Fler tvůrci umí. Palec nahoru. A už jsem vám pár těch věcí ozkoušela ;)

praktické, bezpečné, skladné s vyjímatelnou prací vložkou - to je Hnízdečko pro miminko - Starment od sleep sheep, které vašemu nejmenšímu pomůže v klidu spinkat na zvýšené posteli společně s vámi

Outdoor deku 196 x 143 cm s jednou stranou ze softshellu od saana využijete pro děti na hraní, na pláž i jako lehkou noční přikrývku v teplých dnech

Jídlo v autě, to je téma. Většinou se vozí v jedné krabici, ale pečivo a chléb, to je jiná, tam to chce látku a oddělit od ostatního, aby nám na cestách chvíli vydrželo. Skvěle se na to hodí Ošatka šedá Z pekárny rovnou na stůl od etomatelier2. Perfektní alternativa všech těch plastových sáčků a tašek. Poslouží jako nákupní taška a v autě jako chlebovník, navíc pečivo / kváskový chleba v něm nevysychá ani neplesniví.

Kožený organizér, abyste na nic nezapomněli při práci v kavárně od MontMat

Cestovní pouzdro BookMan / Jonas / Camel pro iPad Pro 9.7", skicák, dokumenty, doklady, fixy a další nebytnosti od KZNR

Kožený Obal na cestovní doklady, zdobený tetováním, airbrushem a ruční malbou od PS-Dragonfly

Kožený obal na cestovní pas, karty a ostatní doklady na míru od Martin Vozniak

Z rolovacího pouzdra vám nikdy nic nevypadne a můžete ho využít i na nářadí. Pouzdro pro archeologa 41 x 35 cm od Natellka

Košík - hnízdečko na cokoliv zelené od Husy si umím představit jako noční schovku mobilu a klíčů od auta, zavěšenou v dosahu na háčku nad dveřmi. Protože přesně tyhle dvě věci pokaždé pokládáme na vnitřní rantl okýnek a skoro pokaždé je ráno hledáme v posteli. Z takového hnízdečka ovšem nevypadne.

Jak zvládnout všechnu tu svobodu a přitom také pracovat? I když jste ho nikdy nepotřebovali, pořiďte si diář. Garantuji vám, že jakkoliv romantické prostředí budete mít zrovna za oknem, letmý pohled na jeho hustě popsané stránky a červené termíny vás vrátí do reality okamžitě. A funguje i bez elektřiny :)) Diář Life Designer Uni 2020 půlroční od Life Designer

Cestovní deník s prostorem pro zápisky i užitečnými předtištěnými informacemi od Umělecká dílna BK

Obal na čtečku knih od PS na háčku

Knížky v autě považuji osobně za nezbytnost. A když si představíte, jakýma rukama budete místy na všechno sahat, nesmí vám chybět tzv. "rostoucí obal" na knihu. Tenhle se jmenuje Vlčí mák a je z dílny Divoženky.

Pestrobarevný pletený Afghán je také multifunkční. Já osobně podobné větší plédy nosím v zimě omotané kolem ramen jako pelerínu, v autě přes den dokáže zakrýt binec na posteli a poslouží i jako pohledový paraván, když chcete v bydlíku spát s otevřenými dveřmi. Autorkou tohohle skvostu je BeDeee. A je jen jeden ;)

Je lehký, měkký, přizpůsobí se. A hlavně - už NIKDY nebudete hledat miniponožky zapadlé mezi tátovými slipy. Nikdy. :-)) Dětský cestovní kufřík - VELKÝ od Lumpka

Podobných měkkoušů umí Fler tvůrci samozřejmě víc. Dětský kufřík na oblečení/hračky od Von Drescher by se dal jistě s úspěchem použít i jako piknikový podprdelník :)

Pokud by vaší kosmetickou taštičkou byla tahle velká cestovní recy riflová a sešívaná šmudltaška od BOGY šmudltašky, pak by nejspíš opravdu stačila jedna. Pro všechny :))

Každovečerní problém "kam s nimi" mívám hlavně s náušnicemi. Na podobné drobnosti se tedy určitě hodí mít malou zavírací kapsičku s karabinkou. Třeba tu Zvířátko vyšívané - luční kvítí růžové od ololo.

