Co si budeme povídat, umělci hledají od pradávna inspiraci leckde, třeba i ve sklence vína, absintu či piva. Někomu stačí drobná degustace, někoho políbí múza až po dosáhnutí samého dna sklenice. My si tu dnes uděláme náladičku tak akorát a mrkneme se, jak je na tom oblíbená zlatavá tekutina s čepicí krémové pěny, po které se tak dobře tráví. Jde nám o design pivních produktů se zaměřením na drobnější řemeslné pivovary a nějaké to nezbytné příslušenství k tomu. Tak na zdraví!

Zdroj Pinterest

Opilí uměním

Alkohol a kreativita se zkrátka kamarádí, a tak se v kanadském Hamiltonu zrodil nápad, jak tato dvě odvětví nenásilně propojit. Oblíbené řemeslně vařené pivo tak propaguje tvorbu neznámých umělců, ilustrátorů, hudebníků, výtvarníků širokého spektra stylů. Každá taková etiketa na skle nebo pomalovaná plechovka koluje mezi lidmi půl roku, než ji vystřídá zase jiný motiv někoho dalšího.

Honorář umělcům je jednorázový a není prý nijak oslňující, ale je tu velký zájem a přidanou hodnotou je možnost pro zvědavého konzumenta nahlédnout do tvorby umělce či si pustit písničku nějaké prezentované kapely na obalu. Stačí k tomu váš telefon a něco jako QR kód na etiketě. Říkají otcové projektu, výrobci řemeslného piva, kteří se vzdali vlastních etiket ve prospěch podpory umělecké komunity, Matt Johnston a Bob Russell.

Zdroj Theplaidzebra

Zdroj Collectiveartsbrewing.com

Zdroj Brewbound.com

Aktuální reakcí na korona dobu je spuštění prodeje s dovážkou ke dveřím na podporu pro nuceně zavřené hospody, bary a oblíbené podniky počínaje Brooklynem.

Zdroj Collectiveartsbrewing.com

Od skateboardu k profi grafice

Eric van den Boom je grafik, ilustrátor a umělec, kterého kreslení motivů pro skateboardy a grafika na trička a plakáty dostala až ke studiu multimediálního designu a ilustrace. Dnes má za sebou spolupráci s mnoha různými značkami, kterým navrhuje originální autorskou grafiku. Jedním z projektů byl design limitované edice sklenic rodinného řemeslného pivovaru. (Na první fotce má sklenici uprostřed.)

Zdroj Boomartwork.com

Češi nejsou pozadu

To, že design značky je pro obchod minimálně stejně tak důležitý, jako obsah, je jasná věc. Žebětínský pivovar Richard mám skoro u nosu. A je to radost, že právě tato značka, tedy série jejich etiket, zabodovala v mezinárodní soutěži World Beer Awards. Zlaté ocenění si z Londýna na podzim 2019 odnesli designéři z brněnského studia David Geč. Richard se tak stává na etiketě medovým Včelařem, višňovým Proutníkem nebo pšeničným Darmochlebem... Richard je zkrátka pivo s příběhem.

Zdroj Czechdesign.cz

Možná jste také 3 roky nazad v regálech obchodů zaznamenali nový design Jarošova a Primátora, je to mistrovská práce studia Little Greta (studio vzniklo v roce 2012 z absolventů Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně). Inspiraci čerpali tvůrci z botaniky, slovácké architektury a tradičního folkloru.

Motiv kohouta má symboliku vzkříšení – návrat pivovaru zpět k životu. Design byl navržen polskými kolegy Pawelem Ratajczykem a Mateuszem Slowakiewiczem a získal v prestižní soutěži World Beer Awards cenu za design.

Zdroj Designportal.cz

Dalším počinem Little Grety byl nový design Primátora, který získal kromě ocenění etikety také nejvyšší cenu za pšeničné pivo. Autorem minimalistického redesignu je Radek Dostál.

Zdroj Designportal.cz

Vizuální stránka malého krkonošského minipivovaru Trautenberk a jeho produktů s písmenem T ze smrkových šišek ve znaku je dílem studia Dynamo design. Výborné horské pivo tak získalo unikátní a snadno rozpoznatelnou identitu.

Zdroj Czechdesign.cz

Řemeslné pivo Sibeeria, autorem velmi povedeného designu je Jakub Wdowka ze Studia Artbureau.