Kovový turistický hrnček s karabinkou od HEYA vyndáte z auta, připnete na batoh a jdete.

Neradi kafe a čaj z plastu nebo papíru? Ani já ne. Proto s námi jezdí plecháčky a porcelánové hrnky. A ještě nikdy se nám nic nerozbilo. Porcelánový cestovní termohrnek : Adventure s dvojitou stěnou a silikonovým víčkem od malé ilustrace

Akvarelové barvy Jitka Zajíčková - botanická sada

Kazeta s akvarelovými barvami v prof. kvalitě od procitnuTě

Co kromě lidu a kávy potřebujete k práci? Pokud jsou to barvy, neměli byste minout hned dvoje ručně vyráběné akvarelové barvy ze zdejších vod. Jsou skladné a vyladěné přesně pro takové to cestovní malování. A máme tu i výrobce pomůcek pro kaligrafii či štětců.

Ergonomická násadka na kaligrafii "Oblique pen holder" ploutvička od bursikova.kaca. Ručně vyřezána ze škumpového dřeva, vlastnoručně vyrobený plíšek, který drží perko zešikma a perko zn. F. Soennecken Bonn-Berlin.

Sada štětců č. 7, č.2 a č.0 od Dáši umělecké štětce

V malém voze budete často manipulovat s mokrými věcmi nad postelí. Ať už to bude váš potomek nebo jen mokré svršky po koupání, které zrovna nemůžete dát ven, ocení pod sebou něco nepromokavého. Ideálně opět mnohostranně využitelného. Neprosakující přebalovací podložka - cik caky od Naušky od Katušky

Prostoru v autě je málo, takže se hodí kousky multifunkční. Třeba jako tyto Šedozelené 4 šaty v 1 sukni od majoranka v šatníku

Zavinovací svetr 3v1 od My rainbow využijete nejen sama v těhotenství, ale i na cestách s nosítkem.

Dámský multifunkční svetrový top malinový od MUXU v autě mám a věřte mi, je to vysoce skladný a variabilní kousek. Zahřeje opravdu na mnoho způsobů, jako kapuca i bez - a večer ho bez obav smotám pod hlavu místo polštářku :)

Vůbec nevěřím, že by někdy někdo opravdu rozmotal svůj Paracord náramek a použil ho ke slanění ze skály. Ale co zrovna na tomhle modelu zcela jistě v nouzi využijete, je křesadlo i píšťalka (tu používáme i při potápění). Takže - proč ne :) Paracord náramek s křesadlem a píšťalkou od Liia

Naprosto luxusně funkční vychytávky k rozdělávání ohně nabízí na Fleru Martin Hybler. Sami jsme spokojenými uživateli jeho křesadla, a i když zrovna není v nabídce, najdete v tomto shopu i další alternativy. Třeba takový Firepiston vypadá hodně zajímavě. A výhody? Na cestách divočinou jasné. Žádné doplňování, jako u zapalovačů a žádný problém s vlhkem, jako u sirek.

Bez polštářku to nejde, to dá rozum. Tenhle LOVE IS IN THE AIR, zlatožlutý povlak na polštář od Kosích sester jezdí s námi. Velikost akorát, ani malý, ani zbytečně objemný a tisk drží jak helvétská víra.

Mapa světa v obrysech, vinylová samolepka na míru, třeba na stěnu dodávky od FUGU - Design

Skvělou vychytávkou pro děti na cestách je Didaktický polštář V LESE od INTRO. Hračku, která rozvíjí dětskou motoriku, jednoduchým otočením (nebo raději vložením do povlaku) proměníte v běžný polštářek na spaní.

Didaktický polštář - "Výlet autem" od Šarajs

Vyrážíte na cesty s předškolákem? Bude se hodit Kniha aktivit ROK NA FARMĚ (pdf) od VERDAEL, koncipovaná jako "learning by doing", kterou si sami vytisknete a můžete si tak vzít na cestu místo pevné knížky jednotlivé listy v počtu, jaký potřebujete. Na aktivitách si váš potomek procvičí logiku, znalosti, abecedu, počítání do 10, orientaci pravá-levá, grafomotoriku, stíny, úrodu, produkty a výrobky z nich a mnoho dalšího. 

Pokud jste si jistí, že v autě nepoztrácíte kolíčky a gumky, rozhodně s sebou vemte Geoboard od Hravokáda. Nejmenší děti baví nasazovat a vytahovat kolíky z dřevěné desky. Předškoláci rádi skládají kolíky do různých obrazců nebo na kolíky navlékají korálky. Děti školou povinné zase zaujme možnost sestavovat různé geometrické tvary a obrázky pomocí gumiček. Dospěláci se mohou zabavit sestavováním labyrintů, třeba na větší verzi Geoboardu. A všichni společně se můžou bavit hraním her.

Zábava pro celou rodinu na chvíle, kdy koráb zastaví - Balanční kameny XXL z různých dřev od QuitkaV

Kostky pro tvoření slov od Teta Káťa

Omyvatelný Penál tramvaj Drážďany - nebo prostě stylový ukládací, skládací a zmačkatelný box na cokoliv od užjedu

Pokud se ve vozidle nachází malý člověk, nepodceňovala bych všechny ty stahovací hrací deky a pytle. V mžiku je vaše postel opět vaše. LEGOŽROUT... Hvězdná zábava od ARTmisha

Ani panenka nemusí v autě poletovat sem a tam :) Hnědovláska s kufříkem od alebyd

Jezdí s vámi chlupatý věrňák? Pak se vám do auta hodí místo klasické pěkně skládací Miska - barevné květy od Hanka84. Naplníte, vyprázdníte, vymyjete, složíte do kapsy u batohu.

Nepromokavý Outdoor sedák od Human využijete uvnitř vozu i venku.

Jednoduchým mantinelem, určeným původně pro dětské postýlky, můžete nejen ochránit prcka proti pádu z vaší postele, ale i vypodložit si hlavu nebo zamezit průvanu. Mantinel do postýlky - zeleno šedý od Tynky

O takovou pěknou hamaku od jasukuma se možná v klanu strhne i boj. Kór když má možnost zapnutí a zateplení vložením standardní karimatky. Karimatku pak upotřebíte i na pláži. Nebo si vyberete spíš hamaku skladnou, cestovní? Hamaka s kapsou na karimatku - červenošedá

Zde máme onen pověstný míč proti trudomyslnosti :)). Já myslím, že za tu srandu by to stálo, najít v autě pod psací deskou ještě 45 centimetrů... co říkáte? SEDACÍ MÍČ MEDVĚD MIŠÁK 45 cm od 7 MÍČŮ

A kdo si nepořídil míč proti trudomyslnosti, může si do bedny přibalit třeba cestovní skládací obruč hula hoop 85 cm od Hooplanet.

I když - ti největší frajeři je vozí přivázané gumicukem pěkně na autě! :)

zdroj: Pinterest

Tak co, nalákala jsem vás?

O životě nebo alespoň částečné práci v autě na cestách by se dalo psát opravdu hodně dlouho a klidně můžeme v dalších článcích pokračovat, řekněte si. A i když existuje celá řada situací, které vám mohou zážitek zkazit, ten pohled z otevřených dveří, spánek venku, tempo, které vám vyhovuje, a volnost v rozhodování o průběhu vašeho dne, ty jsou k nezaplacení.

zdroj: Trailandsummit.com - What Is #Vanlife?

Takže pokud se do toho dáte a vymazlíte si svůj přístav na kolečkách k životu i k práci, už vlastně vůbec nemusíte bydlet na jednom místě. Se solární energií (nebo záložní autobaterií, kterou dobíjíte za jízdy), velkou nádrží na vodu, dobrou izolací a přirozenou skromností a dovednostmi se vám právě život změnil v nevídané dobrodružství.

Good luck!

zdroj: @pinepins

A napište nám o tom pod článkem, pokud taky jezdíte!

Používáte na svých cestách šikovnosti z Fleru?

Přijďte za námi do klubu "Řemeslní nomádi"! Splkneme :)

PeS:
Množí se mi dotazy, proč tu není víc z našeho Travellera. No..., jak jsem psala hned zkraje. Jsme teprve na začátku. Naši příbřežní bárku máme rok a právě jsme vmontovali teprve třetí verzi postele. .. ..a určitě ne poslední...  :-))

Úvodní foto: wheresmyofficenow.com