Zdroj FB Sibeeria

Bývalý zámecký pivovar v Potštejně, dnes známý jako Pivovar Clock, byl otevřen roku 2014. Přestože se pivovar nachází v historických prostorách, nenechali se majitelé strhnout zámeckým prostředím a svá piva i celý vizuální styl spojili s novodobými motivy. Autor designu: Dalibor (MAX) Krch, finální grafická úprava: Jiří Diblík.

Zdroj Czechdesign.cz

Hoď po mně otvírák

Kreativní dvojice ze Seattlu s názvem SML, to je J. Sawyer a Sara Smiley. Jedním z jejich designových kousků je nástěnný otvírák lahví na malebném dřevě s topografickou kresbou.

Zdroj Designbysml.com

Zdroj Pinterest

Brooklynské studio Fort Standard vytvořilo celou kolekci designových geometrických otvíráků lahví. Vyrobeno 3D tiskem.

Zdroj Caravan-designsFortstandard.squarespace

Studio Futugami, japonský design, konkrétně Oji Masanori.

Zdroj PinterestCaravan-designs

Studio Umbra, elipsy, kružnice, čistá jednoduchá geometrie. Efektní a funkční. Otvírák lahví může být současně i dokonalým šperkem...

Zdroj Pinterest

Zdroj Pinterest

A jeden našinec, produktový designér působící ve Studiu Modest - Michal Jakubec. Jeho řešení výrobku je prosté a ekologické.

Zdroj Digitalnidesign

Z láhve nebo do sklenice?

Kromě klasického půllitru s uchem jsou dnes i jiné možnosti! Designové tvary s elegantní lehkostí, nechybí vtip a nadsázka. Z takového skla musí chutnat.

Monti Glass Collection, studio Sempli, Los Angeles, zdroj Dezeen

Design Gianni Renda, zdroj Ablersite

Zdroj: Pinterest, foto: Julia Gartland, Rocky Luten, Ty Mecham

Limitovaná edice pro mexické Modelo, Steve Simpson, zdroj Stevesimpson.comBehance

Irský Cashs Crystal, zdroj Crystalclassics

Design CARLING, zdroj Morningadvertiser

Hora Fuji, design: Keita Suzuki, zdroj Pastemagazine

Už se opilí neztratíte! Zdroj Pastemagazine

Chladivé povyražení na Fleru

Nekonečné brouzdání na Fleru by orosená sklenka piva mohla dost zpříjemnit. Pomůže trávení, zažene žízeň a nebo uklidní nervy při sžívání se s novým Fler designem :-). PS: Děcka, vy jen koukejte, jo!

Pivo (sada) od Circus mind

Placka Miluju PIVO od Allon

Etikety pro pánský bar od Trumade

Věneček "Pilsner Urquell" od vagabondlady

Pivo s otvírákem od Larenty

Kovaný otvírák na pivo TWISTY od Umělecký kovář

Dřevěná bedýnka na pivo s otvírákem od Manudesign

Sada dřevěných podšálků DOMOV od JAA-TY

Houbový les - džbán od Vanda a Valerie

Džbán zelený od Ivona Davidová

Džbán - JEŘABINKA od Martin Sršeň

Pivní holba s potiskem Karlštejna (béžová, matná) od Keramická dílna Zmrzlík

Půllitr pivní, baňatý od KERAT keramika

Nástěnné vinylové hodiny - Pivo od loop-store

Kožený opasek - Rock star s otvírákem od Kožené výrobky Landsinger

Steampunkový otvírák (nerez) od Design by Zuuuz

Otvírák na láhve - kotva od de Amor

Placka/Plzeňské pivo výčepné od Koláže a retrotáže

Plátěná taška se suchým zipem - Jirka Kára od ESTER DIY

Malý pivo v černé - krátký rukáv od Bar Boo

Beer loading - mikina s kapucí od Duckie Style

Kovové podtácky od von Hanke

Pruská jízda od DIATRETA

Půllitr - chmel od chrapcus

Pro myslivce - dárková sklenice na pivo od CuteArt

Džbán GALLOWAY od cinarka

Otvíráky na pivo - různé druhy zdobení od Alchifer

MÝDLO PIVO + OVES + MED - neparfémované od Mýdlárna ERDÉ

Úvodní foto: Boredpanda.com